Vi som temper

Altså jeg trenger deg krølle eller noen andre, aldri hatt så høy temp så tidlig. Hvorfor??
00d204e83f45caa25c8d0187f9d27a79.jpg

Takk for tilliten, men jeg har ikke anelse. Det var tidlig å få el på dag 7 i syklusen i såfall, men alt er vel mulig. Har du endret noe på soverommet? Pysj? Lukket vinduet? Funnet frem vinterdynen? Syk? Stresset? Sovet urolig? Nope, har ingen god forklaring. Blir spennende å følge fortsettelsen!

Det er en test av binyrebarkens responsevne. Synachtentest. Får iv en svimlende dose av hormonet som stimulerer binyrebarken til å lage stresshormonet kortisol. Hvis binyrebarken virker, produserer jeg da ville mengder med stresshormon i løpet av en times tid (ikke særlig heldig for små spirer), og hvis den ikke virker, blir kroppen superstresset og jeg risikerer å bli dårlig (heller ikke spesielt spirevennlig). I retningslinjene for testen står det at den ikke utføres på gravide, men så er det ikke så mange som blir gravide midt i utredningen heller da [emoji85]. Det er en utrolig kjip diagnose å ha hengende over seg, så jeg er veldig interessert i å få den avkreftet hvis den ikke stemmer!! Samtidig som jeg vokter lille spire med mitt liv!!
Hørtes skummelt ut❤️ Håper du kan vente til etter sommern med å ta den. Om den testen blir tatt, så håper jeg av hele meg det går bra med dere begge

58C156EA-43B3-4A24-9CDD-02B368913987.jpeg
Takk for tilliten, men jeg har ikke anelse. Det var tidlig å få el på dag 7 i syklusen i såfall, men alt er vel mulig. Har du endret noe på soverommet? Pysj? Lukket vinduet? Funnet frem vinterdynen? Syk? Stresset? Sovet urolig? Nope, har ingen god forklaring. Blir spennende å følge fortsettelsen!
Altså jeg trenger deg krølle eller noen andre, aldri hatt så høy temp så tidlig. Hvorfor??
00d204e83f45caa25c8d0187f9d27a79.jpg
Min har også vært sånn skjøt i været CD 5, aner ikke hvorfor.

Hørtes skummelt ut[emoji173]️ Håper du kan vente til etter sommern med å ta den. Om den testen blir tatt, så håper jeg av hele meg det går bra med dere begge

Jeg er litt todelt. Hvis testen ikke blir tatt, må jeg stå på behandling som om binyrebarken ikke fungerer. Det er noe skikkelig dritt, og gjør dette svangerskapet til et risikoprosjekt. Men jeg vil jo ikke drepe lille spire med testen heller... og hvis testen bekrefter at binyrebarken ikke virker, er jeg jo like langt, bare at jeg har utsatt den lille for ekstra påkjenning. What to do? Får vente på tilbakemelding etter blodprøvene på onsdag... [emoji33]

Juhuuuu!! Det er så gøy! Så mange positive tester om dagen. Kommer til å bli fest i august-forum nå[emoji1303] Grattis! [emoji173]️
Hurra. Må bare tørre å gå inn dit. Tør ikke det enda altså. Er glad, men veldig avmålt. Livredd for å oppleve SA igjen, det takler jeg ikke. Var så traumatisk og fælt

Men jeg prøver å tenke gode tanker. Er bare om kvelden at jeg blir litt ekstra redd for det.
Men dette skal gå veien, vel! :Heartred
Gleder meg til veien blir litt tryggere. :)

Hurra. Må bare tørre å gå inn dit. Tør ikke det enda altså. Er glad, men veldig avmålt. Livredd for å oppleve SA igjen, det takler jeg ikke. Var så traumatisk og fælt

Men jeg prøver å tenke gode tanker. Er bare om kvelden at jeg blir litt ekstra redd for det.
Men dette skal gå veien, vel! :Heartred
Gleder meg til veien blir litt tryggere. :)

Da er vi to. Kommer nok ikke til å tro helt på det her på ganske lenge. Første milepæl blir neste helg. Deretter er målet å få se noe liv i uken før jul... Håper statistikken er på vår side denne gangen!! [emoji173]️

Da er vi to. Kommer nok ikke til å tro helt på det her på ganske lenge. Første milepæl blir neste helg. Deretter er målet å få se noe liv i uken før jul... Håper statistikken er på vår side denne gangen!! [emoji173]️
Det håper jeg også! :Heartred
Hvor langt er du på vei?
Hva skjer neste helg?

Hvis man har sex over midnatt, hvilke dag settes det på da?[emoji12] mannen vil vekkes etter jeg har sett farmen, og det blir jo sent[emoji23][emoji23][emoji23]

Det håper jeg også! :Heartred
Hvor langt er du på vei?
Hva skjer neste helg?

18 dpo, så blir 4+4 beregnet etter el og 4+2 etter tr. Spiller vel liten rolle i det lange løp... Neste helg er jeg ferdig med testuken min, der bittelille skal gjennom litt tester/prøvelser som var planlagt før jeg ulovlig laget spiren [emoji85][emoji33]. Hvis den overlever dette, kan jeg håpe at det er en stayer!!

18 dpo, så blir 4+4 beregnet etter el og 4+2 etter tr. Spiller vel liten rolle i det lange løp... Neste helg er jeg ferdig med testuken min, der bittelille skal gjennom litt tester/prøvelser som var planlagt før jeg ulovlig laget spiren [emoji85][emoji33]. Hvis den overlever dette, kan jeg håpe at det er en stayer!!
Ojsann, det hørtes tøft ut. Kan jeg spørre hvilke tester?

Ojsann, det hørtes tøft ut. Kan jeg spørre hvilke tester?

Jada. Har svart til Frk Rose i en post litt lenger oppe på denne siden. Synachtentest som tester binyrebarkens funksjon, og MR av hypofysen (hodet). MR tror jeg skal være rimelig trygt, har lest meg ihjel og det er ikke påvist skadelig effekt eller økt abortrisiko som jeg kan finne... Synachtentesten derimot er ikke anbefalt utført på gravide. Håper i det lengste å slippe testen, men får ikke vite før onsdag, etter siste runde med blodprøver... testen er planlagt torsdag. [emoji33]

Hvis man har sex over midnatt, hvilke dag settes det på da?[emoji12] mannen vil vekkes etter jeg har sett farmen, og det blir jo sent[emoji23][emoji23][emoji23]

Ff sier man bør sette det på dagen etter, men jeg har selv pleid å legge det inn som PM hvis det er før natten. Leste om rådet etter at jeg hadde tempet en stund, så har fortsatt med det samme. Greit å være konsekvent, tenker jeg.

Ff sier man bør sette det på dagen etter, men jeg har selv pleid å legge det inn som PM hvis det er før natten. Leste om rådet etter at jeg hadde tempet en stund, så har fortsatt med det samme. Greit å være konsekvent, tenker jeg.

Nesten det samme som meg :) eller jeg gjør slik: er det før 00:00 setter jeg PM og er det etter setter jeg AM på neste dag :)

Det jeg kanskje tenkte å! Da blir det liksom før en ny tempmåling som er «starten» på en ny dag!

Noen som kan gi meg litt kjapp info om temping? Hvilket temp måler bruker dere? Hvor måler dere? Etc etc!

Jeg er litt todelt. Hvis testen ikke blir tatt, må jeg stå på behandling som om binyrebarken ikke fungerer. Det er noe skikkelig dritt, og gjør dette svangerskapet til et risikoprosjekt. Men jeg vil jo ikke drepe lille spire med testen heller... og hvis testen bekrefter at binyrebarken ikke virker, er jeg jo like langt, bare at jeg har utsatt den lille for ekstra påkjenning. What to do? Får vente på tilbakemelding etter blodprøvene på onsdag... [emoji33]
Oj ikke bare bare da nei. Krysser fingre og alt jeg kan for at uka går bra:)

Back
Topp