Vi som temper(Ny)

Merker jeg må få ut noe frustrasjon nå!
Og hvor er det ikke bedre og ta det enn her inne med dere, som vil det samme..
Bli gravid.. :D

Jeg har hatt mange opp og nedturer under prøvingen, men nå går det bare litt nedover!
Merker nå som det snart nærmer seg 4år med prøving så har jeg lyst og grave meg ned, men lysten på barn gjør at jeg jaggu ikke gir meg så lett!!! Kanskje et par runder til med pergo, ellers vurderer vi rett og slett og få ORDENTLIG hjelp til og få det til og klaffe..! Dette orker jeg snart ikke mer:confused: Dpo dagene får meg til og tenke ekstra på dette:(.. Skuffelse gang på gang!
Men en dag må det være oss sin tur til å få positiv test;)

Jeg blir tullete!
FF flytta EL tilbake igjen til hvor den først mente det var. fra CD 12 til 16, så tilbake til 12.
Noen som tør tolke grafen min å forklare hvorfor den flytta tilbake med 4 dager?

Det jeg vet er at tempen foreslår hvor EL kan ha vært, men når det er økt CM (og mengder) pluss EL smerter etter denne datoen. Hvem kan forklare det jeg ikke forstår eller har oversett?

Jippi positiv eltest idag og ganske lav temp :) Tipper positiv i morgen og, og at egget løsner i morgen ettermiddag/kveld. Hbertfall slik det pleier være.

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
Yey! Happy humping!

Har begynt og tempe denne pp. Har ikke peiling så lurer på hva dere tenker ? Ikm var egentlig 10mars, men den er borte vekk. Kan det stemme at den blir neste helg i stede?

Sent from my GT-N8000 using BV Forum mobile app

Jeg syntes temperaturene dine går veldig opp og ned, så det er litt vanskelig å tolke grafen din. Passer du på å tempe til samme tidspunkt hver morgen?

Hvis FF bommer på beregnet el, vil jeg si at EL muligens også kan ha vært på CD24.

Ser du er på pp2, så da vet du kanskje ikke helt hvor lang syklus du kan forvente.

Jeg har hatt mange opp og nedturer under prøvingen, men nå går det bare litt nedover!
Merker nå som det snart nærmer seg 4år med prøving så har jeg lyst og grave meg ned, men lysten på barn gjør at jeg jaggu ikke gir meg så lett!!! Kanskje et par runder til med pergo, ellers vurderer vi rett og slett og få ORDENTLIG hjelp til og få det til og klaffe..! Dette orker jeg snart ikke mer:confused: Dpo dagene får meg til og tenke ekstra på dette:(.. Skuffelse gang på gang!

Dette er virkelig stedet for oss som er frusterte!

4 år er lenge, og skjønner virkelig at det begynner å bli tøft! Har dere funnet ut hva det er som gjør at du ikke blir gravid?

Du skriver at dere tenker på ORDENTLIG hjelp, vil det si ivf?

Tenkte denne kunne være litt morsom :)

dpo = days past ovulation/ antall dager etter eggløsning

1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor
1 pdo: En ny glød
1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse
1 pdo: Kvalme
1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes
1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet
2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg
6 dpo: Hjertebank
6 dpo: Luft i magen
6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)
7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.
7 dpo: Markerte blodårer på brystene
7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte
7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere
7 dpo: Tett nese
7 dpo: Slapp og trøtt
7 dpo: Humørsvingninger
7dpo: Halsbrann
7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen
7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp
7 dpo: Vekslende hard og løs mage
7 dpo:Kviseutbrudd
8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig
8 dpo: Fryser og svetter om hverandre
8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)
9 dpo: Frysetokter
9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig.
10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
10 dpo: Drømmene blir mer tydelige
10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig
10 dpo: Svimmelhet
10 dpo: Tørr hud
10 dpo: Generell tretthet
11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker
12 dpo: Neseblod
12 dpo: Uren hud
12 dpo: Mister hår/tynnere hår
12 pdo: Metallsmak i munnen
14 dpo: Oppkast
15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper det klaffer for dere nå! Ser virkelig opp til dere som har prøvd så lenge, jeg har selv bare prøvd i 1 år og 4 mnd kjenner det tærer på psyken( sikker feil skrevet) men var værst rett før vi hadde prøvd et år, nå så prøver jeg å ikke tenke sånn på det. Når du sier ordenlig hjelp, mener du? Selv så skal vi til offentlig GU neste uke, å få hjelp.

*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*

Dette er virkelig stedet for oss som er frusterte!

4 år er lenge, og skjønner virkelig at det begynner å bli tøft! Har dere funnet ut hva det er som gjør at du ikke blir gravid?

Du skriver at dere tenker på ORDENTLIG hjelp, vil det si ivf?
Her kommer det:

*Tatt alt mulig av blodprøver flere ganger, alt er normalt!
*Gud hvor mange Gyn undersøkelser uten noe funn, ikke ei cyste engang!
*kikhullsoperasjon av meg, alt perfekt!
*All sjekk av han, helt perfekt!
*3 runder pergo, bare for og prøve å se om det funket! Men nei, men kan få 2 til hvis jeg vil.. Eggene mine er jo helt fine uten og har eggløsning så trenger jo egentlig ikke! Dem har ikke noe forklaring på hvorfor jeg ikke kan bli gravid altså, hadde jeg bare hatt noe jeg kunne forholde meg til så:confused:
Så nå vurderer vi egentlig ivf etterhvert, men hååååper det klaffer før neste time hos Gyn, for da tenker jeg vi tar opp det seriøst!;) De første årene gikk greit, men nå i det siste er det bånn i bøtta!:(

Håper det klaffer for dere nå! Ser virkelig opp til dere som har prøvd så lenge, jeg har selv bare prøvd i 1 år og 4 mnd kjenner det tærer på psyken( sikker feil skrevet) men var værst rett før vi hadde prøvd et år, nå så prøver jeg å ikke tenke sånn på det. Når du sier ordenlig hjelp, mener du? Selv så skal vi til offentlig GU neste uke, å få hjelp.

*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*
Det tar ordentlig på, værste er for meg rundt eggløsning og dpo dagene:( Da er det mange tanker som flyr, når skal det endelig klaffe for oss!
Jeg håper det skjer veldig snart:)
Vi tenker ivf, det er en mulighet!

Så bra dere skal få hjelp, håååååper så inderlig det sitter en spire hos deg snart!;) Unner ingen som ønsker seg et barn, og vente så lenge!

Her kommer det:

*Tatt alt mulig av blodprøver flere ganger, alt er normalt!
*Gud hvor mange Gyn undersøkelser uten noe funn, ikke ei cyste engang!
*kikhullsoperasjon av meg, alt perfekt!
*All sjekk av han, helt perfekt!
*3 runder pergo, bare for og prøve å se om det funket! Men nei, men kan få 2 til hvis jeg vil.. Eggene mine er jo helt fine uten og har eggløsning så trenger jo egentlig ikke! Dem har ikke noe forklaring på hvorfor jeg ikke kan bli gravid altså, hadde jeg bare hatt noe jeg kunne forholde meg til så:confused:
Så nå vurderer vi egentlig ivf etterhvert, men hååååper det klaffer før neste time hos Gyn, for da tenker jeg vi tar opp det seriøst!;) De første årene gikk greit, men nå i det siste er det bånn i bøtta!:(

Så frustrerende! Det du opplever, er det store marerittet mitt!
Jeg hadde sikkert tenkt "Hvorfor kunne jeg ikke bare hatt litt PCOS, så hadde jeg ihvertfall visst hva som var i veien?".

Har dere hatt enkle, doble eller triple runder med pergo?

Det tar ordentlig på, værste er for meg rundt eggløsning og dpo dagene:( Da er det mange tanker som flyr, når skal det endelig klaffe for oss!
Jeg håper det skjer veldig snart:)
Vi tenker ivf, det er en mulighet!

Så bra dere skal få hjelp, håååååper så inderlig det sitter en spire hos deg snart!;) Unner ingen som ønsker seg et barn, og vente så lenge!
Rart at det ikke klaffer for dere når kroppen din fungerer normalt. Håper det det klaffer før dere må prøve ivf :)

Takk, håper selv at det skal gå snart. Tålmodigheten min er satt skikkelig på prøve.

*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*

Så frustrerende! Det du opplever, er det store marerittet mitt!
Jeg hadde sikkert tenkt "Hvorfor kunne jeg ikke bare hatt litt PCOS, så hadde jeg ihvertfall visst hva som var i veien?".

Har dere hatt enkle, doble eller triple runder med pergo?
Det er det jeg tenker også, hadde jeg bare hatt noen forklaring på hvorfor i all verden det ikke klaffer:(

Jeg har gått på 3 doble kurer med pergo! Vet ikke hva dem hadde satt meg på hvis jeg skal ha 2 runder til:confused:

Rart at det ikke klaffer for dere når kroppen din fungerer normalt. Håper det det klaffer før dere må prøve ivf :)

Takk, håper selv at det skal gå snart. Tålmodigheten min er satt skikkelig på prøve.

*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*
Utrolig rart, men håper det skjer et mirakel at det blir positiv test før ivf:D
Alltids lov og håpe!

Kjenner til den prøven av tålmodighet, hihi!:p

Jeg syntes temperaturene dine går veldig opp og ned, så det er litt vanskelig å tolke grafen din. Passer du på å tempe til samme tidspunkt hver morgen?

Hvis FF bommer på beregnet el, vil jeg si at EL muligens også kan ha vært på CD24.

Ser du er på pp2, så da vet du kanskje ikke helt hvor lang syklus du kan forvente.
Har variert arbeidstid så blir ikke alltid samme klokkeslett, men de dagene jeg har samme kl.slett så er det også variasjon. Pleier å få tr den 8hver mnd (også på pillen) men denne syklusen har det bare blitt tull tydeligvis..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Dere.. Stiger temperaturen når egget er sluppet eller etter at det er sluppet? Skjønner dere spm? :p Tenker på grafen min, at tempen stiger samme dag som positiv test.. El er da samme dag som positiv test eller? Så god på å forklare mine egne spm.. :p

Har variert arbeidstid så blir ikke alltid samme klokkeslett, men de dagene jeg har samme kl.slett så er det også variasjon. Pleier å få tr den 8hver mnd (også på pillen) men denne syklusen har det bare blitt tull tydeligvis..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det kan være svaret på mye opp- og nedgang i temperaturene dine. For å få et riktig bilde av når el er, er du nødt til å tempe på samme tidspunkt hver dag, selv om du ikke skal stå opp da.

Jeg temper kl. 06:10 hver morgen, selv i helgene, fordi det er det tidligste jeg skal opp i løpet av uken. De dagene jeg ikke skal opp så tidlig, er det ganske enkelt: Vekkerklokken står på kl. 06:10, jeg temper, leser av temperaturen, og legger meg til å sove igjen. Det hele tar max 5 minutter.

Syklusene man har når man har gått på pillen "teller" ikke, men kanskje du husker hvordan syklusene var før du begynte på pillen?

Dere.. Stiger temperaturen når egget er sluppet eller etter at det er sluppet? Skjønner dere spm? :p Tenker på grafen min, at tempen stiger samme dag som positiv test.. El er da samme dag som positiv test eller? Så god på å forklare mine egne spm.. :p

Skjønner hva du mener. I følge temperaturene dine, skulle el ha vært på onsdag, siden tempen steg på torsdag. Det er progresteronet som gjør at temperaturen stiger, og det kommer først etter el. Skjønner at du er litt forvirret, siden du hadde LH-topp etter el. Det er nemlig jeg :confused:

Skjønner hva du mener. I følge temperaturene dine, skulle el ha vært på onsdag, siden tempen steg på torsdag. Det er progresteronet som gjør at temperaturen stiger, og det kommer først etter el. Skjønner at du er litt forvirret, siden du hadde LH-topp etter el. Det er nemlig jeg :confused:

Samtidig kjente jeg at egget slapp i går.. Får så innmari hoven og tung følelse når det slipper, og det varer et par timer. Dette var på dagtid i går.. Skjønner ikke så mye jeg. Utrolig forvirrende! Men jeg tester på morgenen, og ikke på ettermiddagen.. Dette blir jo ren gjetning, men jeg lurer på om jeg kanskje ville fått positiv test på ettermiddagen i forigårs?! Hmmm.. Rart at tempen steg i går uansett.. For de følelsene mine kom jo etter at jeg hadde tempet.. Forvirrende!

Når har man LH-topp forresten? Dagen før eller samme dag som egget slipper?

Samtidig kjente jeg at egget slapp i går.. Får så innmari hoven og tung følelse når det slipper, og det varer et par timer. Dette var på dagtid i går.. Skjønner ikke så mye jeg. Utrolig forvirrende! Men jeg tester på morgenen, og ikke på ettermiddagen.. Dette blir jo ren gjetning, men jeg lurer på om jeg kanskje ville fått positiv test på ettermiddagen i forigårs?! Hmmm.. Rart at tempen steg i går uansett.. For de følelsene mine kom jo etter at jeg hadde tempet.. Forvirrende!

Kanskje egget brukte lang tid på å løsne, og kroppen tenkte "skitt au, jeg sender ut varsel om at jobben er gjort allerede", sånn at progrestreronet ble frigjort? :rolleyes::p

Man blir ikke alltid så klok på disse kroppene!

Back
Topp