Vi som temper

Hmm, testen er jo definitivt fortsatt positiv. Men de sier jo at man kan få falsk positiv på morgenurin. Jeg ville gjettet at EL er i dag, men det kan jo ikke bekreftes før i morgen [emoji51]

Jeg hadde nesten positiv EL-test lørdag kveld og i går morges. Igår ettermiddag var EL-negativ. Så da har jeg nok gått glipp av positiv EL-test i går. Men det betyr vel bare at eggløsning kanskje skjer i dag eller i morgen? Når får dere erfarne tempere stigning i forhold til eggløsning og/eller test?

CAB744F7-9B64-4305-A4D1-E43BA5BE5C8A.jpeg

El testene holder seg stabile blir ikkje sterkere. Om 2 dager skal el være, la det sje noko no da.

Nå skjønner jeg ingenting. Var sikker på at jeg hadde El på syklusdag 14(15). Hadde positiv El-test på dag 14 og 15. Kjente tydelig smerter i venstre eggstokk på dag 14, samt andre kroppslige symptomer. Tempen steg med 0,3 fra syklusdag 15 og har holdt seg der. Men i dag (syklusdag 17) fikk jeg positivt El-test! Hva kan være grunnen til dette?

Nå skjønner jeg ingenting. Var sikker på at jeg hadde El på syklusdag 14(15). Hadde positiv El-test på dag 14 og 15. Kjente tydelig smerter i venstre eggstokk på dag 14, samt andre kroppslige symptomer. Tempen steg med 0,3 fra syklusdag 15 og har holdt seg der. Men i dag (syklusdag 17) fikk jeg positivt El-test! Hva kan være grunnen til dette?
Har du tempet lenge? Lurer bare på om du vet hvor mye det ca er vanlig for deg å gå opp etter el? Jeg går opp ca 0,6 etter el. Og hadde siste pp før forrige svangerskap en lignende opplevelse som det du beskriver. Jeg hadde alle symptomer på el, men tempen gikk bare opp 0,2-0,3 de neste dagene. Noe jeg syns var veldig rart. Så jeg mistenkte at egget ikke hadde sluppet. Etter 5 dager fikk jeg nye symptomer og fikk da el en uke senere enn forventet/først antatt. Har aldri opplevd det samme hverken før eller etter. Så kanskje egget ikke klarte å komme seg avgårde, og kroppen vil forsøke igjen?

Testet du frem til negativ test? Kan være at kroppen ikke klarte å slippe egget, men prøver på nytt nå?

Den så jo veldig fin ut! Tror du er gravid jeg
Temperatur gikk ned idag. Dette er første månad jeg temper så vet ikke hvordan kroppen min gjør det. Skal se snart! Hva med deg?

At egget ikkje slapp den dagen og prøver på nytt.

Har du tempet lenge? Lurer bare på om du vet hvor mye det ca er vanlig for deg å gå opp etter el? Jeg går opp ca 0,6 etter el. Og hadde siste pp før forrige svangerskap en lignende opplevelse som det du beskriver. Jeg hadde alle symptomer på el, men tempen gikk bare opp 0,2-0,3 de neste dagene. Noe jeg syns var veldig rart. Så jeg mistenkte at egget ikke hadde sluppet. Etter 5 dager fikk jeg nye symptomer og fikk da el en uke senere enn forventet/først antatt. Har aldri opplevd det samme hverken før eller etter. Så kanskje egget ikke klarte å komme seg avgårde, og kroppen vil forsøke igjen?

Jeg har tempet en stund, men tempen har vært mye opp og ned pga at det har vært sjeldne eggløsninger (har pcos). Var ofte slik som du beskriver at jeg fikk positiv El-test (ihvertfall nesten helt positiv), før den ble negativ noen dager, og så positiv. Grunnen var nok at kroppen forsøkte igjen. Jeg går nå på hormoner for å få El, og fikk påvist El forrige syklus. Både temp og kroppslige symptomer stemmer endelig med hvor jeg er i syklus. Både forrige syklus og denne syklusen har tempen vært veldig stabil på ca 36,26, før den brått økte til ca 36,56 de første dagene. Økte så gradvis helt opp til 36,9 før mens. Blir spennende å se de nærmeste dagene nå da. Vi prøver allikevel i kveld i tilfelle da [emoji5]

Jeg tok en ny El-test nå i ettermiddag og den var så negativ som det er mulig å få den. Kanskje det var noe feil med den andre? Reagerte på at den ble positiv så utrolig raskt i morges.. Hvor pålitelig er El-testing på ettermiddag når det står at man skal bruke morgenurin da? Hadde ikke drukket mye vann.

Testet du frem til negativ test? Kan være at kroppen ikke klarte å slippe egget, men prøver på nytt nå?

Hei! Ja, jeg fikk tydelig negativ test på dag 16, før den var veldig positiv på dag 17 (i dag) El-slim er borte, brystene er ikke så såre lenger og tempen er fortsatt høyere enn før den dagen jeg trodde jeg hadde EL. Kan godt være at det stemmer det du sier, men etter at jeg begynte på hormoner for å få El har jeg fått tydelige smerter i eggstokk ved eggløsning, så har virkelig følelsen av å ha hatt El.

Negativ test nå i ettermiddag da, så mulig det var noe galt med den i morges.

Hei! Ja, jeg fikk tydelig negativ test på dag 16, før den var veldig positiv på dag 17 (i dag) El-slim er borte, brystene er ikke så såre lenger og tempen er fortsatt høyere enn før den dagen jeg trodde jeg hadde EL. Kan godt være at det stemmer det du sier, men etter at jeg begynte på hormoner for å få El har jeg fått tydelige smerter i eggstokk ved eggløsning, så har virkelig følelsen av å ha hatt El.

Negativ test nå i ettermiddag da, så mulig det var noe galt med den i morges.
Ikke alltid lett å forstå seg på verken kropp eller tester :P

Temperatur gikk ned idag. Dette er første månad jeg temper så vet ikke hvordan kroppen min gjør det. Skal se snart! Hva med deg?

Dette er min andre gang, men tempen var lettere å tyde sist gang. Min er fortsatt over coverline, 17 dpo, men negativ test.. Så håper tanta kommer snart!

Blæ skjønner ingenting, redd det ikke er sjans denne gangen :/ Aksjer kl 11 søndag, han orker ikke i går. Tempen burde jo opp ikke ned :/
IMG_7214.jpg
IMG_7213.JPG

Back
Topp