Vi som temper

Ja, jeg temper som regel uansett, men krysser av for sleep deprived, og da blir den hul. Da legger ff såpass lite vekt på den at den alltid finner ut av EL hos meg i alle fall. Man kunne sikkert bare droppet hele tempingen den dagen, men jeg gjør det nå av ren vane [emoji28]

Okei. Så smart å krysse av på det, så husker man det selv også :)

Krysset kommer opp igjen uansett hva jeg legger inn på onsdagen :hilarious: Får bare vente pg se hvordan det utvikler seg. Men hva gjør du, om du har sovet veldig dårlig en dag - Temper du for det?

Vis vedlegget 260238
Jeg har tempa selv når poden har holdt meg våken gjennom natta, men er kanskje litt mer kritisk til verdiene, og fjerner de om jeg ser de påvirker kurva mye

Ja, jeg temper som regel uansett, men krysser av for sleep deprived, og da blir den hul. Da legger ff såpass lite vekt på den at den alltid finner ut av EL hos meg i alle fall. Man kunne sikkert bare droppet hele tempingen den dagen, men jeg gjør det nå av ren vane [emoji28]
Bra tips! :) Visste ikke at det fantes en sånn boks å krysse av i jeg :P

Enda en dag nærmere testing! :D
b_WCTrSo.png

Håper jeg kan få litt hjelp fra dere som har gjort dette før. Jeg er på tredje dagen med temping (CD4). Jeg fører det inn i Fertility Friend, men er usikker på hva jeg skal føre inn i dag.

CD2 målte jeg 36,48
CD3 målte jeg 36,22 ca. en havltime tidligere enn dagen før
CD4 målte jeg 1) 36,23 en drøy time tidligere enn CD2
2) 36,18 etter en halvtime, men da hadde jeg vært oppe på do (to etasjer unna)
3) 35,53 til samme tid som på CD2 (etter å ha ligget og slappet av)

Hvilken skal jeg føre inn?

Jeg har forstått at man skal måle til samme tid hver dag, før man beveger seg ut av senga. Hvem får egentlig til det? Jeg har en ettåring som jeg ikke kan styre når våkner. Også strever jeg litt med søvnen, så jeg vil ikke ha på vekkerklokke fordi jeg sannsynligvis ikke får sove igjen etterpå. Så da må jeg kanskje bare regne med at målingene blir unøyaktige? Hva er viktigst når dere måler? At det er til samme klokkeslett eller at det er med en gang dere våkner før aktivitet? Eller er det noe annet som er viktig? :-)

Når jeg ser på egne temperaturer påvirkes de mest av aktivitet og alkohol. Eventuelt hvis jeg sover vesentlig lenger enn vanlig (typ 2 timer). På dagens måling ville jeg lagt inn 36,23. Det virker også mest riktig mtp de andre temperaturene dine. Personlig bruker jeg vekkerklokke også i helger, og har jevnest kurve hvis jeg får målt til samme tid hver dag. Dette ser jeg gjelder uansett om jeg legger meg 22 eller 00. Forstår at det ikke er like lett med et barn i hus, men tenker det blir best hvis du måler med en gang du våkner, så lenge du har hatt ca 3 timer sammenhengende søvn først :) Beklager at det ble litt langt og rotete svar, men håper det gir mening [emoji16]

Dette ser jo veldig lovende ut [emoji16]
Tja, vi får se. Var jo høyt i dag i alle fall, men har en småsjuk ettåring hjemme som gjør søvnkvaliteten på morrakvisten litt så som så... Blir uansett spennnende å se om morgendagens temp klarer å fortsette trenden :)

Håper jeg kan få litt hjelp fra dere som har gjort dette før. Jeg er på tredje dagen med temping (CD4). Jeg fører det inn i Fertility Friend, men er usikker på hva jeg skal føre inn i dag.

CD2 målte jeg 36,48
CD3 målte jeg 36,22 ca. en havltime tidligere enn dagen før
CD4 målte jeg 1) 36,23 en drøy time tidligere enn CD2
2) 36,18 etter en halvtime, men da hadde jeg vært oppe på do (to etasjer unna)
3) 35,53 til samme tid som på CD2 (etter å ha ligget og slappet av)

Hvilken skal jeg føre inn?

Jeg har forstått at man skal måle til samme tid hver dag, før man beveger seg ut av senga. Hvem får egentlig til det? Jeg har en ettåring som jeg ikke kan styre når våkner. Også strever jeg litt med søvnen, så jeg vil ikke ha på vekkerklokke fordi jeg sannsynligvis ikke får sove igjen etterpå. Så da må jeg kanskje bare regne med at målingene blir unøyaktige? Hva er viktigst når dere måler? At det er til samme klokkeslett eller at det er med en gang dere våkner før aktivitet? Eller er det noe annet som er viktig? :)

Kjenner meg veldig igjen! For min del har jeg prøvd å holde det på samme tid hver dag, men det innebærer at jeg av og til temper i det ettåringen står og hoier i senga si, av og til sover jeg forbi, og av og til har han turna over meg i en halvtimes tid allerede. Har fått en del hopp og sprett i kurva mi, men sannelig ble FF og EL-testene likevel enige om en EL-dag til slutt :)

Når jeg ser på egne temperaturer påvirkes de mest av aktivitet og alkohol. Eventuelt hvis jeg sover vesentlig lenger enn vanlig (typ 2 timer). På dagens måling ville jeg lagt inn 36,23. Det virker også mest riktig mtp de andre temperaturene dine. Personlig bruker jeg vekkerklokke også i helger, og har jevnest kurve hvis jeg får målt til samme tid hver dag. Dette ser jeg gjelder uansett om jeg legger meg 22 eller 00. Forstår at det ikke er like lett med et barn i hus, men tenker det blir best hvis du måler med en gang du våkner, så lenge du har hatt ca 3 timer sammenhengende søvn først :) Beklager at det ble litt langt og rotete svar, men håper det gir mening [emoji16]
Takk for svar. Det var overhodet ikke rotete. :-)

Kjenner meg veldig igjen! For min del har jeg prøvd å holde det på samme tid hver dag, men det innebærer at jeg av og til temper i det ettåringen står og hoier i senga si, av og til sover jeg forbi, og av og til har han turna over meg i en halvtimes tid allerede. Har fått en del hopp og sprett i kurva mi, men sannelig ble FF og EL-testene likevel enige om en EL-dag til slutt :)
Godt å høre at det går an å finne ut av det selv om man ikke temper heeelt etter boka. Jeg har tenkt at det bare er å gi opp, for det passer ikke inn i hverdagen, men jeg får prøve iallefall denne syklusen.

IMG_20180530_172440.png

Endelig EL, og i morgen kommer nok krysset :) neste syklus skal vi prøve på nytt :)

Back
Topp