Vi som temper

Jeg har en veldig rar følelse i nederste del av magen, spes på høyre side. Sånn litt vond murring.
Hva kan dette være? Er i 1. ordentlige pp nå etter p-piller. Hadde ikke sånn forrige periode. Er da 3dpo

Min erfaring er at det er mange vondter og rare følelser i dette hormonjaget. Noe jeg kunne funnet meg i dersom det bare hadde vært LIKT hver måned :hilarious:

Men når jeg forsøker å skille symptomer på at noe er på gang (les baby) og det kroppen vanligvis gjør mellom EL og IKM, så vil den ikke gjøre det samme hver gang engang.

Men jeg har ofte rare følelser i magen (stikking, murring og annet) i DPO-land :meh: dette var verst de første månedene etter jeg sluttet med prevansjon, akkurat som om kroppen virkelig forsøker å dra igang systemet igjen :hilarious:

Jeg har en veldig rar følelse i nederste del av magen, spes på høyre side. Sånn litt vond murring.
Hva kan dette være? Er i 1. ordentlige pp nå etter p-piller. Hadde ikke sånn forrige periode. Er da 3dpo

Tenker at dette er mittelsmertz, for da er det litt vond stikking på den siden egget slippes fra.

Okay. Litt etter eggløsningen liksom?

Den er sigende i forbindelse med eggløsning, ikke nødvendigvis på akkurat samme dag. Jeg hadde heller ikke denne vondten da jeg gikk på p-piller. Etter at jeg sluttet med pillene, og særlig etter at jeg begynte å kartlegge syklusen min i forbindelse med prøving, har jeg merket at det prikker/stikker på annen hver side hver syklus. Noen ganger er det veldig svakt. Andre ganger har det vært skikkelig vondt, nesten som menssmerter, men kun på den ene siden.

4c39e4a376a3252dee2e91696c7b1532.jpg

Da var det over denne runden.

Ser at på neste skjema nå. Så har ff satt opp 16 dagers syklus. Er det pga den korte lutealfasen, eller noe med innstillingene mine?

Ser at på neste skjema nå. Så har ff satt opp 16 dagers syklus. Er det pga den korte lutealfasen, eller noe med innstillingene mine?

Hos meg kommer det alltid bare opp 16 dager når jeg begynner på nytt "ark", den blir lengre jo flere dager det går :)

Hos meg kommer det alltid bare opp 16 dager når jeg begynner på nytt "ark", den blir lengre jo flere dager det går :)
Okei, da trenger jeg ikke tenke noe på det. [emoji5]️

Det var rart, for du har vip har du ikke? Da skal den bruke like mange dager som gjennomsnittet når du begynner på ny syklus. Når min prøveperiode på vip gikk over og jeg hadde gratis medlemskap, så viste den bare 16 dager eller no. Men når jeg bestilte vip så ble den like lang som gjennomsnittet av mine sykluser :)

Det var rart, for du har vip har du ikke? Da skal den bruke like mange dager som gjennomsnittet når du begynner på ny syklus. Når min prøveperiode på vip gikk over og jeg hadde gratis medlemskap, så viste den bare 16 dager eller no. Men når jeg bestilte vip så ble den like lang som gjennomsnittet av mine sykluser :)
Har ikke vip nei, så det forklarer saken! Glad den ikke går ut fra forrige runde egentlig. [emoji13]

Du kan sende det på mail til deg selv der, eller ta en printscreen. :)

Aha, takk for tips. Skal prøve meg litt frem. Foreløpig ser det ikke ut som grisen, for jeg begynte bare å prøve å tempe for tre dager siden, og målte helt feil sted også :p Men fint å prøve seg litt frem. Da blir nok neste pp en pen graf, tenker jeg :) Om det blir en neste pp... håper jo at det ikke blir det ;)

Back
Topp