Vi som venter NIPT svar

Ikke fått brev i posten ennå, og tenkte det var meningsløst å sjekke Helsenorge igjen i løpet av helgen, men i dag (lørdag) var det kommet svar der, om at prøven var normal. :cat:
Hurra!! Ja mitt brev dukka opp et døgn etter at det var datert, så mulig selve publiseringen er noe automatisk som skjer siden det også kan skje på helg da :)
 
Last edited:
  • Liker
Reactions: Tex
Sniker fra april.

Dere som sende inn via ultralydsklinikken i København, hvor lang tid tok det før dere fikk svar fra pakken var ankommet USA? Det står at mine prøver forventes ankommet USA på mandag kl 12. Er dritspent.
Vil bare si at min pakke ankom San Jose for mange dager siden (og ble visst levert til labben samme dag), men via sporinga til DHL så er pakken enda i sorteringsfasiliteten i San Jose :p så om pakken blir stående stille i flere dager, så er det lurt å få klinikken til å sjekke om prøven er kommet fram. Labben fikk pakken onsdag/torsdag, og klinikken sier jeg kan forvente svar mellom mandag og onsdag neste uke. Så tar litt tid :)
 
Hehe ja det er super spennende❤️ Min magefølelse stemte faktisk!
Siste gang var jeg overbevist om gutt, og fikk jente :playful: Denne gangen er symptomene mine heeeelt like som med nr 1, så derfor tenker jeg jente nå også. Selv om det ikke er noen beviselig sammenheng der.
 
Vil bare si at min pakke ankom San Jose for mange dager siden (og ble visst levert til labben samme dag), men via sporinga til DHL så er pakken enda i sorteringsfasiliteten i San Jose :p så om pakken blir stående stille i flere dager, så er det lurt å få klinikken til å sjekke om prøven er kommet fram. Labben fikk pakken onsdag/torsdag, og klinikken sier jeg kan forvente svar mellom mandag og onsdag neste uke. Så tar litt tid :)
Åh, det er kjekt å vite! DHL henta pakken min i går, og kan se den er i Los Angeles nå. Så håper det går tålelig radig :playful:
 
Siste gang var jeg overbevist om gutt, og fikk jente :playful: Denne gangen er symptomene mine heeeelt like som med nr 1, så derfor tenker jeg jente nå også. Selv om det ikke er noen beviselig sammenheng der.
Da blir det spennende å se! Jeg hadde magefølelse kun fordi jeg hadde alle symptomene som disse kjerringrådene sier at betyr jente, men der jo mange det ikke stemmer for også
 
Åh, det er kjekt å vite! DHL henta pakken min i går, og kan se den er i Los Angeles nå. Så håper det går tålelig radig :playful:
Wow så fort! Min prøve ble desverre kjempeforsinket, ble ikke hentet hos meg før 2 dager etter prøven ble tatt, og ble først sendt ut av landet 4 dager etter prøven var tatt... håper bare jeg får pålitelige svar...
 
Ingen svar enda her. Snart 18 dager siden Nipt. Jeg ringte i går og fikk beskjed om å ringe Ullevål. De nektet å oppgi noe som helst fordi jeg ikke er lege, men det er da mitt blod! Ringte tilbake til der prøven er tatt og de skulle få lege til å ringe tilbake til meg. Ikke hørt noenting. Syns dette er dårlig håndtering. Med tanke på lite positivt svar sist gang jeg tok Nipt og senabort syns jeg dette kunne blitt prioritert litt raskere enn de har gjort.
Jeg er nervøs og venter bare på telefonen om at noe er galt. Tør ikke å knytte meg til den lille i frykt for at det snart er over.
 
Dere som har bestilt fra ultralydklinikken i dk, hvordan fungerer det? Må man ringe for å bestille?
 
Dere som har bestilt fra ultralydklinikken i dk, hvordan fungerer det? Må man ringe for å bestille?
Nei via nettsiden demmes, på online booking er det et alternativ å bestille den typen nipt test du ønsker tilsendt til utlandet :) så får du mail fra klinikken etterpå med noen spørsmål før de sender pakken til deg :)
 
Ingen svar enda her. Snart 18 dager siden Nipt. Jeg ringte i går og fikk beskjed om å ringe Ullevål. De nektet å oppgi noe som helst fordi jeg ikke er lege, men det er da mitt blod! Ringte tilbake til der prøven er tatt og de skulle få lege til å ringe tilbake til meg. Ikke hørt noenting. Syns dette er dårlig håndtering. Med tanke på lite positivt svar sist gang jeg tok Nipt og senabort syns jeg dette kunne blitt prioritert litt raskere enn de har gjort.
Jeg er nervøs og venter bare på telefonen om at noe er galt. Tør ikke å knytte meg til den lille i frykt for at det snart er over.
Huff, forstår så godt redselen og frustrasjonen din. Men kan på den annen side forstå at de ikke gir ut opplysningene ved at du ringer og oppsøker resultatene, med tanke på taushetsplikten. Men håper du får svar snart nå, og at det er oppløftende informasjon du da får :Heartpink
 
Sniker fra april.

Dere som sende inn via ultralydsklinikken i København, hvor lang tid tok det før dere fikk svar fra pakken var ankommet USA? Det står at mine prøver forventes ankommet USA på mandag kl 12. Er dritspent.
Tror min prøve også kom dit mandag kl 12. Mandagen etter ringte de meg i 8 tiden :D
 
I dag er det 10dager siden mine prøver ble levert på Haukeland. Fikk beskjed der skulle ta 5 dager. Tvillinger er kanskje vanskelig men synes dette tar tid
 
  • Omsorg
Reactions: CdC
I morgen er det 2 uker siden jeg tok blodprøven på St. Olavs... Venter og venter... Leser om alle som får tidlig svar på nett og begynner å tenke at det ikke legges ut på helsenorge fordi det er negativt svar... :bag:
Hater å vente!
 
I morgen er det 2 uker siden jeg tok blodprøven på St. Olavs... Venter og venter... Leser om alle som får tidlig svar på nett og begynner å tenke at det ikke legges ut på helsenorge fordi det er negativt svar... :bag:
Hater å vente!
Hadde det vært noe galt så hadde de nok ringt innen to uker var gått. Er jo litt viktig mef rask handling hvis de finner noe feil. Så det er nok i skjønneste orden, men forstår deg godt. Har du sett i de riktige mappene på helsenorge? Ligger godt gjemt det svaret og jeg måtte lete gjennom alle mappene før jeg fant det.
 
I morgen er det 2 uker siden jeg tok blodprøven på St. Olavs... Venter og venter... Leser om alle som får tidlig svar på nett og begynner å tenke at det ikke legges ut på helsenorge fordi det er negativt svar... :bag:
Hater å vente!
Forstår deg godt og jeg sitter med samme tankene. Jeg frykter at det ble negativt svar og at ved en glipp har de glemt å ringe meg. Angrer på at jeg tok blodprøven. Mer bekymring enn noe annet. Snart 3 uker her.
 
I morgen er det 2 uker siden jeg tok blodprøven på St. Olavs... Venter og venter... Leser om alle som får tidlig svar på nett og begynner å tenke at det ikke legges ut på helsenorge fordi det er negativt svar... :bag:
Hater å vente!
Resultat etter nipt tatt på St.Olavs legges ikke ut på HelseNorge. De ringer hvis det er noe galt, hvis ikke kommer det brev i posten. Det tok rundt to uker før brevet kom til meg. Satser på at alt er bra hos deg også! :Heartred
 
Er ikke akkurat god svangerskapsomsorg fra st olavs å la gravide gå å vente i d uvisse i ukevis. Anbefales virkelig ikke.... tok testen 1 september, er 15+6 i dag. Og om noe ikke er som det skal så er det jo en fostervannsprøve som skal tas og få svar på før en eventuell senabort før uke 18.... jeg roer meg aldeles ikke med lovnad om at de ringer hvis det er noe..
 
Jeg ringte inn nok en gang for å purre på svar. Det har skjedd en feil i systemet, så det så ut som de hadde gitt beskjed. Heldigvis så prøven normal ut :Heartred Veldig glad og lettet etter trisomi 18 ved forrige svangerskap.
 
Jeg ringte inn nok en gang for å purre på svar. Det har skjedd en feil i systemet, så det så ut som de hadde gitt beskjed. Heldigvis så prøven normal ut :Heartred Veldig glad og lettet etter trisomi 18 ved forrige svangerskap.
Veldig bra du purret igjen, og flott med gode resultater :Heartred Da er det bare å kose seg tida fremover.
 
  • Elsker
Reactions: CdC
Tok NIPT i dag og fikk høre at jeg får resultatene om 7-10 dager og får svar tilsendt på en app med alle avtaler og epikriser osv. Ellers ringer de hvis noe er galt. Alt så bra ut på UL da.
 
Back
Topp