Vi som hadde termin mars, april og mai 2024

Med din historie så tror jeg du kan be om kirurgisk så for det er bekreftet ikke liv. Så leit at du må gjennom det igjen. Det verste er jo når det tar tid og man går i en slags boble under hele prosessen. Det som er ille er at ingen skjønner helt hvor nye det egentlig tar på kroppen og psyken under hele perioden. Jeg har hatt MA tre ganger og medisi sk funket ikke noen av gangene, har endt opp med mye unødvendig blodtap og ukesvis med dårlig form. Etter utskrapning har jeg kommet meg etter en uke og andre uken begynner man å føle seg som før. Psyken leges også raskere for meg. Har kommet rett i syklus etter alle MA. Fått første mensen ca 4 uker etter alle gangene. Håper det går fint med deg selv om du er i denne situasjonen.
Har veldig god erfaring med utskrapning. Var i strålende form etter inngrepet, blødde i ca. 1 uke og kom rett tilbake i syklus! Krysser fingrene for en rask avklaring til uken! :Heartbigred

Uff… Her kommer et nytt medlem i gruppa. Oppdaget MA på fredag, fosteret målt til 7+4. Hadde en plutselig dårlig følelse, så bestilte UL som dessverre ga meg dårlige nyheter. Cytotec i går, men synes jeg har blødd lite. Kom ut en klump og ellers rødt slim.
Nå er jeg bare veldig lei meg. Hadde rukket å se for meg min komplette familie med to barn (har ett barn fra før). Jeg er 43 år, så jeg stresser litt. Nå vil jeg bare komme meg raskt tilbake og prøve på ny.

Takk for at dere deler historier!

Uff… Her kommer et nytt medlem i gruppa. Oppdaget MA på fredag, fosteret målt til 7+4. Hadde en plutselig dårlig følelse, så bestilte UL som dessverre ga meg dårlige nyheter. Cytotec i går, men synes jeg har blødd lite. Kom ut en klump og ellers rødt slim.
Nå er jeg bare veldig lei meg. Hadde rukket å se for meg min komplette familie med to barn (har ett barn fra før). Jeg er 43 år, så jeg stresser litt. Nå vil jeg bare komme meg raskt tilbake og prøve på ny.

Æsj, så leit :( beklager at du også kom hit! Hvor langt var du "egentlig" da du fant det ut?

Jeg var 8+3, så det gikk heldigvis bare en uke.
Ja, jeg var ca 1,5 uke forbi selv, det er vondt altså..

Våknet i dag tidlig etter å ha drømt om at vi fikk brevet fra sykehuset etter de hadde undersøkt restene, det stod at det var alvorlige kromosomavvik og det var også en sang inni brevet. Absurd.

Så vondt å høre :Heartred
Håper det kommer en ny spire så snart du er klar for det:Heartred

I morgen faller dommen. Har spottet og "blødd" i 2 uker og begynner å bli passe lei... Hadde normal stigning på blodprøven tatt for en uke siden, men lave utgangsverdier mtp hvor langt på vei jeg tror jeg er... Håper så på en avklaring i morgen!

I morgen faller dommen. Har spottet og "blødd" i 2 uker og begynner å bli passe lei... Hadde normal stigning på blodprøven tatt for en uke siden, men lave utgangsverdier mtp hvor langt på vei jeg tror jeg er... Håper så på en avklaring i morgen!
Ny runde med cytotec... Begynner å bli passe lei! Vil ha kroppen min tilbake...

Ny runde med cytotec... Begynner å bli passe lei! Vil ha kroppen min tilbake...
Dritt! Også gå og vente på det i tillegg… :/

I går var det helt fargefritt i min truse, så da anser jeg meg som helt ferdig blødd etter medisinsk og utskrapning. Håper mensen kommer til ca vanlig tid nå da, så jeg kan få tatt blodprøver.

Nå er det en uke siden jeg tok graviditetstest sist. Den gangen var det tydelig, men svak strek. I dag var det ingen strek. Blør fortsatt, da...

Hvor lang tid har det tatt fra negativ test til mensen kom for dere andre?

Nå er det en uke siden jeg tok graviditetstest sist. Den gangen var det tydelig, men svak strek. I dag var det ingen strek. Blør fortsatt, da...

Hvor lang tid har det tatt fra negativ test til mensen kom for dere andre?
Har ikke tenkt på at det er noe jeg kan eller bør teste, egentlig. Nå ble jeg jo nysgjerrig, da :p

Da var det min tur igjen . Uke 12+2 målt til 8+2 ikke noe liv . De tre siste ukene har kvalmen og alt forsvunnet og jeg hadde en liten blødning på papiret . Men alt dette er normalt så man får ikke noe ekstra hjelp . Gikk gjennom dette i april også , oppdaget da den samme dagen , nå føler jeg at jeg har gått en mnd og trodd på liv , sløst bort en mnd liksom .

Har begynt å blø litt nå , skal sette tablett fredag . Sist hadde jeg ingen smerte , bare litt mens murring så håper på noe lignende igjen .

Gruer meg for å blø for kanskje smerte og for tomheten som kommer etterpå når alt er ute :sad010

Dritt! Også gå og vente på det i tillegg… :/

I går var det helt fargefritt i min truse, så da anser jeg meg som helt ferdig blødd etter medisinsk og utskrapning. Håper mensen kommer til ca vanlig tid nå da, så jeg kan få tatt blodprøver.
Ble ikke cytotec heller etter mye om og men... som sist vet de ikke hva som foregår - MA, BO eller EXU. Ny time på mandag!

Har ikke tenkt på at det er noe jeg kan eller bør teste, egentlig. Nå ble jeg jo nysgjerrig, da :p
Du mener å ta g-test? Fikk beskjed av sykehuset om å gjøre det fire uker etter aborten. Mer sannsynlig med rester om den fortsatt er positiv. Klarte ikke å vente i fire uker, da...

Denne gruppa oppdaget jeg først nå. Litt fersk på babyverden. :hilarious: Jeg var i mars-gruppa og har også nettopp gjennomgått en MA. (3 uker siden medisinsk abort). Oppdaget mellom uke 8-9 at fosteret bare var mellom 6-7 uker. Oppdaget det ved spotting og mindre kvalme. Tok privat UL, ble henvist videre til sykehuset dagen etter. Kom dit og de kunne ikke konkludere 100% siden det var så lite. Måtte gå en uke til i limbo før jeg til slutt fikk medisinsk abort. Angrer veldig på at jeg ikke tok utskraping, da jeg synes medisinsk har vært helt grusomt.
En ting jeg reagerer på her er at det ser ut som de fleste av dere fikk en modningspille først. Jeg ble satt rett på cytotec (4 tabl i skjeden), for påfølgende to og to i munnen hver 3-4. time igjen, til aborten startet. Måtte gjennomføre på sykehuset da fostersekk/morkake tilsvarte 9 uker, og det var kun foster som hadde stoppet å utvikle seg. Var innlagt i 14 timer. Reagerer litt på at jeg ikke fikk den første pillen, da alt annet tydeligvis utviklet seg normalt. Nå er jeg redd det ikke ble godt nok utført. Flere som kun har fått cytotec??

Denne gruppa oppdaget jeg først nå. Litt fersk på babyverden. :hilarious: Jeg var i mars-gruppa og har også nettopp gjennomgått en MA. (3 uker siden medisinsk abort). Oppdaget mellom uke 8-9 at fosteret bare var mellom 6-7 uker. Oppdaget det ved spotting og mindre kvalme. Tok privat UL, ble henvist videre til sykehuset dagen etter. Kom dit og de kunne ikke konkludere 100% siden det var så lite. Måtte gå en uke til i limbo før jeg til slutt fikk medisinsk abort. Angrer veldig på at jeg ikke tok utskraping, da jeg synes medisinsk har vært helt grusomt.
En ting jeg reagerer på her er at det ser ut som de fleste av dere fikk en modningspille først. Jeg ble satt rett på cytotec (4 tabl i skjeden), for påfølgende to og to i munnen hver 3-4. time igjen, til aborten startet. Måtte gjennomføre på sykehuset da fostersekk/morkake tilsvarte 9 uker, og det var kun foster som hadde stoppet å utvikle seg. Var innlagt i 14 timer. Reagerer litt på at jeg ikke fikk den første pillen, da alt annet tydeligvis utviklet seg normalt. Nå er jeg redd det ikke ble godt nok utført. Flere som kun har fått cytotec??
For å svare på spørsmålet ditt: Jeg fikk Mifepristone på fredag. Deretter skulle det gå 36-48 timer før jeg skulle sette 4 tbl. Cytotec i skjeden. Kan du ringe sykehuset ditt? Kanskje de kan forklare hvorfor?

Last edited:
Da var det min tur igjen . Uke 12+2 målt til 8+2 ikke noe liv . De tre siste ukene har kvalmen og alt forsvunnet og jeg hadde en liten blødning på papiret . Men alt dette er normalt så man får ikke noe ekstra hjelp . Gikk gjennom dette i april også , oppdaget da den samme dagen , nå føler jeg at jeg har gått en mnd og trodd på liv , sløst bort en mnd liksom .

Har begynt å blø litt nå , skal sette tablett fredag . Sist hadde jeg ingen smerte , bare litt mens murring så håper på noe lignende igjen .

Gruer meg for å blø for kanskje smerte og for tomheten som kommer etterpå når alt er ute :sad010
Uff, så leit… En måned er lenge… Skjønner godt at du gruer deg. Jeg syntes det var grusomt å sette de tablettene. Kroppen strittet liksom i mot. Og ja, tomheten kjenner jeg på nå.

(Jeg hadde lite smerter - jeg tok smertestillende samtidig med Cytotec. Lov å håpe, men sikkert lurt å være forberedt på smerte. Jeg vet ikke hva som er vanlig.)

Da hører plutselig jeg også hjemme her. Dro for å sjekke en liten blødning i går når jeg skulle vært 10+ 4. Fosteret ble målt til ca 8 uker uten hjerteslag.
Det er dette jeg har fryktet mest siden positiv test.. At jeg skulle gå i flere uker med noe som ikke lever. Jeg er så sint på kroppen. Abort er jo dessverre noe mange må i gjennom iløpet av livet, men jeg er så sint på kroppen for at den ikke gjør som den skal og støter det ut.
Har time på sykehuset for den første tabletten kl 9 i dag. Gyn vil at jeg skal være på sykehuset når jeg setter de neste, er det noe de tilbyr på lørdager?

Da hører plutselig jeg også hjemme her. Dro for å sjekke en liten blødning i går når jeg skulle vært 10+ 4. Fosteret ble målt til ca 8 uker uten hjerteslag.
Det er dette jeg har fryktet mest siden positiv test.. At jeg skulle gå i flere uker med noe som ikke lever. Jeg er så sint på kroppen. Abort er jo dessverre noe mange må i gjennom iløpet av livet, men jeg er så sint på kroppen for at den ikke gjør som den skal og støter det ut.
Har time på sykehuset for den første tabletten kl 9 i dag. Gyn vil at jeg skal være på sykehuset når jeg setter de neste, er det noe de tilbyr på lørdager?
Uff, så leit. :( MA er idiotiske greier! Kan ikke kroppen bare sette i gang prosessen ordentlig? Det var det jeg tenkte i hvert fall...

Du kan jo spørre på sykehuset nå? Praksis er nok ulik fra sted til sted. Mitt embryo ble også målt til 8 uker. Fikk den første tabletten på sykehuset, men Cytotecen tok jeg hjemme to dager etter. De sa at jeg ikke skulle være alene hjemme. Men hvis du ikke har noen du kan ha hos deg, så kan det jo hende du får være på sykehuset. Det er ikke noe gøy å gå gjennom det uten støtte.

Jeg gjorde alt på sykehuset, men jeg "startet" også med fire tabletter i skjeden og så to til videre gjennom natten hver ca andre time, litt som du beskriver.

Til dere andre nye her; uff så kjipt å åpne tråden og se tre til.... :(

Back
Topp