Joda, flere velger å tempe nedentil. Jeg har selv valgt under tungaTakker for svar. Mon tro om det har vært vanlig å tempe i dåsa, siden jeg har hatt den oppfatningen i 18 år![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joda, flere velger å tempe nedentil. Jeg har selv valgt under tungaTakker for svar. Mon tro om det har vært vanlig å tempe i dåsa, siden jeg har hatt den oppfatningen i 18 år![]()

alltid godt å få bekreftet at man ikke har innbilt seg ting i mange år.Joda, flere velger å tempe nedentil. Jeg har selv valgt under tunga![]()
Tipper det blir tunga her ogsåUnder tunga er minst tiltak når man halvveis sover ennåalltid godt å få bekreftet at man ikke har innbilt seg ting i mange år.Tipper det blir tunga her også
Dette betyr vel mensen kjem?
Du som er så klok på dette, ser dette ut som ein tr dipp eller kan tempen gå opp og det er graviditet? Har tatt tester som er negative men tr er forventa om 3-4 dagerSå koselig!Ja, neida kroppen begynner å produserer progesteron i det øyeblikket egget slipper. Det er faktisk den tomme posen hvor egget har kommet ut av, som produserer progesteron. Det øker de første dagene, før det stabiliser seg på et nivå. Dersom man blir gravid vil blastocysten (det befruktede egget) produsere HCG når det implanterer i livmoren. Om det skjer, sender kroppen signaler til den tomme eggposen om å fortsette produksjonen av progesteron, og tempen vil da forbli høy på charten. Men dersom egget ikke fester seg, vil eggposen skrumpe inn og produksjonen av progesteron avta, og tempen derfor falle, før man får mensen.
Derfor helt fint og normalt at tempen din har stabiliserer seg nå, og derfor jeg kanskje tenker at du har hatt eggløsning allerede på dag 16, siden den allerede er stabil. Men noen har temp som spretter opp på én dag, mens andre har litt «krabbetemp», vanligvis ser man kanskje oftest det siste. Men ganske tydelig at du har hatt eggløsning.Håper det er gullet som har sluppet, og at dere kanskje allerede har laget en liten lillebror eller lillesøster.
![]()
Man skal aldri si aldri, og enkelt temper skal man egentlig ikke tolke eller vektlegge så mye. Tempen kan hoppe og sprette litt uten at det betyr noe. Men du er mest sannsynlig 12 dpo i dag, og med negative tester og fallende temp, ville jeg nok tenkt at det er tanta som kommer ja.Du som er så klok på dette, ser dette ut som ein tr dipp eller kan tempen gå opp og det er graviditet? Har tatt tester som er negative men tr er forventa om 3-4 dager
Men nå har du hatt en innkjøringssyklus med temping, og neste runde har du litt mer å sammenligne med, siden det enklest alltid er å sammenligne med seg selv. Og jeg krysser alle fingre for deg neste prøverunde. Det er jo mulig at du før har bommet litt på eggløsningen også, og at du først nå har reelle forsøg med god timing. 
Takk for svar. Eg forstod egentlig at det blei ikkje denne runden siden testene var negativ. Men håpte litt det var fordi det var tidlig endaMan skal aldri si aldri, og enkelt temper skal man egentlig ikke tolke eller vektlegge så mye. Tempen kan hoppe og sprette litt uten at det betyr noe. Men du er mest sannsynlig 12 dpo i dag, og med negative tester og fallende temp, ville jeg nok tenkt at det er tanta som kommer ja.14 dagers lutealfase er nesten mer et gjennomsnitt, alle er forskjellig der. Før hadde jeg 10 dager, nå har jeg 13 dager. Utifra temp vil jeg tippe at tanta nok er på plass hos deg på onsdag, eller i morgen, og at du vil se en enda lavere temp i morgen. Dessverre!
Men nå har du hatt en innkjøringssyklus med temping, og neste runde har du litt mer å sammenligne med, siden det enklest alltid er å sammenligne med seg selv. Og jeg krysser alle fingre for deg neste prøverunde. Det er jo mulig at du før har bommet litt på eggløsningen også, og at du først nå har reelle forsøg med god timing.
![]()
Er jo mulig, om den spretter opp igjen i morgen.Takk for svar. Eg forstod egentlig at det blei ikkje denne runden siden testene var negativ. Men håpte litt det var fordi det var tidlig enda
Håper neste runden er gullegget, og at det blir juli 2026 baby på deg!! 
Åååh, så synd!!Dag 3 med mens så det endte ikkje godt men håper syklusen blir bra denne gongen.
Krysser fingrene for deg og gull egg denne syklusen her. 
Takk, håper grafen blir sikkelig slik som forrige sånn at eg veit at eg får eggløsning og at det ikkje bare var tilfeldig sistÅååh, så synd!!Krysser fingrene for deg og gull egg denne syklusen her.
![]()

Er godt mulig det ja! Noen andre EL tegn?God morgen!
Tok tempen da jeg våknet i sted og ser at jeg har fått en dip. Etter å ha tittet gjennom andres tester syntes jeg dette er noe som går igjen hos flere på eggløsningsdag, før temperaturen gjør et realt hopp. Hva tenker dere? Er det håp om eggløsning her? (Jaaa, jeg vet. Jeg må uansett bare vente og se)![]()
Men det er også første gang du temper for tidlig? Ser sånn ut siden trekanten peker nedover, og da får man ofte litt lavere temp.God morgen!
Tok tempen da jeg våknet i sted og ser at jeg har fått en dip. Etter å ha tittet gjennom andres tester syntes jeg dette er noe som går igjen hos flere på eggløsningsdag, før temperaturen gjør et realt hopp. Hva tenker dere? Er det håp om eggløsning her? (Jaaa, jeg vet. Jeg må uansett bare vente og se)![]()
Prøv å tempe til samme tid hver dag, for en jevnere kurve. Når det er sagt, så kan det godt være et godt tegn også. Å jaaa, ikke sant. Er litt vanskelig å teste likt hver dag med jobben jeg har, men absolutt noe jeg skal notere.Men det er også første gang du temper for tidlig? Ser sånn ut siden trekanten peker nedover, og da får man ofte litt lavere temp.Prøv å tempe til samme tid hver dag, for en jevnere kurve. Når det er sagt, så kan det godt være et godt tegn også.
Spennende dager uansett!

Krysser fingrene for at eggløsningen er nær!Å jaaa, ikke sant. Er litt vanskelig å teste likt hver dag med jobben jeg har, men absolutt noe jeg skal notere.
Ingen andre tegn som jeg har lagt merke til. Skal få tatt el-tester når jeg kommer hjem![]()
Med turnusjobb er ikke temping så lett vet jeg.
Men det går kanskje an å lese et mønster i grafen uansett. Blir spennende å se!!