Jeg har tempet med smartklokke denne syklusen her, og jeg har en baby som nettopp ble 5 måneder og naturligvis er våken flere runder hver natt. Jeg hadde ingen problemer med å finne EL og kurven så helt «normal» ut, slik den gjorde når jeg prøvde å bli gravid med dette barnet.
Fordel med smartklokke: den leser temp til samme tid hver dag uansett.
Ulempe: den måler temp med bare ett desimal kontra de termometerene som anbefales til temping. Det gir en mer hakkete kurve, men det gikk fint an å lese/tolke i FF appen (fertility friend).
Ulempen med å bruke vanlig termometer med to desimaler er å huske å ta tempen og treffe ca på tid, det klarte ikke jeg denne syklusen siden nettene er uforutsigbare. Fordelen er at kurven blir mer nøyaktig.
Som
@Onion skriver, har du termometer liggende er det bare å prøve i vei. To desimaler er best, men man kan prøve med ett desimal også, selv om det da kan bli mer unøyaktig. Og om klokka de allerede kan måle temp kan du legge temperaturene inn i FF appen.
Jeg har også brukt EL-tester i tillegg og har derfor hatt en ekstra forsikring på at EL og temp sammenfalt