Vi som venter NIPT svar

Hos meg var prøven levert på mandag før klokken 12 og jeg fikk svar på mandag morgen uken etter, så det tok 1 uke akkurat fra levering, med helg i mellom. Hun ringte tidlig mandag morgen så jeg tror de også jobber med den på søndag i og med at deres arbeidsdag ligger så mange timer bak så hadde de ikke startet på jobb der enda på mandag
Ahh såppass ja! Da må jeg bare smøre meg med tålmodighet :p
 
7-14 dager fikk jeg beskjed om på Rikshospitalet. Tok testen 16. og har ikke fått svar enda.
Kan jeg spørre om du fikk nipt på riksen pga alder? Hvor lang tid tok det fra henvisning til du fikk time? Venter på dem nå...
 
Prøven min er pr nå i tyskland, men har vært innom danmark inatt. Forventet levering på torsdag før klokken 12.. Hvor lang tid brukte lab'en på å analysere? Redd prøven blir stående over helga i tillegg..
Fikk svar mandag morgen, så uken etter.
Jeg er helt sikker på at de ikke bruker unødvendig lang tid på laben, spesielt ikke hvis de vet de må analysere innen en gitt frist. Det står jo på når prøven ble tatt også :)
 
Kan jeg spørre om du fikk nipt på riksen pga alder? Hvor lang tid tok det fra henvisning til du fikk time? Venter på dem nå...
Fikk på grunn av alder ja. Gikk bare noen dager fra henvisning til jeg fikk time. Dukka opp på Helse-Norge og fikk varsel på e-post.
 
Ahh såppass ja! Da må jeg bare smøre meg med tålmodighet :p
Foresten så sende jeg mail til klinikken dagen etter den var kommer frem og spurte om de viste ca når den kom og da kunne hun sjekke når den var beregnet ferdig analysert, hvis du er veldig utålmodig som meg hehe
 
Fikk på grunn av alder ja. Gikk bare noen dager fra henvisning til jeg fikk time. Dukka opp på Helse-Norge og fikk varsel på e-post.
Ah, da hører jeg nok noe snart- henvisning ble sendt torsdag. Skal ha NIPT/TUL på riksen og OUL på annet sykehus, og fikk time til sistnevnte allerede dagen etter.
 
Fant svaret i dag på Helsenorge, 7 dager etter offentlig test (fikk ingen varsler, bare sjekket selv). Alt normalt! For en lettelse! :love017:happy:
 
Fant svaret i dag på Helsenorge, 7 dager etter offentlig test (fikk ingen varsler, bare sjekket selv). Alt normalt! For en lettelse! :love017:happy:
Hvor fant du dette? To uker siden min i dag, men finner ingenting. Jeg kikker på pasientjournal.
 
Hvor fant du dette? To uker siden min i dag, men finner ingenting. Jeg kikker på pasientjournal.
Har du prøvd å switche mellom ulike helse foretak? Av og til sendes prøven lengre for analyse. I pasientjournal er det øverst en linje hvor man kan velge
 
Er det noen som har fått NIPT-svar fra spesifikt Ullevål på Helsenorge? Jeg spurte den nemlig spesifikt om det kom i brev, og IKKE på Helsenorge, og jordmødrene som tok UL på meg på Ullevål bekreftet det. Men virker på meg som at mange får svar på Helsenorge…? Sært at Ullevål ikke skal kunne tilby det og, hvis det stemmer.
 
Er det noen som har fått NIPT-svar fra spesifikt Ullevål på Helsenorge? Jeg spurte den nemlig spesifikt om det kom i brev, og IKKE på Helsenorge, og jordmødrene som tok UL på meg på Ullevål bekreftet det. Men virker på meg som at mange får svar på Helsenorge…? Sært at Ullevål ikke skal kunne tilby det og, hvis det stemmer.
Ikke fra Ullevål selv, jeg var på Rikshospitalet. Men mener noen andre fra februargruppa var på Ullevål og hadde funnet det på Helse-Norge. Mulig jordmødrene ikke kjenner til detaljene da? Det som ligger på Helse-Norge var for meg iallefall bare en elektronisk kopi av det brevet som de hadde klargjort for å sende i posten. Det kom ingen varsel eller noe fra Helse-Norge om at det hadde dukka opp.
 
  • Liker
Reactions: Tex
Har du prøvd å switche mellom ulike helse foretak? Av og til sendes prøven lengre for analyse. I pasientjournal er det øverst en linje hvor man kan velge
Har forsøkt, men finner ingenting :( De ringer hvis den viser forhøyet sannsynlighet, så mest sannsynlig er det greit. Sist gang fikk jeg telefon og det gikk raskere enn nå.
 
Argh, blodprøven min e framme i San Jose, men har i 1,5 døgn stått registrert i "sorteringsfasiliteten" der. Trodde labben skulle få prøven igår! Blæh... 1 uke siden blodprøvene ble tatt. Ser ut til at pakken ligg glemt eller noe..
 
Last edited:
Sniker fra april.

Dere som sende inn via ultralydsklinikken i København, hvor lang tid tok det før dere fikk svar fra pakken var ankommet USA? Det står at mine prøver forventes ankommet USA på mandag kl 12. Er dritspent.
 
Sniker fra april.

Dere som sende inn via ultralydsklinikken i København, hvor lang tid tok det før dere fikk svar fra pakken var ankommet USA? Det står at mine prøver forventes ankommet USA på mandag kl 12. Er dritspent.
Mine ble levert mandag klokka 12 og jeg fikk svar neste mandag klokka 10
 
Ringte de deg eller sendte mail? Jeg er redd jeg ikke får svart på telefonen fordi jeg står midt oppi en operasjon. Er det klinikken som ringer ja?
Det var klinikken som ringte ja! Jeg tror ikke det er noe problem å ringe tilbake om du ikke rekker det. Hun ringte bare å sa at hun hadde gode nyheter og at alt var bra på testen. Så spurte hun om jeg ønsket å vite kjønn på telefon eller mail så sa jeg at hun bare kunne si det med en gang. Fikk også en mail rett etter samtalen hvor det sto at alle prøver var svar og kjønnet❤️
 
Det var klinikken som ringte ja! Jeg tror ikke det er noe problem å ringe tilbake om du ikke rekker det. Hun ringte bare å sa at hun hadde gode nyheter og at alt var bra på testen. Så spurte hun om jeg ønsket å vite kjønn på telefon eller mail så sa jeg at hun bare kunne si det med en gang. Fikk også en mail rett etter samtalen hvor det sto at alle prøver var svar og kjønnet❤️
Takk for svar ❤️ Da håper jeg det går fort for min del også! Er så spent på om alt er bra inni der, og om det er en lillebror eller lillesøster :love017 Eier ikke tålmodighet, og denne gangen har jeg en overbevisende magefølelse på jente, så blir spennende å se om jeg får riktig.
 
Takk for svar ❤️ Da håper jeg det går fort for min del også! Er så spent på om alt er bra inni der, og om det er en lillebror eller lillesøster :love017 Eier ikke tålmodighet, og denne gangen har jeg en overbevisende magefølelse på jente, så blir spennende å se om jeg får riktig.
Hehe ja det er super spennende❤️ Min magefølelse stemte faktisk!
 
Ikke fra Ullevål selv, jeg var på Rikshospitalet. Men mener noen andre fra februargruppa var på Ullevål og hadde funnet det på Helse-Norge. Mulig jordmødrene ikke kjenner til detaljene da? Det som ligger på Helse-Norge var for meg iallefall bare en elektronisk kopi av det brevet som de hadde klargjort for å sende i posten. Det kom ingen varsel eller noe fra Helse-Norge om at det hadde dukka opp.
Ikke fått brev i posten ennå, og tenkte det var meningsløst å sjekke Helsenorge igjen i løpet av helgen, men i dag (lørdag) var det kommet svar der, om at prøven var normal. :cat:
 
Back
Topp