Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nåja. Noen gleder fins det jo i denne "kjedelige" tiden. Den follikulære fasen, var det ikke så den het? Jeg skal kjøpe meg BLÅMUGGOST og momse i vei, hehehehe! Og hadde et par øl, til og med, på CD1.
Jeg skulle heller ikke ha forhåpninger forrige pp. Men tror du ikke jeg røyk på en smell 11DPO, og tok en blenda test. Forhåpningene var bare alt for høye, og spenningen for stor til at jeg klarte å holde meg. Hadde ingen festedipp eller noen symptomer som helst, bare en haug med ønsketanker. Så det der med å si til seg selv at en ikke skal ha forventninger? Det går bare i denne follikulære fasen det, å si slikt. Når du kryper over i 5-8dpo så begynner testetrangen å melde seg for min del, den store symptomjakten starter, og hver minste lille temperaturforandring googles opp og ned og i mente.

Første og siste gang, for det var mer frustrerende å vende opp og ned på de testene enn det er å bare vente og se. Hadde heller ingen symptomer eller en chart som oppførte seg unormalt. Rart det der. Men nå, nå skal jeg holde meg til 10 DPO (som jo er IKM for meg). Kanskje. 
Da jeg var 8dpo sist pp så hadde jeg allerede fyrt av en test eller to.Første og siste gang, for det var mer frustrerende å vende opp og ned på de testene enn det er å bare vente og se. Hadde heller ingen symptomer eller en chart som oppførte seg unormalt. Rart det der. Men nå, nå skal jeg holde meg til 10 DPO (som jo er IKM for meg). Kanskje.
![]()
Funka fint å tempe på ferie for meg, men vi hadde AC på rommet. Hadde høyere temp denne pp enn forrige pp hvor vi var på ferie på Kreta, enda vi ikke akkurat har vært bortskjemt med varme i Trøndelag.Tror det går fint, men du ser jo det kjapt om det er unormalt (f.eks ved å se på overlay og så heller se mønsteret enn hvor høy tempen er). Vi dro nedover et par dager før EL, men gikk fint å fange opp den.
Og tempen falt ikke med en gang vi kom hjem heller, men holdt seg i samme område.
Lykke til med å vente! Ikke mange dager igjen nå da..Gubben kan ikke skjønne denne testetrangen min. Er det ikke bedre å bare vente og se om mensen kommer, liksom? For to pp'er siden var IKM akkurat i helgen når vi var sammen, og jeg kunne ikke snike meg unna for å teste. Jeg dro han med meg på apoteket og kjøpte en test, men han mente at det var bedre å vente en dag eller to etter IKM for å se om mensen ikke bare var litt forsinket (fordi lutealfasen viste seg å svinge litt hos meg fra 11-13 dager).
Vente? Skulle jeg vente til ETTER ikm? Og ikke bare vente 1 dag, men hele 2 dager etter ikm før jeg burde teste? Ifølge han, ja. Dette med å teste FØR ikm kunne han ihvertfall ikke begripe seg på.
Jeg ser at han har rett. Det er litt tullete å teste allerede før ikm. Og til og med på dagen ikm også, for om man er gravid så vil det jo vise seg ved at mensen ikke kommer, og at tempen holder seg høy, og det kan ta noen dager etter ikm før hcg er høyt nok til å gi utslag på en test. Så han har rett, sånn sett. Men herremin da, det er klin umulig for meg å sitte så lenge og bare vente. Jeg er alt for spent.

Så bra! Da skal jeg fortsette med det. Blir akkurat rundt EL, så hadde vært greit å følge med på om jeg har EL eller ikke. Regner med det er ac på rommet, men har av en eller annen grunn tenkt at kroppstemperaturen kom til å være høyere likevel. Men feber er jo feber uansett hvor man er, så når jeg tenker etter burde det jo ikke ha noe å si![]()
Jeg tester for å forberede meg på tr, koke menskoppen og sånt [emoji4] sier jeg ihvertfall til meg selv for å rettferdiggjøre detLykke til med å vente! Ikke mange dager igjen nå da..Gubben kan ikke skjønne denne testetrangen min. Er det ikke bedre å bare vente og se om mensen kommer, liksom? For to pp'er siden var IKM akkurat i helgen når vi var sammen, og jeg kunne ikke snike meg unna for å teste. Jeg dro han med meg på apoteket og kjøpte en test, men han mente at det var bedre å vente en dag eller to etter IKM for å se om mensen ikke bare var litt forsinket (fordi lutealfasen viste seg å svinge litt hos meg fra 11-13 dager).
Vente? Skulle jeg vente til ETTER ikm? Og ikke bare vente 1 dag, men hele 2 dager etter ikm før jeg burde teste? Ifølge han, ja. Dette med å teste FØR ikm kunne han ihvertfall ikke begripe seg på.
Jeg ser at han har rett. Det er litt tullete å teste allerede før ikm. Og til og med på dagen ikm også, for om man er gravid så vil det jo vise seg ved at mensen ikke kommer, og at tempen holder seg høy, og det kan ta noen dager etter ikm før hcg er høyt nok til å gi utslag på en test. Så han har rett, sånn sett. Men herremin da, det er klin umulig for meg å sitte så lenge og bare vente. Jeg er alt for spent.
Tror menn har et helt annet tidsperspektiv enn oss noen ganger. Vi vil jo vite så fort som mulig, ikke vente i mange dager!![]()

Min sank idag 15 dpo(muligens 14 dpo)Tempen i dag var den høyeste i syklusen hittil. Men, ser at i dagene før el så var tempen over den rød streken. Vet ikke om dette betyr noe eller ikke, men antar at om tempen synker ned til ca det nivået så kommer sikkert tr...Vis vedlegget 228679
Ca hvor mange dpo pleier tempen deres å synke når pp har endt med tr?
Ok, da er det muligens at testene vil gi svar omtrent samtidig som tempenMin sank idag 15 dpo(muligens 14 dpo)
Min har sunket samme dag eller dagen etter tr kommer. Så fra 13-15 dpo..Tempen i dag var den høyeste i syklusen hittil. Men, ser at i dagene før el så var tempen over den rød streken. Vet ikke om dette betyr noe eller ikke, men antar at om tempen synker ned til ca det nivået så kommer sikkert tr...Vis vedlegget 228679
Ca hvor mange dpo pleier tempen deres å synke når pp har endt med tr?
Drikker ellers grapefruktjuice (som smaker overraskende godt) og sovlipect (smaker møkk) Henger meg på denne ang charter som.er lik...prøvde denne i går..skrev ned stikk ord og lignede..plutselig gikk tydeligvis min chart inn på en liste på nettet he he..Vis vedlegget 228714
Tempen min flatet litt ut der nede på bunnen. Kanskje like greit. Blir stessa av å tenke på om EL kan komme før helga, da går denne ppen i vasken. Og i dag er bare tirsdag! Skulle ønske jeg kunne se hele kurven min frem i tidDrikker ellers grapefruktjuice (som smaker overraskende godt) og sovlipect (smaker møkk)
Også lurer jeg på noe, den funksjonen som heter charts like mine - skulle man da ikke kunne se grafer som ligner på din egen? Synes jeg får opp mange forskjellige som er veldig ulik min egen, skulle ønske appen kunne sortere ut de som ligner mest, eller gjør jeg noe feil?
Vis vedlegget 228756
Synest tempen er rar.
Fikk positiv test svak svak i dag men no i kveld var det ikkje ein skugge ein gong. Har nok fått med meg ein kjemisk. Vart knust jeg dafår vente på heksa da på tirsdag.