Vi som temper

Det skal sies at jeg går på første Letrozol-kur, og har ikke hatt merkbart ELslim på 10 år.

Jeg kunne gjerne trengt litt erfaringshjelp fra dere erfarne tempere [emoji5] Keg har nylig begynt å tempe med OvuSense. Vanlig telling funket ikke for min del, pga store variasjoner i søvnen. Denne har jeg inni meg hele natten, så den måler meget nøyaktige temperaturer over flere timer. Jeg har bare brukt den i 4 netter, og allerede nå fant den EL! Jeg er litt forvirret i og med at jeg hadde positiv ELtest på onsdag, men masse EL slim i går. OvuSense sier at EL er i dag.

Dersom det stemmer er det fantastisk! Da sambo har vært på reise, men kom hjem i går. I dag la vi inn aksjer uten å egentlig vite at jeg hadde EL. Men hvordan ville dere tolket dette? Ville dere stolt på temperatur og EL slim, selvom temperaturen bare er over 4 netter? Eller ville dere stolt på den positive ELtesten på onsdag?

ace179399feb753be449c362d9a28f92.png

Nå er jeg ingen ekspert, men du har veldig høy temp for at EL er idag! I FF må tempen øke i tre dager før EL blir på påvist, og da er det den lave tempen før de tre dagene som blir EL-dagen! Så utifra grafen din, så ville FF satt krysset for 2-3 dager siden tror jeg! Tempen skal jo øke etter EL pga progesteron-produksjon, og du er jo nærme 37 grader nå!

Jeg har nettopp begynt å tempe, og jeg bruker Make Sure termometer med to desimaler. Jeg opplever at når termometeret piper er den fortsatt ikke ferdig med å tempe. For temperaturen stiger fortsatt etterpå[emoji15] Erfaringer??

Jeg har nettopp begynt å tempe, og jeg bruker Make Sure termometer med to desimaler. Jeg opplever at når termometeret piper er den fortsatt ikke ferdig med å tempe. For temperaturen stiger fortsatt etterpå[emoji15] Erfaringer??
Jeg tror folk har litt ulik erfaring med det termometeret. Jeg har også make sure sitt, og det vil bare virke annen hver dag eller i perioder. Veldig irriterende. Har bestilt banyplan sitt i stedet nå :) Men vet det har fungert fint for andre.

Sånn ser min graf ut i 4+2:)
Jeg har ikke tatt g-test på 2 dager, men fortsetter tempingen en stund til:rolleyes::p
Har aldri tempet som gravid så vet ikke hvordan det svinger etterhvert, eller om den bare er høy hele tiden. Noen som vet?
Tempet ikke så mye lenger enn du er nå, men sånn var min ihvertfall. Tenker det er normalt at det svinger litt!? (Jeg er 6+4 nå.) Valgte å slutte å tempe, greit å slippe å bekymre seg for det også [emoji28]
cb56e5b6551eabd2f0b528e57cda32b3.jpg

Det er helt normalt. Det fulgte meg en tekst ang det i termometeret jeg kjøpte, og de anbefalte derfor at man lot termometeret være inne i et minutt etter at den har pepet. Termometeret stopper opp når gradene ikke har beveget seg på 14 sek (tror jeg det var), men dersom temperaturen faktisk øker etter disse sekundene, vil naturligvis termometeret fortsette å vise stigningen

Jeg la inn feil temp en dag, gikk gjennom de lagrede temperaturene på termometeret nå, og fant den riktige tempen som ble målt (ulempen med å måle så tidlig at man er helt i ørska).
Når jeg nå ser på min nye kurve ser det ut til å kanskje være en trifasisk kurve?

Spottet i går, men ikke hatt noe mer etterpå.
Vi har på aketur i går, og kjente selv at det kom noe i trusa en liten stund etter å ha dratt 3-åringen opp den seige bakken.. jeg tenkte faktisk at «nå blør jeg». Men da jeg kom hjem var det litt farget utflod. Men det har ikke vært noe mer etter dette. Og tempen holder seg fortsatt oppe.

Har tydeligere tegn på at mensen skal komme når som helst nå.

Men dere vet, vi har jo trua helt frem til tr har inntatt godstolen sin i stua...
Har du testet, den ser jo super lovende ut[emoji108] [emoji7]

Det er helt normalt. Det fulgte meg en tekst ang det i termometeret jeg kjøpte, og de anbefalte derfor at man lot termometeret være inne i et minutt etter at den har pepet. Termometeret stopper opp når gradene ikke har beveget seg på 14 sek (tror jeg det var), men dersom temperaturen faktisk øker etter disse sekundene, vil naturligvis termometeret fortsette å vise stigningen

Tusen takk[emoji56]

Så lovende ut.

Men nå spotter jeg, og er rimelig sikker på at mensen kommer for fullt i dag.

:angry9

Det er ikke lov til å starte mandager med mensen!

Vedlegg

• 2E18B35A-A10C-44D3-965C-E35B52FB7898.jpeg
    2E18B35A-A10C-44D3-965C-E35B52FB7898.jpeg
    166,8 KB · Visninger: 96
Da tror jeg jeg er i DPO-land. Når jeg legger inn temp opp og ned 0,3 °C i morgen så setter FF fast kryss på CD17. Ca 2 DPO i dag i så fall.
20180115_063319.png

Back
Topp