Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg spurte Nav om når pappa kan søke om fedrekvoten, og da sa de at han kunne søke etter fødsel, fordi man må oppgi barnets fødselsdato, ikke termin Vi skal søke om utsettelse av pappapermen pga jeg skal ha 10 uker ulønnet perm først.
Sann skal vi gjøre her også, husk at utsettelsen må søkes om 6-8 uker før din betalte permisjon fra nav slutter, ellers mister han visstnok fedrekvota si :/ kan visst søke utsettelse og søke om fedrekvota samtidig også. Endelig fått lest meg opp litt ikke bare bare det her! :/
Takk for info! Tror vi søker utsettelse ganske kjapt etter lillegutt er født, slik at jeg slipper å ha det som en "stressfaktor" liker å ha ting under kontroll, hehe.. Vi får søke utsettelse + tidspunkt på en gang da, håper det går bra!
Å utsette permisjon til far må søkes om innen en tid før mor er ferdig med permisjon (i forbindelse med ferie eller ubetalt permisjon) ellers så starter den automatisk etter at mor er ferdig mener jeg å huskeKanskje det var utsettelse man måtte passe på å søke om innen en viss tid, ikke selve permisjonen slik jeg skrev tidligere... Uff, må vel inn å lese litt tror jeg...
Jeg lurer på om jeg har mulighet for å få overført de ti ukene til far siden han er student. Mener å ha sett noen som skrev at de skulle gjøre det sånn... Nå er far her bare deltidsstudent da, men...
Det lurer jeg også på, håper det går. Vi er begge studenter, og det letteste for begge er jo at han får fokusert på å levere masteren sin før jul i år, dumt å utsette det med 10 uker. Det lønner seg jo mer for oss at han blir ferdig og kan begynne å søke jobb.
Ikke sant... Her har han ikke mulighet for å ta gmfri egentlig, men vet ikke om det går... Enkleste er vel å notere spørsmål og så ta en telefon til NAV tenker jeg...
Men dere er kanskje fulltidsstudenter?
Vi er fulltidsstudenter begge to ja, men jeg jobber fast ved siden av studiene også, så har rett på foreldrepenger framfor engangsstøand f.eks. Han jobber jo også, men det er om sommeren og ellers tilkalling ved behov, så han har mye mindre inntekt enn meg. Vi sitter og lager den lista med spørsmål nå, er så mye å sette seg inn i!
Håper f.eks jeg kan få både foreldrepenger og støtte fra lånekassen, har jo rett på begge deler, men ser for meg at det kan være en kombo som plutselig krasjer.
Ikke for å skifte helt tema fra NAV men, må bare dele dette
I går kjente mannen for første gang spark gjennom magen! Vi kommer til å få en energibunt her i huset, her spares det uten stopp
Er det ikke en helt fantastisk følelse? Her har vi kjent spark utenpå en stund. Og i natt har han holdt på non stop... Fikk ikke sove før klokka var nærmere fem i dag tidlig... Men gjør ingenting så lenge det er lille som holder meg våken han har satt igang igjen nå... Magen rister
Så artig. Mannen også fikk kjenne første gangen for noen få dager siden, men til gjengjeld var det rabalder en god stund før mini ga seg far var sååå fornøyd <3Ikke for å skifte helt tema fra NAV men, må bare dele dette
I går kjente mannen for første gang spark gjennom magen! Vi kommer til å få en energibunt her i huset, her spares det uten stopp
Nr. 1 her også. Kan ikke vente når den lille kommer. Min sambo gleder seg mye også, særlig når han kjenner sparking