Oj ikke bare bare da nei. Krysser fingre og alt jeg kan for at uka går bra![]()
Tusen takk!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oj ikke bare bare da nei. Krysser fingre og alt jeg kan for at uka går bra![]()
Noen som kan gi meg litt kjapp info om temping? Hvilket temp måler bruker dere? Hvor måler dere? Etc etc!
Til og med før man går ut av sengen! Oi... usikker på om det kan bli for mye stress jeg altsåHvis du laster ned ff appen, er det en intro der som tar deg gjennom det viktigste. Selv bestilte jeg tempmåler fra komplett apotek på tilbud. Det viktigste er at det viser to desimaler. Man kan tempe i munnen under tunga, eller vaginalt. Sistnevnte kan gi mest «stabil» kurve, men temping i munnen gjør at du kan tempe alle syklusdager. Tempen måles til samme tid hver dag, etter minst 3 timer sammenhengende søvn, rett etter du våkner og før du har gått ut av sengen. I tillegg registrerer man utflod og evt el-tester. Etter at el har vært, vil du se et temphopp som vedvarer minst tre dager. Hvor stort hoppet er, varierer fra person til person, vanligvis ca 0,5 grader. Noen får veldig fall i tempen ved el, men tempingen er stort sett uegnet i seg selv til å finne el i forkant, men bekrefter at el har funnet sted. Ender syklusen i tr, får de fleste et tempfall samme dag eller dagen før tr dukker opp, mens tempen vil holde seg høy når msn er gravid.
Lykke til!!
Til og med før man går ut av sengen! Oi... usikker på om det kan bli for mye stress jeg altså![]()
Det blir veldig fort en vane. Man har på vekkerklokke. Famler seg frem til tempmåleren på nattbordet, temper og sover videre (hvis man ikke må stå opp på det tidspunktet uansett). Tempmåleren husker siste måling, så du trenger ikke loggføre den før du er skikkelig våken [emoji56]
Huff, hørtes vanskelig ut. Krysser fingrene for at du slipper testenJada. Har svart til Frk Rose i en post litt lenger oppe på denne siden. Synachtentest som tester binyrebarkens funksjon, og MR av hypofysen (hodet). MR tror jeg skal være rimelig trygt, har lest meg ihjel og det er ikke påvist skadelig effekt eller økt abortrisiko som jeg kan finne... Synachtentesten derimot er ikke anbefalt utført på gravide. Håper i det lengste å slippe testen, men får ikke vite før onsdag, etter siste runde med blodprøver... testen er planlagt torsdag. [emoji33]

Jeg er litt todelt. Hvis testen ikke blir tatt, må jeg stå på behandling som om binyrebarken ikke fungerer. Det er noe skikkelig dritt, og gjør dette svangerskapet til et risikoprosjekt. Men jeg vil jo ikke drepe lille spire med testen heller... og hvis testen bekrefter at binyrebarken ikke virker, er jeg jo like langt, bare at jeg har utsatt den lille for ekstra påkjenning. What to do? Får vente på tilbakemelding etter blodprøvene på onsdag... [emoji33]

CD6 - lenge til det er realistisk å teste etter el.. Desember går sikkert fort. Mye å være opptatt med. Vis vedlegget 237930

![]()
Jeg hadde et håp, men det datt like fort ned som tempen! Jaja, positive er vel at om EL er så himla sein så er det ikke fare ved MR den 20.12![]()
, men positivt at MR ikke ødeleggerFor en lang syklus det blir, men positivt at MR ikke ødelegger
![]()
![]()
Jeg hadde et håp, men det datt like fort ned som tempen! Jaja, positive er vel at om EL er så himla sein så er det ikke fare ved MR den 20.12![]()
Oj, lang syklus!! Må si du er en tålmodig sjel som fortsetter å tempe selvom det drar ut!! Håper EL dukker opp snart[emoji5][emoji5] men bra du får tatt MR da!![emoji16]
Ja blir nok den lengste så langt ja. [emoji15] hehe, ja men skal nok si at tålmodigheten min begynner å ta slutt nå! Men må si jeg håper EL er før lørdag, men tviler nå. Så får finne ut om jeg bare skal fortsette testen selv om vi reiser vekk
Men ja hadde vært fint å få tatt MR og i tillegg få positiv test litt senere hvor alt går fint [emoji173]️[emoji170]
Ja dette blir en lang syklus, må vel være den lengste hittil [emoji15]
Ja for tenker at jeg vil ikke være passert IKM når jeg har MR og da kan det da virkelig ikke ha noe å si! [emoji12]
Nå må jeg bare finne ut om jeg skal ta med meg noe EL tester når vi reiser eller bare gi f fra lørdag til lørdag [emoji848] hehe. Fysj jeg er skikkelig vinglepetra [emoji23]
Ser den!! Håper den kommer før lørdag[emoji5][emoji5]
Blir jo en fin julepresang om det dukker opp to streker senere i desember[emoji173]️ krysser fingrene[emoji5]
Jepp hadde vært det beste!så at billig-tester hadde tilbud på clearblue så bestilte en pakke eggløsningstester så jeg kan teste når vi reiser, er jo kjekt å kan tisse rett på de i stedenfor å samle opp urin
![]()
Tusen takk [emoji173]️ blir spennende å se!
Har du hatt flere uregelmessige sykluser? Kan være noe å ta en tur til legen med. For så lange sykluser finnes det medikamenter for å sette igang el.
Det finnes også «helsekost»-produkter som visstnok skal hjelpe å normalisere syklusen, Vitex (bestilles på iherb) f.eks. Det er ikke påvist, selvfølgelig, og jeg har sett kommentarer her inne som går begge veier. Kan evt være noe å prøve mens kan venter på gyn-time.