Vi som venter NIPT svar

Jeg tok NIPT forrige onsdag i Stavanger. Fikk beskjed at prøvesvar kom etter 14 dager på helenorge
 
Hvor lang tid tar det for å få svar på nipt i norge? Jeg tok min på mandag. Fikk bare beskjed om det er noe galt så ringer de,å om den så fin ut så får jeg en melding på tlf.
Jeg tok nipt på St.Olavs i går. Jeg fikk da beskjed om at de nå analyserer prøvene selv, så svaret kommer etter ca 7 arbeidsdager. Hvis det er noe ringer de meg, hvis ikke får jeg bare et brev i posten.
 
Kan man stole på at det er "ditt" testresultat som er besvart? :shy:Tenker på at det kan være fort gjort at de som undersøker prøven mixer på hvem den tilhører :p
Forutsetter at de har prosedyrer som sikrer at rett prøvesvar kommer til rett person.

Jeg måtte merke prøveglassene med både qr-kode og navn i tillegg :)
 
Jeg lurer på det samme! Skal ta på sykehuset 08.09., og skulle så gjerne hatt svar senest 16.09., så skulle likt å vite om det var håp for det.
7-14 dager fikk jeg beskjed om på Rikshospitalet. Tok testen 16. og har ikke fått svar enda.
 
  • Liker
Reactions: Tex
Jeg har fått utstyret nå og ser at man skal skrive både navn og klistre en qr kode på prøveglassene før de sendes, qr koden klistres også på papirene dine, selvfølgelig er det helt sikkert mulig at det skjer feil! Men dette er nok veldig skjeldent og kan jo også skje i offentlig helsevesen i Norge
Er alt utstyr inkludert for å ta blodprøven? Så dersom man har noen i familien som kan ta blodprøve, så trenger de ingen utstyr selv for å ta prøven? Tror ikke jeg orker å involvere fastlegen i dette, tror neppe jeg får tatt prøven der. Hvis det er kun kompetansen man trenger, og ikke utstyr for å ta blodprøve, så blir jeg å spørre privat
 
Er alt utstyr inkludert for å ta blodprøven? Så dersom man har noen i familien som kan ta blodprøve, så trenger de ingen utstyr selv for å ta prøven? Tror ikke jeg orker å involvere fastlegen i dette, tror neppe jeg får tatt prøven der. Hvis det er kun kompetansen man trenger, og ikke utstyr for å ta blodprøve, så blir jeg å spørre privat
Alt av utstyr var med ja! De på legekontoret brukte ikke noe av eget utstyr så det tror jeg skal gå helt fint
 
Er alt utstyr inkludert for å ta blodprøven? Så dersom man har noen i familien som kan ta blodprøve, så trenger de ingen utstyr selv for å ta prøven? Tror ikke jeg orker å involvere fastlegen i dette, tror neppe jeg får tatt prøven der. Hvis det er kun kompetansen man trenger, og ikke utstyr for å ta blodprøve, så blir jeg å spørre privat
Det stemmer. Man får også med ett ekstra glassrør dersom h*n skulle bomme på første forsøk :)
 
Hvor lang tid tar det for å få svar på nipt i norge? Jeg tok min på mandag. Fikk bare beskjed om det er noe galt så ringer de,å om den så fin ut så får jeg en melding på tlf.
Jeg tok også mandag, på St. Olav. De sier det tar 1-2 uker. Brev i posten om alt ser fint ut, telefon hvis det er noe.
 
Jeg tok NIPT på SUS tirsdag forrige uke, og allerede i dag lå svaret inne på Helsenorge :love7 Tok altså under en uke for meg. Har ikke fått noe sms om at det er lagt ut, sjekket bare under Pasientjournal selv :)
 
Dere som bestilte test fra Danmark, hadde dere funnet hjertelyden med doppler først? Eller tok dere sjansen på at det var liv i magen (fortsatt?). En av grunnene til ul før nipt i norge, er jo for å se at det er liv før de sender inn en så kostbar prøve..
 
Dere som bestilte test fra Danmark, hadde dere funnet hjertelyden med doppler først? Eller tok dere sjansen på at det var liv i magen (fortsatt?). En av grunnene til ul før nipt i norge, er jo for å se at det er liv før de sender inn en så kostbar prøve..
Du må ha tatt ultralyd før blodprøven, både fordi du må oppgi svangerskapslengde og antall foster
 
Hvor lang tid tar det for å få svar på nipt i norge? Jeg tok min på mandag. Fikk bare beskjed om det er noe galt så ringer de,å om den så fin ut så får jeg en melding på tlf.
Jag gjorde mitt NIPT test i Juni på Stavanger Universitetssjukhus och fick svar att allt såg bra ut via brev i posten efter 14 dagar :)
 
Back
Topp