Vi som er over termin...

Veldig enig!! Skikkelig tungt psykisk...
I kveld har vi gjort ting som ikke fører til igangsettelse av fødsel men som er hyggelige. Spiste hamburgere i stedet for sterk mat (som jeg egentlig hadde tenkt...) og så en komedie som ikke var romantisk (Norske byggeklosser med Atle Antonsen) og glemte alt om graviditet og fødsel og lo så jeg gråt. Det var veldig deilig å bare fokusere på noe annet. Har uansett innsett at det blir julibaby så da var det godt med en pause...

I morgen skal vi dra og spise frokost på et bakeri. Må holde humøret oppe og prøve å nyte tida!

❤️
Så bra at dere har nytt dagen med hyggelige ting! Og ikke minst hyggelige ting som kan være vanskelig å gjøre med baby på utsiden. Det er verdt å prøve å nyte den freden litt, det blir en annen tilværelse med ny baby i hus. Bare det å spise middag sammen er jo en utfordring- i hvertfall var det helt kliss umulig for oss sist, en måtte alltid bysse guttungen mens den andre spiste. Alenetid på kvelden kan vi jo også vinke farvel til for en periode.

Så bra at dere har nytt dagen med hyggelige ting! Og ikke minst hyggelige ting som kan være vanskelig å gjøre med baby på utsiden. Det er verdt å prøve å nyte den freden litt, det blir en annen tilværelse med ny baby i hus. Bare det å spise middag sammen er jo en utfordring- i hvertfall var det helt kliss umulig for oss sist, en måtte alltid bysse guttungen mens den andre spiste. Alenetid på kvelden kan vi jo også vinke farvel til for en periode.
Ja. Jenta vår hadde kolikk i 5 mnd, og skrek opp til 20 timer i døgnet. Så vi er på en måte forberedtmpå det verste men håper jo det ikke blir sånn denne gangen :)

Er det flere enn meg som er over termin dato her og fremdeles ikke har noen baby? jeg holder på å klikke i vinkel, har prøvd det meste av kjerringråd, til ingen nytte...... :(

Har termin idag. Å fortsatt ingen baby..
Mitt første svangerskap prøvde jeg alt av kjerringråd. Men når jeg la meg ned for å slappe og ga opp alt av kjerringråd og tanken på baby gikk vannet. Så kanskje avslapping er det beste kjerringrådet :)

Har termin idag. Å fortsatt ingen baby..
Mitt første svangerskap prøvde jeg alt av kjerringråd. Men når jeg la meg ned for å slappe og ga opp alt av kjerringråd og tanken på baby gikk vannet. Så kanskje avslapping er det beste kjerringrådet :)
en dag over her, og ingen tegn på at hun vil komme.. og ingen baby på deg heller enda nei :meh: er så grusomt med denne ventinga, blir helt sprø.. :( kanskje jeg skal prøve som deg, å bare slappe av.. selv om jeg føler jeg har slappet mye av også :o

en dag over her, og ingen tegn på at hun vil komme.. og ingen baby på deg heller enda nei :meh: er så grusomt med denne ventinga, blir helt sprø.. :( kanskje jeg skal prøve som deg, å bare slappe av.. selv om jeg føler jeg har slappet mye av også :eek:

Har prøvd flere ganger siste uken å slappe av, men trur kroppen stresse siden jeg er spent og veldig utålmdoig. Så selv om jeg slapper av ligger jeg å kjenner etter tegn. Kanskje det du også gjør?
Får håpe de små kommer ut innen noen få dager :)

en dag over her, og ingen tegn på at hun vil komme.. og ingen baby på deg heller enda nei :meh: er så grusomt med denne ventinga, blir helt sprø.. :( kanskje jeg skal prøve som deg, å bare slappe av.. selv om jeg føler jeg har slappet mye av også :eek:
Har jordmor sjekket modning på deg? Eller strippet deg da? :)

Har prøvd flere ganger siste uken å slappe av, men trur kroppen stresse siden jeg er spent og veldig utålmdoig. Så selv om jeg slapper av ligger jeg å kjenner etter tegn. Kanskje det du også gjør?
Får håpe de små kommer ut innen noen få dager :)
ja, jeg kjenner etter tegn hele tiden.. hehe! så kan jo ligge noe i det.... :)

Har jordmor sjekket modning på deg? Eller strippet deg da? :)
Nei.. hun har ikke nevnt noe om det i det hele tatt.. jeg visste ikke at det var noe de gjorde :o

Nei.. hun har ikke nevnt noe om det i det hele tatt.. jeg visste ikke at det var noe de gjorde :eek:
Det er visst mange jordmødre som venter på at man spør selv, så skader ikke å lese seg opp på tema og spørre ved neste kontroll :)

Det er visst mange jordmødre som venter på at man spør selv, så skader ikke å lese seg opp på tema og spørre ved neste kontroll :)
nei, skal absolutt gjøre det :-D

nei, skal absolutt gjøre det :-D

Skal du på flere jordmor kontroller? Jeg skal ikke det nå som termin er passert..
Jeg ble strippet på termin da.. null effekt..

Skal du på flere jordmor kontroller? Jeg skal ikke det nå som termin er passert..
Jeg ble strippet på termin da.. null effekt..
Ja, men jeg har ikke vært på kontroll siden 20.06 og det var jo 10 dager før termin. så sikkert derfor jeg får en time nå etter termin :)
Håper jeg blir strippet..jeg har en følelse på at jeg ikke er moden i det hele tatt. når jeg var på forrige kontroll så hadde ikke hodet festet seg en gang :(

Ja, men jeg har ikke vært på kontroll siden 20.06 og det var jo 10 dager før termin. så sikkert derfor jeg får en time nå etter termin :)
Håper jeg blir strippet..jeg har en følelse på at jeg ikke er moden i det hele tatt. når jeg var på forrige kontroll så hadde ikke hodet festet seg en gang :(

Ja da er det nok derfor :)
Mange sier at jordmødre ikke skal tilby stripping, men de kan utføre det på oppfordring. Jeg har aldri blitt tilbudt det verken i dette eller forrige svangerskap. Så det er godt mulig du må spørre selv :)

Ja da er det nok derfor :)
Mange sier at jordmødre ikke skal tilby stripping, men de kan utføre det på oppfordring. Jeg har aldri blitt tilbudt det verken i dette eller forrige svangerskap. Så det er godt mulig du må spørre selv :)
Okei,jeg får se om jeg klarer å psyke meg opp til å faktisk spørre, hehe! :)

Hehe ja det måtte jeg også :p
hehe godt jeg ikke er alene! :-D men vet du tilfeldigvis noe om når man eventuelt får kontroll på sykehuset når man har passert termin?

hehe godt jeg ikke er alene! :-D men vet du tilfeldigvis noe om når man eventuelt får kontroll på sykehuset når man har passert termin?

Ja man får kontroll 7 dager etter termin :) Jordmor bestilte den til meg på siste kontroll hos henne :)

Ja man får kontroll 7 dager etter termin :) Jordmor bestilte den til meg på siste kontroll hos henne :)
okei, da satser jeg på at jordmor gjør det til meg i morgen :-)

Hvordan gikk dethos jordmor?
Det gikk fint. Kom ikke noe videre da men ellers så alt bra ut :-) hodet var ikke festet enda, men det hadde ikke betydning sa jordmor :-)
overtidskontroll den 9 juli på KK............ 4 dager over nå, 8 dager over tidlig ul termin. Ingen tegn til noe som helst! :(

Back
Topp