Vi som temper

Skulle ønske man bare kunne vite ut i fra tempen hva som skjedde. Håper på baby, men i dag er jeg litt dårlig form. Håper ikke det klusser til tempen :( det gir jo så forhåpninger :p

Fin høy temperatur ihvertfall:)

Min graf i dag. 6dpo.
Ikke så altfor høy generell temperaturstigning, men samsvarer godt med forrige pp.
Gleder meg til å se utviklingen videre, *krysser fingrene for juli-18* :smug:

Vedlegg

• 7CF3EA5A-613D-43C3-B5CA-02093CE90344.jpeg
    7CF3EA5A-613D-43C3-B5CA-02093CE90344.jpeg
    391,4 KB · Visninger: 108
Jeg skjønner ingenting jeg... FF vil ha det til at jeg er 3 dpo i dag, med EL på søndag. Har ikke hatt veldig mye tempstigning, og hadde positive EL-tester både mandag og tirsdag. La inn de negative testene lørdag og søndag, da ble det en stiplet linje, mulig den endrer seg etterhvert da? Hadde en del EL-smerter mandag kveld/natt og tidlig tirsdag. Hadde også creamy utflod i går, og syns å huske, men er ikke helt sikker, at jeg hadde litt av det på mandag også, og det skal vel egentlig si at EL er over? Blir så forvirra..
9242331e1449d1538ddcfdd1626e6662.png
deee074b3c1e3bb7c32391dca6f36d92.jpg

Last edited:
Jeg skjønner ingenting jeg... FF vil ha det til at jeg er 3 dpo i dag, med EL på søndag. Har ikke hatt veldig mye tempstigning, og hadde positive EL-tester både mandag og tirsdag. La inn de negative testene lørdag og søndag, da ble det en stiplet linje, mulig den endrer seg etterhvert da? Hadde en del EL-smerter mandag kveld/natt og tidlig tirsdag. Hadde også creamy utflod i går, og syns å huske, men er ikke helt sikker, at jeg hadde litt av det på mandag også, og det skal vel egentlig si at EL er over? Blir så forvirra..
9242331e1449d1538ddcfdd1626e6662.png
deee074b3c1e3bb7c32391dca6f36d92.jpg

Jeg endre også opp med stipled linje da jeg la inn resultatene på el testene. Valgte heller å fjerne dem, slik at ff kunne finne ut av når den selv trodde el var. Så kunne keg dobbeltsjekke etterpå. Syntes det var en mye bedre løsning :happy:

Jeg endre også opp med stipled linje da jeg la inn resultatene på el testene. Valgte heller å fjerne dem, slik at ff kunne finne ut av når den selv trodde el var. Så kunne keg dobbeltsjekke etterpå. Syntes det var en mye bedre løsning :happy:

Fjerna de nå, men FF vil fortsatt ha det til å være EL på CD14. Men da er det nok mulig den blir endret dersom jeg plutselig skulle få høyere temperaturer etterhvert[emoji4]

Fjerna de nå, men FF vil fortsatt ha det til å være EL på CD14. Men da er det nok mulig den blir endret dersom jeg plutselig skulle få høyere temperaturer etterhvert[emoji4]

Du kan jo teste med å legge inn en litt høy temp på morgendagen og dagen etter for moroskyld, og se hva som skjer [emoji56]

Min graf i dag. 6dpo.
Ikke så altfor høy generell temperaturstigning, men samsvarer godt med forrige pp.
Gleder meg til å se utviklingen videre, *krysser fingrene for juli-18* :smug:

Det var en fin graf! Imponert over kjellertempen før el der... Håper du får mange streker på testene om noen dager. [emoji1303][emoji1303]

Kan noen hjelpe meg å tolke?
Har tempet hver dag til samme tid nå, men vet jo ikke hva jeg ser etter :smiley-ashamed008

Vedlegg

• IMG_0229.jpg
    IMG_0229.jpg
    150,4 KB · Visninger: 107
Kan noen hjelpe meg å tolke?
Har tempet hver dag til samme tid nå, men vet jo ikke hva jeg ser etter :smiley-ashamed008

Hvis tempen stiger de neste dagene, tipper jeg du får el-krysset CD14. Hvis du legger inn litt status om utflod og evt el-tester, blir ff mer sikker på hva den driver med... [emoji1303]

Jeg fikk pos eltest dag 16+17, + mer tydlig el symptomer enn noen gang. men ingen tydlig temp endring. Charten ser ut som mine tidligere (lav til dag 15-17 høy etter dette), men da har el blitt bekreftet med temp hopp. Nå har ikke ff funnet noen el. Noen som har vært borti lignende og fått el ved senere tidspunkt, eller hatt/uteblitt?

Vedlegg

• IMG_9724.jpg
    IMG_9724.jpg
    175,9 KB · Visninger: 94
Jeg fikk pos eltest dag 16+17, + mer tydlig el symptomer enn noen gang. men ingen tydlig temp endring. Charten ser ut som mine tidligere (lav til dag 15-17 høy etter dette), men da har el blitt bekreftet med temp hopp. Nå har ikke ff funnet noen el. Noen som har vært borti lignende og fått el ved senere tidspunkt, eller hatt/uteblitt?

Tror nok at ff er forvirret over at temphoppet i kurven din ikke sammenfaller med bortfall av "fertil utflod". Har du lagt inn pos el-test i ff? Hvis siste pos el-test var på cd16, kan det godt hende du får registrert el på det tidspunktet hvis tempen stiger litt mer... Eller så holder du på med en tullesyklus uten eggløsning, eller med utflod fordi du er på tjukken og el har vært sammenfallende med temphoppet. Time will show... [emoji1303]

Tror nok at ff er forvirret over at temphoppet i kurven din ikke sammenfaller med bortfall av "fertil utflod". Har du lagt inn pos el-test i ff? Hvis siste pos el-test var på cd16, kan det godt hende du får registrert el på det tidspunktet hvis tempen stiger litt mer... Eller så holder du på med en tullesyklus uten eggløsning, eller med utflod fordi du er på tjukken og el har vært sammenfallende med temphoppet. Time will show... [emoji1303]

Takk, for svar. Ja, har lagt inn pos eltest CD 16 + 17. Ja, det kan se ut til å være det at ff forvirret over tegnene. Leste litt over her, så prøvde et tips om å skrive inn en litt høyere temp i morgen. Da kom det opp el-kryss CD 19. Har lagt inn pos el test cd16 og 17. Så da får jeg nok bare vente å se hva tempen viser videre :)

Takk, for svar. Ja, har lagt inn pos eltest CD 16 + 17. Ja, det kan se ut til å være det at ff forvirret over tegnene. Leste litt over her, så prøvde et tips om å skrive inn en litt høyere temp i morgen. Da kom det opp el-kryss CD 19. Har lagt inn pos el test cd16 og 17. Så da får jeg nok bare vente å se hva tempen viser videre :)

Kjenner til frustrasjonen og usikkerheten. Fikk el på CD 18 forrige syklus. Forventet el rundt cd13-14 og holdt på å klikke da tempen ble lavere og lavere... Denne gangen kom pos el-test fem dager tidligere enn forrige runde. Må jo følge med som hauken for å fange det egget... [emoji12]

Ja, føler jeg nesten ikke kan stole på noe nå. For test, temp og kropp viser forrvirrende tegn. Og slitsomt å tro at det alltid er "nå" det gjelder Kanskje det som eventuelt utsetter min el også. Så får vel bare ta tiden til hjelp, men så var det tolmodighet da... Lykke til videre med prøving, får håpe det kommer 2 streker snart.

Hei dere tempere! :) har noen spørsmål til dere som jeg håper dere kan svare på :) tenkte å begynne å tempe, må bare vente til tanta har reist.
åssen vet man at man har eggløsning med temping?
å hvor høy skal tempen være for at det er håp om graviditet? :)

Hei dere tempere! :) har noen spørsmål til dere som jeg håper dere kan svare på :) tenkte å begynne å tempe, må bare vente til tanta har reist.
åssen vet man at man har eggløsning med temping?
å hvor høy skal tempen være for at det er håp om graviditet? :)

Er ingen xpert på temping, da jeg kun er i min andre tempsyklus, men har lest meg litt opp på emnet. Etter eggløsning kommer det en ganske tydelig stigning i temperaturen. Det er ikke de eksakte temperaturene som er viktig, de er ulike fra person til person og avhenger også av hvor du tar tempen (oralt/vaginalt), men endringene i temperatur man er ute etter. Endringene er små, så det er best å bruke termometer med to desimaler. Hvis du har planer om å bruke en app til registrering, så gir fertility friend veldig gode instruksjoner i hvordan man skal komme i gang med temping.

2747a9afb4ea8a1ed8ad55f11a91b7fa.png

Back
Topp