Vi som temper

Takk! Ja, jeg vet det skal gå, har bare ikke oddsen på min side. Skal søke offentlig og privat IVF i høst. Men takk!!!
Jeg blir 42 år i november. Venter nr 4. termin februar 2026 :happy: Mistet egglederen min i 2013. Ble gravid 2022 året jeg fylte 39 og fikk en frisk liten gutt mars 2023. Så det er ingen ting som tilsier at det ikke skal gå. Den friske eggelederen plukker opp egg fra den siden hvor det mangler eggleder

Last edited:
Hei
Jeg prøver ikke, men temper etter at mensen har kommet tilbake etter endt amming. Jeg har hatt noen lange og noen korte sykluser denne sommeren, og tempingen er mest for å se hvordan det står til.
Jeg stusser over at basaltempen generelt har sunket fra ca 36,5 til ca 35,3 på de årene som har gått siden jeg ble gravid med siste babyen min. Har noen hørt om noe sånt før? Jeg vei ikke om andre som temper utenom her inne :anyone

Jeg er 43, og begynner nok å bli utgått på dato, for fertilityfriend strever skikkelig med å tippe dato for eggløsning nå.

Vedlegg

• 527F2194-AD37-469A-A09A-3E953AD76F61.jpeg
    527F2194-AD37-469A-A09A-3E953AD76F61.jpeg
    140,8 KB · Visninger: 34
Hei
Jeg prøver ikke, men temper etter at mensen har kommet tilbake etter endt amming. Jeg har hatt noen lange og noen korte sykluser denne sommeren, og tempingen er mest for å se hvordan det står til.
Jeg stusser over at basaltempen generelt har sunket fra ca 36,5 til ca 35,3 på de årene som har gått siden jeg ble gravid med siste babyen min. Har noen hørt om noe sånt før? Jeg vei ikke om andre som temper utenom her inne :anyone

Jeg er 43, og begynner nok å bli utgått på dato, for fertilityfriend strever skikkelig med å tippe dato for eggløsning nå.
Har du endret tidspunkt du temper på? :) Det samme skjedde meg da jeg begynte å tempe igjen etter fødsel, men det slå meg at jeg byttet tempetidspunkt fra 06.00, til 08.00, og det var det som var utslagsgivende. :joyful:

Jeg blir 42 år i november. Venter nr 4. termin februar 2026 :happy: Mistet egglederen min i 2013. Ble gravid 2022 året jeg fylte 39 og fikk en frisk liten gutt mars 2023. Så det er ingen ting som tilsier at det ikke skal gå. Den friske eggelederen plukker opp egg fra den siden hvor det mangler eggleder
Så fantastisk historie!! Håper på noe liknende for meg. Gratulerer!!

Dagens temp er tilbake på høyere nivå. MEN: heeeelt hvite tester. 10dpo. Har sett at de fleste får positiv test etter eventuell festedipp :(

IMG_7654.jpg

Hvordan skal jeg tolke dette? Ingen eggløsning denne mnd eller? Er Apple Watch ikke nøyaktig nok? Jeg hadde mens/eggløsningssmerter dag 12-14. og en stabil 24 dagers syklus.
IMG_6020.jpeg

Har du endret tidspunkt du temper på? :) Det samme skjedde meg da jeg begynte å tempe igjen etter fødsel, men det slå meg at jeg byttet tempetidspunkt fra 06.00, til 08.00, og det var det som var utslagsgivende. :joyful:
Nei, temper ca kl 07.00 som før :)

Når jeg googler og leser så kan det være tegn på lavt stoffskifte eller perimenopause også, så kanskje en tur til legen ville være lurt for å sjekke

Se den fine stigningen :) Jeg krysser fingrene for deg :)
jeg fikk ikke svak strek før 12-14 dpo den ene gangen jeg var gravid, så jeg tenker at håpet er ikke er over før tempen stuper igjen og tanta dukker opp
Takk! Du har rett. Må smøre meg med tålmodighet - men har en dårlig følelse. Men kanskje litt mindre dårlig nå?

Dagens temp er tilbake på høyere nivå. MEN: heeeelt hvite tester. 10dpo. Har sett at de fleste får positiv test etter eventuell festedipp :(

Vis vedlegget 471390
Ser bra ut! Men tror ikke de fleste får positiv dagen etter festedipp nei, må få litt tid til å produsere hcg først. Men den dobler seg hver dag, så kanskje i morgen?

Nei, temper ca kl 07.00 som før :)

Når jeg googler og leser så kan det være tegn på lavt stoffskifte eller perimenopause også, så kanskje en tur til legen ville være lurt for å sjekke
Det høres ut som det kan være lurt å sjekke det ut da ja :) Kan jo også hende kroppen bare har endret seg siden sist, det skjer jo litt av hvert hele tiden. :)

Synes det ser ut som du hadde EL to dager senere enn det som står egentlig, utifra tempen din. Isåfall er du bare 9 dpo i dag, og da er det fremdeles masse håp! :)
Ja - at EL skjedde i dippen? Ser det er vanlig, men jeg tok LH-tester to ganger daglig fra noen dager før og toppen var natten mellom dag 18 og 19 så da er det litt lenge til dag 21. Om EL skjedde 48t etter toppen er det mellom 20 og 21 :)
Så jeg holder meg nok til mellomtingen: dag 20. Det er jo lov å håpe, men testmessig er det usannsynlig. Hadde også korsryggsmerter kvelden på dag 20 :)

Tok en tidligtest i dag, negativ som bare det. Jeg vet jo at alt er mulig - men denne tempingen begynner å bli litt for spennende. Fikk først panikk for dippen - så ble det et håp - nå er jeg tilbake på litt mer nøytral grunn, haha.

Ser bra ut! Men tror ikke de fleste får positiv dagen etter festedipp nei, må få litt tid til å produsere hcg først. Men den dobler seg hver dag, så kanskje i morgen?

Har bare sett på en del av chartene på fertility friend - de fleste med dipper som meg (som er gravid) har fått positiv test dagen etter. Jaja! Vet jo at det sies at bare litt over halvparten tester positivt tom 10dpo - samtidig sier de fleste her og mange steder andre ting, og tidligtestene lover svar innen 6dager før IKM og vi er der nå. Legger ned håpet, men blir interessant å se fortsettelsen, da. Skulle likt å vite hva disse dippene betyr.

Meeh, skal jeg være litt kjip å si at festedipp er en seiglivet myte? :wacky: Mange opplever en slik dipp omtrent midt i lutealfasen, men det er altså en økning i østrogen som er årsaken og har egentlig ingenting med at embryoet fester seg. Men de har sett at gravidcharter oftere har en slik dipp enn charter som ender med mensen. Og derfor har det da oppstått en greie rundt denne «festedippen», men det er altså ingen egentlig sammenheng mellom de to. :joyful: Trenger litt mer av charten din for å kunne hjelpe deg å tolke når eggløsningen var, men ser du har hatt høye målinger før EL også, så mye mulig av CD20 er den riktig dagen for deg denne gangen. :happy: Kjedelig med negative tester, men løpet er ikke kjørt før tempen dropper og mensen kommer. Krysser fingrene for deg!
Lov til å være litt kjip:hilarious:
Takk for langt å utfyllende svar !
Har fremdeles ikke fått mensen. Er på syklus dag 16 så her må eggløsning skjedd litt senere, får bare vente å se:) Temp er fremdeles høy da :happy:

Back
Topp