Vi som er på overtid!

Ja blir det pga ganske mye plager;
Ekstremt hovne bein, tidvis høyt bt, panne hodepine og en del andre ting.
Så fikk beskjed at de med all sannsynlighet setter i gang på overtidskontrollen.
Jeg skal ringe på tirsdag og får da time enten onsdag eller torsdag sa JM. Så da får vi se hvordan det går.
Håper jo virkelig at hun kommer av seg selv før den tid.

Da har du jammen ikke lenge igjen:) Får likevel håpe hun kommer ut av seg selv før det. Jeg har heldigvis ikke så mye plager, men merker likevel at jeg blir veldig stresset av tanken på å gå lenge over... Men, termin var jo i går, så foreløpig er det jo ikke noe overtid å snakke om. Gleder meg til hun er ute, føler meg på en måte så alene med ansvaret så lenge hun "bor" i meg. Det er uansett spennende tider:)
 
Da har du jammen ikke lenge igjen:) Får likevel håpe hun kommer ut av seg selv før det. Jeg har heldigvis ikke så mye plager, men merker likevel at jeg blir veldig stresset av tanken på å gå lenge over... Men, termin var jo i går, så foreløpig er det jo ikke noe overtid å snakke om. Gleder meg til hun er ute, føler meg på en måte så alene med ansvaret så lenge hun "bor" i meg. Det er uansett spennende tider:)

Ja det aller beste er jo om de kommer av seg selv, men glad for at det er mulig å bli satt i gang når det ikke skjer.
Vet det er større fare for ks, men ut må hun jo uansett :p
Har hatt det tungt i svangerskapet så skal bli godt å få kroppen tilbake :)

Også er jeg bare bittelitt misunnelig på alle som har fått sine små allerede her på oktober ;) :p hehe
 
4 dag overtid hær:rolleyes:..Har to jenter fra før,første kom dagen etter termin og nr 2 kom på termin.Venter en gutt å byne å bli rimerlig utolmodig.
 
1 dag over termin! Som et slag i trynet når alle andre i familien har fått 2 uker før. Kjenner lufta og tålmodigheten er gått ut av meg. Begynner å samle vann i både bein, armer og ansikt, bekkenet foran (hofter , lysken, symfysen) er helt ute av kontroll og jeg sliter med det meste av bevegelse, det verste er likevel å ligge/ legge seg :-( :-(
 
4 dag overtid her. Når skal det bli min tuuur? :arghh: Skal på overtidskontroll på fredag..lurer på hva som skal til for å bli vurdert satt i gang..noen som vet? Fødestedet ligger 2 timer unna så det blir en lang tur med et kranglete bekken:(
 
1 dag på overtid her no. Var hos jordmor tidligere idag, og hun mente det kom til å gå enda en uke.. Hadde 1 cm åpning, men var ganske umoden. Hodet var heller ikke helt festa. Ganske frustrerende, men syns på en måte det er bedre å vite at jeg er umoden, enn at jeg går å tenker at fødselen skal starte når som helst. Nå er jeg innstilt på å gå 10 dager over. Jeg må bare være flink til å fylle dagene med noe, så går nok tiden fort :) Snart har vi babyene våre i armene, jenter:) <3
 
12 dager på overtid, og innlagt. Fikk ballongkateter i går, men det skjer lite. Var helt umoden. Hatt litt mensmurringer i perioder eneste. Kateteret skal fjernes i kveld, så får vi se hva neste steg blir. Håper de kan ta vannet! Denne babyen har det ikke travelt. Litt av en tålmodighetsprøve kan man si:p
Håper det ikke ender med keisersnitt.
 
3 dager på overtid og var hos jordmor på kontroll nettopp. Jeg er jublende fornøyd med 2 cm åpning og ganske moden :-D :-D Hun tøyde meg en del så nå håper jeg det skjer noe snart!! Lå med noe jeg trodde var kraftige kynnere i hele går, men jordmor mente det måtte ha vært rier. Eneste nedturen var at hodet ikke var festet likevel :-(
 
5 dager over termin. Vet det er normalt å gå over, men klarer likevel ikke å la være å bekymre meg for at noe skal gå galt nå helt på tampen... Overtidskontroll i morgen, men jeg tviholder jo enda på håpet om at jeg skal slippe den.

Jeg har ikke blitt sjekket for modning ol av jordmor, får inntrykk av at "alle" andre blir det. Er det noe dere ber om, eller noe jordmor selv har tatt initiativ til? Har bare kynnere (ganske kraftige, tror jeg) når jeg går. Kjenner lite når jeg sitter/ligger og ellers er det ingen tegn egentlig:-/
 
5 dager over termin. Vet det er normalt å gå over, men klarer likevel ikke å la være å bekymre meg for at noe skal gå galt nå helt på tampen... Overtidskontroll i morgen, men jeg tviholder jo enda på håpet om at jeg skal slippe den.

Jeg har ikke blitt sjekket for modning ol av jordmor, får inntrykk av at "alle" andre blir det. Er det noe dere ber om, eller noe jordmor selv har tatt initiativ til? Har bare kynnere (ganske kraftige, tror jeg) når jeg går. Kjenner lite når jeg sitter/ligger og ellers er det ingen tegn egentlig:-/
Jeg er ikke på overtid enda (termin i morgen), men kjenner meg veldig igjen i bekymringen din for at noe skal gå galt nå på slutten. Prøver selvsagt å ikke tenke på det, men lettere sagt enn gjort. Jeg har også samme inntrykk som deg at "alle" blir sjekket av jordmor, uten at jeg selv har blitt det. Her er heller ingen tegn til at noe kommer til å skje-noen gang-føles det som. Prøver smøre meg med tålmodighet..... Håper noe skjer hos deg snart :)
 
Jeg er ikke på overtid enda (termin i morgen), men kjenner meg veldig igjen i bekymringen din for at noe skal gå galt nå på slutten. Prøver selvsagt å ikke tenke på det, men lettere sagt enn gjort. Jeg har også samme inntrykk som deg at "alle" blir sjekket av jordmor, uten at jeg selv har blitt det. Her er heller ingen tegn til at noe kommer til å skje-noen gang-føles det som. Prøver smøre meg med tålmodighet..... Håper noe skjer hos deg snart :)

Jeg har heller ikke blitt sjekket for modning, men synes også "alle" andre blir det. Hatt et helt uproblematisk svangerskap og er ennå i fin form (5 dager på overtid), men kjenner litt på angsten for å gå mye over og evt komplikasjoner og risiko det medfører. Overtidskontroll i morgen og veldig spent på den.. Har lyst til at fødselen skal starte av seg selv, men begynner å bli utålmodig. Det er så mange meninger om det å sette i gang fødselen, og jeg har jo ikke peiling på om det er bra for meg eller ikke.. Nå vil jeg at han skal komme!! Like skuffet hver morgen :( men snaaaaart:)
 
5 dager over termin. Vet det er normalt å gå over, men klarer likevel ikke å la være å bekymre meg for at noe skal gå galt nå helt på tampen... Overtidskontroll i morgen, men jeg tviholder jo enda på håpet om at jeg skal slippe den.

Jeg har ikke blitt sjekket for modning ol av jordmor, får inntrykk av at "alle" andre blir det. Er det noe dere ber om, eller noe jordmor selv har tatt initiativ til? Har bare kynnere (ganske kraftige, tror jeg) når jeg går. Kjenner lite når jeg sitter/ligger og ellers er det ingen tegn egentlig:-/

Jeg er på dag 6 over termin nå, og er helt innstilt på at dette kommer til å ende med igangsetting. Var på overtidskontroll på onsdag og da sjekket legen åpningen, siden jeg spurte. Angrer nesten litt på det, i og med at det viste seg at jeg ikke var noe særlig moden, så derfor er jeg så negativt innstilt nå. Tross masse murringer og sterke kynnere i en ukes tid, har det altså ikke skjedd stort der nede...
Skjønner på flere her inne at man faktisk kan gå fra umoden til moden i løpet av kort tid, og legen sa også at noen trenger rier for å modnes, men jeg har ikke helt trua:(

Skal på ny kontroll i morgen og vurdering av igangsettelse...
 
5 dager over termin. Vet det er normalt å gå over, men klarer likevel ikke å la være å bekymre meg for at noe skal gå galt nå helt på tampen... Overtidskontroll i morgen, men jeg tviholder jo enda på håpet om at jeg skal slippe den.

Jeg har ikke blitt sjekket for modning ol av jordmor, får inntrykk av at "alle" andre blir det. Er det noe dere ber om, eller noe jordmor selv har tatt initiativ til? Har bare kynnere (ganske kraftige, tror jeg) når jeg går. Kjenner lite når jeg sitter/ligger og ellers er det ingen tegn egentlig:-/

Jeg ba om å bli sjekket og få noe hjelp vis hun kunne :)
 
Jeg er to dager over. Føler jeg går med konstante kynnere og mye nedpress. På nettene får jeg mer systematisk rieaktivitet, men antar det er maserier. Varer uansett bare noen timer som jeg blir liggende våken og lure. Men så får jeg sove til slutt og da er vi ikke igang alikevel. Håper virkelig det kommer igang snart. Har virkelig ikke noe lyst til å bli satt igang! Og siden mannen ikke får betalt fri fra jobben syntes jeg det hadde passet utmerket om vi ble ferdige med dette i helgen!
 
Back
Topp