Vi som temper

Er det enklere for deg å dra til København/London for nipt? Jeg bor i Østfold og dro til Gøteborg. Veldig fornøyd der:) unntatt med svaret da...men de var fantastiske.
Er det rimeligere å dra til København/London totalt sett?

Det går direktefly fra Bergen til både København og London, så enklere sånn sett. Dessuten kan det kamufleres som en Storbyweekend, mer enn tur til Gøteborg [emoji56]. Jeg var veldig fornøyd med servicen i London sist, bortsett fra at lille bolla var død da... De har ringt og sendt mail i etterkant, og jeg får rabatt på neste us hvis jeg vil ha den der, siden utfallet ble som det ble...

Koster rundt 5000kr hos private aktører i utlandet, inkl ultralyden. Tror Norge er mer redd for «sorteringssamfunnet».

Ahaa. Ja, det kan jeg tenke meg Norge er.

Det er snakk om å godkjenne Nipt-testen i Norge, men da bare for de over 37 som har påvist positive resultater på tidlige Nipt-test. Altså veldig få som vil få tilgang til den.
Jeg vill fått det hvis forslaget går gjennom.
Norge er redd for at fostre vil sorteres bort. Så da må man til utlandet, og som for meg oppdage at det var så store feil at det ikke ville overlevd lenger enn til svangerskapsuke 20...
Takk Norge.:bored:

Norge er litt for førevar noen ganger. Litt for skeptiske kanskje?

Det går direktefly fra Bergen til både København og London, så enklere sånn sett. Dessuten kan det kamufleres som en Storbyweekend, mer enn tur til Gøteborg [emoji56]. Jeg var veldig fornøyd med servicen i London sist, bortsett fra at lille bolla var død da... De har ringt og sendt mail i etterkant, og jeg får rabatt på neste us hvis jeg vil ha den der, siden utfallet ble som det ble...

Så fint at de tar vare på deg også etterpå!:happy:
De har ringt meg og og ønsker oss velkomne igjen.:happy: og hvis vi ikke drar dit igjen vil de gjerne ha oppdatering når de blir graviditet igjen, det synes jeg er fint:)

En storby ferie er aldri feil, så skjønner godt at du drar til feks London. det funker jo i Gøteborg og, men blir ikke helt det samme.:D

IMG_20171202_113321.png

Trulter og går i de kjedelige dager :singing:

Ligger i hvertfall stabilt og på min normal temp før EL. Så godt å se at syklusen er stabil etter aborten nå :)

Norge er litt for førevar noen ganger. Litt for skeptiske kanskje?

Ja, jeg synes i hvert fall det. Jeg tror ikke det er stor fare for at fostre blir abortert pga kjønn feks, og de kromosomfeilene som kan oppdages med nipt er ofte forbundet med ikke levedyktig foster, så da er det bedre å få vite så fort som mulig i stedet for å måtte gå lenger i svangerskapet.
Jeg har full respekt for alle som ønsker å beholde barnet etter å fått positiv nipt-test, hvor barnet er levedyktig, men jeg mener det burde være et reelt valg.
Slik er det ikke nå når man må til utlandet for å ta testen.

Ja, jeg synes i hvert fall det. Jeg tror ikke det er stor fare for at fostre blir abortert pga kjønn feks, og de kromosomfeilene som kan oppdages med nipt er ofte forbundet med ikke levedyktig foster, så da er det bedre å få vite så fort som mulig i stedet for å måtte gå lenger i svangerskapet.
Jeg har full respekt for alle som ønsker å beholde barnet etter å fått positiv nipt-test, hvor barnet er levedyktig, men jeg mener det burde være et reelt valg.
Slik er det ikke nå når man må til utlandet for å ta testen.

Jeg vet det er vanlig noen steder. I noen land hvor de aborterer friske barn sent i svangerskapet pga feil kjønn. F.eks Kina og Russland hvor de har det valget.
Er nok det de er redde for, men igjen. Der går det jo ann å legalisere testen, men si nei til abort hvis det er av "ugyldige" grunner som kjønn. Er ikke fosteret levedyktig, så er jo det noe helt annet.
Det er vel ikke mulig å finne ut før 11-12 uke og 12 uker er jo grensen uansett?

Øøøøøh, Hæ? Hva skjer?!

3ce589d201f38200bfe4e45f84d41e32.png

Her gikk det opp idag! Tror det blir bedre når jeg får måler med to desimaler! Hvis ikke blir jo regne fjellkjeden dette[emoji23][emoji23]

2842593a14d66a55f17ead5599781eed.png

Uhei! Snakk om temp til himmels! Sovet urolig? Sovet lite? Alkohol i går? På vei til å bli syk? Litt tidlig for el kanskje... Du får se hva som skjer i morgen[emoji1303]

Sovet godt, våknet på samme sted som jeg sovnet, nada alkohol, men kanskje jeg begynner å bli forkjølet? Føler meg ikke syk. Bare trøtt egentlig :P
Men, det var jo litt av et hopp også :O

My bad! Var jeg som dreit meg ut. Sjekka notatene mine. Var 36,17 ikke 37,13.
Smule trøtt.. Sorry :O

My bad! Var jeg som dreit meg ut. Sjekka notatene mine. Var 36,17 ikke 37,13.
Smule trøtt.. Sorry :O

Fort gjort![emoji23][emoji23] Merker jeg er helt i koma når tempe-alarmen ringer, skjønner ikke hva som skjer[emoji23] og jeg har tempa bare tre dager[emoji23]

Back
Topp