Liten oppdatering fra meg som mistet både spire og høyre eggleder i juli.
Hadde i midten av desember en blødning som jeg tolket som mensen (noe det antagelig på en måte var). Begynte å teste for el ved nyttår, og opplevde da vedvarende positive tester. Tok så en graviditetstest i midten av forrige uke som var tydelig positiv, men konkluderte med at det var for tidlig at jeg kunne ha blitt gravid i desember-syklusen, så regnet meg fram til at jeg måtte være +/- 6 uker.
Samme kveld fikk jeg økende smerter på venstre side, og fordi hele greia lignet veldig på situasjonen i sommer tok jeg kontakt med legevakt. Da smertene hadde gitt seg, fikk jeg time hos gyn dagen etter, og som ventet fant de ingen tegn til graviditet i livmor. De kunne ikke se noe sikkert svangerskap i gjenværende eggleder, men kunne heller ikke utelukke det. Hcg var heldigvis lav (i underkant av 500), så ble sendt hjem og skulle komme tilbake for å kontrollere hcg etter to dager.
Samme morgen som jeg skulle inn og ta blodprøvene, fikk jeg akutte kraftige magesmerter. Det var faktisk noe av det vondeste jeg har opplevd, og selvsagt skremmende, for jeg tenkte at nå er det et eller annet som har sprukket og blør innvendig. Ble hentet av ambulanse og kjørt rett på sykehuset. Smertene hadde da gitt seg helt. På ul kunne de egentlig ikke finne noe veldig unormalt. Det var noe fri væske i buken og en eggstokkcyste som hadde falt litt sammen, så det er mulig det var en sprukken cyste som hadde forårsaket de intense smertene (ut i fra hva jeg har lest meg opp til om andres erfaringer, høres dette sannsynlig ut)
Lå et døgn på sykehuset for kontroll av hb, hcg, blodtrykk og eventuelle smerter. Hcg faller fint, og da jeg ble skrevet ut i går, var den på 100, og skal fortsette å kontrollere den til den er under 5.
Legene kan ikke konkludere sikkert med hvor svangerskapet har sittet, men det ser heldigvis ut som at kroppen har ryddet opp i det selv, noe jeg anser som beste mulige utfall i denne situasjonen. Hvis det har sittet i egglederen (noe jeg frykter ut i fra de venstresidige smertene jeg hadde i midten av forrige uke) er det fare for at egglederen kan ha tatt skade og det gir en ganske stor risiko for at at et svangerskap kan sette seg der igjen. Hvis det skjer, vil de nok anbefale å fjerne den gjenværende egglederen også. Da er det i så fall ivf som er alternativet hvis vi ønsker flere barn, men da tror jeg faktisk at vi tar det som et tegn på at det skulle bli med de to fantastiske barna vi allerede har [emoji173] [emoji173]
Vi har dog ikke gitt opp å bli gravid på naturlig måte, og legene har sagt at det kan gå helt fint.
Det blir med andre ord noen spennende måneder framover om det blir en tredjemann eller ikke.
Ble litt langt innlegg, men hadde behov for å få skrevet ned og dele opplevelsen med noen, og siden jeg ikke har vært aktiv i andre tråder de siste måneden, var dette den mest naturlige gruppen å gå til [emoji173]