Vi som temper

Noen som har vært borti at temperaturen falt, men mensen ikke kom? IKM i dag...og mensen har ikke kommet ennå, har spottet siden fredag. Negativ graviditetstest og temperaturen sank i går. Vil bare at mensen skal komme så vi får sette i gang med ny pp, føler jeg er i en ikke-gravid limbo her når jeg ikke er gravid men mensen aldri kommer..
Vet ikke om du pleier å spotte før mensen kommer igang? Men uansett ser det jo ut som den kommer iløpet av kort tid med tanke på temperaturen… :grumpy:
 
Jeg forstår ingenting av denne syklusen min. Har ikke fått EL til vanlig tid som vanligvis er CD15 eller CD16. Nå er jeg på CD17 og trodde kanskje jeg kom til å få fullt utslag på EL-testen ikveld, siden testene økte tidligere idag. Tempgrafen ser slik ut (mange trekanter pga. at jeg ikke alltid får tempet til samme tid) Noen tanker?
F583270D-2CC6-4BF5-8ED5-7439C52A81C5.jpeg


Her er testene mine i Premom under kategorien others:
6B334D2D-5F7C-4FFA-B1A2-FC7AF82BF8CD.jpeg


Og her er de samme testene under easy home kategorien:
A9183085-C35C-4D95-AAFE-2B189A9676B9.jpeg


Hva tror dere skjer ? :wideyed:
 
Vet ikke om du pleier å spotte før mensen kommer igang? Men uansett ser det jo ut som den kommer iløpet av kort tid med tanke på temperaturen… :grumpy:

Dette er første syklus etter noen år på pilla, men i pillefrie perioder før har mensen alltid begynt rett på :confused005

Murrer godt her i kveld da, så forhåpentligvis kommer den for fullt i morgen, ble bare så overrasket da jeg trodde mensen kom rett etter temperaturen falt.
 
Jeg forstår ingenting av denne syklusen min. Har ikke fått EL til vanlig tid som vanligvis er CD15 eller CD16. Nå er jeg på CD17 og trodde kanskje jeg kom til å få fullt utslag på EL-testen ikveld, siden testene økte tidligere idag. Tempgrafen ser slik ut (mange trekanter pga. at jeg ikke alltid får tempet til samme tid) Noen tanker?
Vis vedlegget 368329

Her er testene mine i Premom under kategorien others:
Vis vedlegget 368327

Og her er de samme testene under easy home kategorien:
Vis vedlegget 368328

Hva tror dere skjer ? :wideyed:

Nylig tatt vaksinen? Vet flere har fått kluss med syklus etter den. Ellers har jeg opplevd å plutselig få en syklus som var 14 dager lenger enn vanlig, så selv om det er uvanlig så kan det skje. Jeg ville ha fortsatt å teste og tempe, og prøve så godt som mulig å få målt til samme tid hver dag :)
 
Dette er første syklus etter noen år på pilla, men i pillefrie perioder før har mensen alltid begynt rett på :confused005

Murrer godt her i kveld da, så forhåpentligvis kommer den for fullt i morgen, ble bare så overrasket da jeg trodde mensen kom rett etter temperaturen falt.
Åh, nei da er det ikke godt å vite om det er «den nye normalen» eller hva det er… Men hos meg har ihvertfall tempen kommet under baseline før mensen har kommet, samt at tempen da har falt i et par dager først og det har den jo hos deg nå, så vil tro det er rett rundt hjørnet ja.
 
Åh, nei da er det ikke godt å vite om det er «den nye normalen» eller hva det er… Men hos meg har ihvertfall tempen kommet under baseline før mensen har kommet, samt at tempen da har falt i et par dager først og det har den jo hos deg nå, så vil tro det er rett rundt hjørnet ja.

I natt/morres kom mensen endelig! (Merkelig ting å si når jeg ønsker så høyt at den skal holde seg unna :hilarious:) Men da vet jeg at mensen hos meg tydeligvis kan vente noen dager etter temperaturfall.

Cd1 og bretter opp ermene for en ny pp!

Forresten.. temper dere under mensen? Tenkte liksom at temperaturen da ikke er så viktig og da skal jeg ha noen dager tempefri :p
 
Jeg forstår ingenting av denne syklusen min. Har ikke fått EL til vanlig tid som vanligvis er CD15 eller CD16. Nå er jeg på CD17 og trodde kanskje jeg kom til å få fullt utslag på EL-testen ikveld, siden testene økte tidligere idag. Tempgrafen ser slik ut (mange trekanter pga. at jeg ikke alltid får tempet til samme tid) Noen tanker?
Vis vedlegget 368329

Her er testene mine i Premom under kategorien others:
Vis vedlegget 368327

Og her er de samme testene under easy home kategorien:
Vis vedlegget 368328

Hva tror dere skjer ? :wideyed:
For at temping skal ‘funke’ må du tempe til samme tid hver dag (max 30min +/-), og før du står opp eller beveger deg (ha termometeret under puta/på nattbordet);) Så ha på alarm til samme tid hver morgen, evt hvis du synes det ikke passer med en liten en, eller du ikke klarer å sovne igjen etterpå, kanskje bare dropp tempingen helt en stund:rolleyes: Ellers blir det jo bare tøys og forvirrer deg:hilarious: Når det er sagt et det jo vanlig å ha litt uregelmessig syklus etter fødsel og mens man ammer:) Jeg har fått tilbake TR etter ca 3mnder etter hvert av barna selv om jeg har fullammet dem, men den har kommet litt uregelmessig de første gangene:) Ble gravid da førstemann var 6mnder, så de to eldste er det 15mnder mellom, så det er jo mulig, men er også helt normalt hvis det tar litt tid:joyful: Dig skjønner jeg utålmodigheten din når man har bestemt seg! Er sånn selv:rolleyes:
 
I natt/morres kom mensen endelig! (Merkelig ting å si når jeg ønsker så høyt at den skal holde seg unna :hilarious:) Men da vet jeg at mensen hos meg tydeligvis kan vente noen dager etter temperaturfall.

Cd1 og bretter opp ermene for en ny pp!

Forresten.. temper dere under mensen? Tenkte liksom at temperaturen da ikke er så viktig og da skal jeg ha noen dager tempefri :p
Temper hele syklusen ja :happy:
 
Dere som temper og el-tester, når får dere el ifht positiv eltest?
 
Dere som temper og el-tester, når får dere el ifht positiv eltest?
Akkurat som det "skal være", positiv test en dag, eggløsning andre dagen, og temp økning dagen etter igjen :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20211013-101711_FF App.jpg
    Screenshot_20211013-101711_FF App.jpg
    646,9 KB · Visninger: 61
Akkurat som det "skal være", positiv test en dag, eggløsning andre dagen, og temp økning dagen etter igjen :)

Jeg fikk positiv eggløsningstest (peak) samme dag som EL antar jeg, for temperaturen steg dagen etter positiv EL-test. Peak var tidlig på dagen og ut fra smertene å tolke var EL samme kvelden/natten - ca 12 timer etter. Morningen etter var temperaturen steget.

upload_2021-10-13_14-3-27.png
 
Screenshot_20211019-140918_FF App.jpg

Hatt en så merkelig start på dpo land, så tenker å høre litt med dere...

Hadde positiv el test over to dager før el, så tempen var høyere enn vanlig før el og på el dag. Men vanlig til å være 1dpo. Det rare er at den dropper så tidlig, og under (det jeg antar blir) coverline. Noen som har erfart dette?
Alle tegn (vondt +slim) sier at el var da ff +jeg tenker at el var, men kan dette være tegn på at noe er off?
 
Vis vedlegget 369056
Hatt en så merkelig start på dpo land, så tenker å høre litt med dere...

Hadde positiv el test over to dager før el, så tempen var høyere enn vanlig før el og på el dag. Men vanlig til å være 1dpo. Det rare er at den dropper så tidlig, og under (det jeg antar blir) coverline. Noen som har erfart dette?
Alle tegn (vondt +slim) sier at el var da ff +jeg tenker at el var, men kan dette være tegn på at noe er off?

Kan det være det FF beskriver som fallback rise? Er visst et normalt mønster for mange. Har du tempet lenge? Som om det er nytt for deg eller vanlig mønster for deg (men at du kanskje ikke har flere sykluser å sammenligne med)?

FF skriver:
Fallback rise: A normal ovulation pattern when your temperature rises then drops slightly immediately after ovulation and then rises again.

Min erfaring er at syklusene mine normalt følger det samme mønstret med tempstigning etter el, men at det varierer hvordan kurven ser ut etter el. (Har 5 sykluser, så kanskje lettere å se trender når man har tempet lenge). Tempen dropper dagen TR kommer hos meg, det er det eneste som er sikkert ;)
 
Kan det være det FF beskriver som fallback rise? Er visst et normalt mønster for mange. Har du tempet lenge? Som om det er nytt for deg eller vanlig mønster for deg (men at du kanskje ikke har flere sykluser å sammenligne med)?

FF skriver:
Fallback rise: A normal ovulation pattern when your temperature rises then drops slightly immediately after ovulation and then rises again.

Min erfaring er at syklusene mine normalt følger det samme mønstret med tempstigning etter el, men at det varierer hvordan kurven ser ut etter el. (Har 5 sykluser, så kanskje lettere å se trender når man har tempet lenge). Tempen dropper dagen TR kommer hos meg, det er det eneste som er sikkert ;)
Tror du har rett! Godt å få bekreftet at det er vanlig, takk:)Har ikke opplevd det akkurat denne kombinasjonen før, men har ofte en dipp noen dager etter el.

Har tempet siden feb/mars, men ikke hver syklus. Opplever at det er variasjoner hos meg også etter el, så lærer nye ting hele tiden! Tar meg selv i å sammenligne med syklusen jeg ble gravid (kjemisk), så gav vel egentlig opp håpet for denne runden allerede for noen dager siden... den gangen lå jeg over 37 grader fra 7dpo, men er jo ikke en fasit, så er kanskje håp ennå:rolleyes:
 
FF så langt! Tempen er kanskje ikke så høy som jeg ønsker, men er jo ikke lav heller! Spennende dager i vente:)

Screenshot_20211021-130138_FF App.jpg
 
Tror du har rett! Godt å få bekreftet at det er vanlig, takk:)Har ikke opplevd det akkurat denne kombinasjonen før, men har ofte en dipp noen dager etter el.

Har tempet siden feb/mars, men ikke hver syklus. Opplever at det er variasjoner hos meg også etter el, så lærer nye ting hele tiden! Tar meg selv i å sammenligne med syklusen jeg ble gravid (kjemisk), så gav vel egentlig opp håpet for denne runden allerede for noen dager siden... den gangen lå jeg over 37 grader fra 7dpo, men er jo ikke en fasit, så er kanskje håp ennå:rolleyes:

Det er i hvertfall et vanlig mønster å ha. Du har en klar stigning, så el har i hvertfall vært tenker jeg. Er vel mest om tempen ikke stiger tilstrekkelig eller at tempkurven viser kort lutealfase at man har grunn til bekymring, eller hva tenker dere andre?

Synes det er supervanskelig å ikke tolke kurver for mye. Man håper og vil så gjerne! Noen vil vel si at trifasisk er et godt tegn. Jeg tenker at hvis tempen er høy etter IKM at det er et godt tegn :) i mitt tilfelle at tempen ikke dropper under coverline ved IKM. Men man tester sannsynligvis før IKM uansett. Den gangen det klaffet for meg var det det eneste tegnet jeg kan tolke for sikkert. Selv om tempen var litt høyere 0,15-0,2 grader og jeg kan ha hatt en festedipp. Men det gjelder meg da. Vi har jo alle vår normal, sant?
 
Altså. Jeg skjønner ingenting av denne her hva skjer med tempen liksom?
 

Vedlegg

  • 01191F7D-249A-4154-A54E-0BBAD863E523.jpeg
    01191F7D-249A-4154-A54E-0BBAD863E523.jpeg
    587,6 KB · Visninger: 47
Altså. Jeg skjønner ingenting av denne her hva skjer med tempen liksom?
Det var noen store hopp ja :wideyed: Tempen min var litt sånn forrige syklus, men antar jeg må ha hatt litt feber på natta de nettene den var mye høyere. Samt at den sikkert varierte så mye i dagene før fordi jeg brygget på en forkjølelse.
 
Det var noen store hopp ja :wideyed: Tempen min var litt sånn forrige syklus, men antar jeg må ha hatt litt feber på natta de nettene den var mye høyere. Samt at den sikkert varierte så mye i dagene før fordi jeg brygget på en forkjølelse.
Snodige greier. I sag var den mer "riktig" igjen på 36,74, beregnet EL er 28.
 
Synes tempen i dpo-land denne runden er skikkelig stusselig :shifty: Aldri ligget så lavt og nær coverline før… Bortsett fra hoppet 3 dpo så er det jo såvidt det er noe stigning.

88C8C8C5-0291-43BE-84FC-8A5F4C1BD5A9.jpeg
 
Back
Topp