Vi som temper

76f7b1c711afb991f5f605eef528cc5a.jpg

Ikke noe nytt som har skjedd her gitt...
Utover dagen dukka det opp el-slim. What the...? Nå er jeg veeeldig spent på morgendagens temperatur. Er den like lav så tror jeg det tipper ovrer for meg. Hva driver kroppen med? Fortsetter dette blir det gyn. etter påske altså. Det er vel litt merkelig å ha så lave målinger i flere dager før mensen? Ikke at jeg vet hvordan temp.kurven min ser ut siden jeg aldri har tempet før.

/skjønneringenting

Utover dagen dukka det opp el-slim. What the...? Nå er jeg veeeldig spent på morgendagens temperatur. Er den like lav så tror jeg det tipper ovrer for meg. Hva driver kroppen med? Fortsetter dette blir det gyn. etter påske altså. Det er vel litt merkelig å ha så lave målinger i flere dager før mensen? Ikke at jeg vet hvordan temp.kurven min ser ut siden jeg aldri har tempet før.

/skjønneringenting

Hvis jeg har skjønt det riktig må du ha el før du får tr, selv etter fødsel.

Hvis jeg har skjønt det riktig må du ha el før du får tr, selv etter fødsel.

Det vet jeg, men jeg var helt sikker på at EL hadde vært nemlig. Men virker ikke sånn ... Da har kroppen prøvd på EL to ganger uten å få det til da.

Det vet jeg, men jeg var helt sikker på at EL hadde vært nemlig. Men virker ikke sånn ... Da har kroppen prøvd på EL to ganger uten å få det til da.

Ah skjønner. Krysser fingrene for at egget slipper snart (om el ikke har vært). Tar du el-tester itillegg?

Ah skjønner. Krysser fingrene for at egget slipper snart (om el ikke har vært). Tar du el-tester itillegg?

Takk. :) Jeg gjorde det, men så fikk noe jeg trodde var positive tester og så testa jeg ikke mer. Og strengt tatt hadde det blitt for dyrt, det er 9 uker siden fødselen nå i dag, hadde blitt endel tester til slutt det. :p Vi skal uansett ikke prøve nå, før etter mens, men litt frustrerende å ikke vite noe. Håper tempen avslører noe om ikke mange dagene! :)

Edit: tok forresten en EL-test tidligere i dag som var ganske så negativ. Men skal spare resten av de jeg har til vi faktisk skal prøve tror jeg. :p Kommer an på tempen i morgen. *host*

Dette er første gang jeg temper. Skjønner ingen ting av de store svingningene etter EL.

Kan det være derfor? At du også blir litt stresset av å skulle huske å måle kanskje?
Men det er neppe noe å stresse med. Jeg er på 5 måneden med temping nå, og det er fortsatt rare hopp innimellom :)
Forskjellen etter EL ligger mest i gjennomsnittet. Håper det topper seg litt snart :)

Jeg måler til samme tid hver morgen.
Jeg har lavt stoffskifte, og det kan gi problemer med varmeregulering av kroppen.

Ah. Da er det nok det som er grunnen da.
Får du hjelp mot lavt stoffskifte. En på jobben fortalt nettopp om en venninne som hadde prøvd i 2år, så fikk hun påvist lavt stoffskifte, fikk piller for det, og ble gravid på få måneder. Kanskje tilfeldig da, men kanskje noe å tenke på.. :)

Jeg får medisiner som regulerer stoffskiftet mitt veldig godt. I oktober ble jeg gravid, men opplevde MA i januar. For et par mnd siden var jeg hos endokrinolog, og alle hormonprøver er tilfredsstillende. Hvis jeg blir gravid skal jeg øke medisindosa med en gang, og følges opp hver fjerde uke.

Prøvd lenge?

Back
Topp