Vi som bruker CBFM ;) !

Jeg bestilte meg den advanced monitoren på fredag og har enda ikke fått den. Håper jeg får den i dag.

Det jeg lurer på er at siden jeg nå er på cd 2 er det for seint å begynne å bruke den denne gangen?

Hei☺️ pusher litt på denne, selv om det er noen mnd siden siste oppdatering her inne :p
Er i min første pp med cbfm, cd12 i dag:)
Mine dager har hittil sett slik ut:
1-9: lav
10-12: høy

Så krysser fingre og tær for at jeg får oppleve max allerede pp1, men vet jo klart at det kan ta noen mnd før den blir ordentlig kjent med meg

Hei. Dette er minførst pp med cbfm også. jeg er på dag 14 i dag og har hatt lav hittil. Jeg pleier å ha EL rundt dag 18. krysser fingre og tær for deg:)

Vi er på pp8 etter en SA nå. Ca 1,5 år siden vi begynte å prøve på nr.2. Det begynner å tære på meg.

Jeg føler med deg. vi er i vår 12 pp nå, og mistet i for 1 mnd siden:( Det er så utolig vondt når man endelig fikk det til, og så ender det slik. Ikke gi opp, eller mist håpet. Jeg heier på deg :) :Heartpink

Jeg bestilte meg den advanced monitoren på fredag og har enda ikke fått den. Håper jeg får den i dag.

Det jeg lurer på er at siden jeg nå er på cd 2 er det for seint å begynne å bruke den denne gangen?

Hei. Dette er minførst pp med cbfm også. jeg er på dag 14 i dag og har hatt lav hittil. Jeg pleier å ha EL rundt dag 18. krysser fingre og tær for deg:)

Lillespireønske, jeg vet ikke helt med advanced monitoren men med easy "den gamle modellen" kan du stille den inn fram til dag 5, så om denne funker på samme vis så har du enda ett par dager på deg :)
Får håpe den kommer i posten straks :)

Det er ikke bare bernt, hvor lang syklus har du?:)
Lykke til med monitoren :)

Her satser vi på pp2 :)
Har prøvd i over ett år, så begynner å bli lei..
Vi mistet i uke 9 i februar i år, så meget klar for ny spire!

Lillespireønske, jeg vet ikke helt med advanced monitoren men med easy "den gamle modellen" kan du stille den inn fram til dag 5, så om denne funker på samme vis så har du enda ett par dager på deg :)

Takk for svar! :)
Mye mulig det også står i pakken da den kommer :)

Du kan stille den inn på hvilken dag i syklusen, inntil cd5 mener jeg det er :) Så håper du får den snart så du får brukt den denne syklusen! :)

Kan noen gi meg en kjapp innføring i den her? Kjøpte denne fordi vi har prøvd en stund og syklusen min er 41 dager og mer/mindre fra mnd til mnd... så vet ikke når jeg kan bli gravid.. hvordan kan denne maskinen finne det ut?!

Hei :)
Du kan bruke monitoren om du har syklus på mellom 21-42 dager (mener jeg det er). Du registrerer når du får mens, slik at den starter på første dag i syklusen. Så vil den be om testpinner fra cd6 første syklus. Den måler LH-nivået og registrer når du er mest fertil. Du får resultatene lav, høy max i løpet av syklusen :)
I løpet av første syklus er det ikke sikkert du får max, det er normalt. Og den kan også be om opptil 20 testpinner første syklus.

Har du den vanlige eller advanced? :)

Jeg har alt ra 30-35 dager syklus. som regel 32 :)

Du kan registrere syklusen din innen dag 4 tror jeg det var men alt dette står i bruksanvisningen :-) Jeg begynte å teste for to dager siden og fikk høy i går allerede :-)

Jeg har skjønt dette med at ikke alle får max i første pp når man bruker monitoren, begynte å teste på mandag og i går tirsdag fikk jeg høy og i dag. Det jeg lurer på er om jeg kan få kun "høy" også lav igjen når den har registrert at el nærmer seg eller er det det at den kan ha problemer med å finne den? Og at man da må bare følge f eks kalkulatoren til babyverden i forhold til el og syklus?

Jeg har skjønt dette med at ikke alle får max i første pp når man bruker monitoren, begynte å teste på mandag og i går tirsdag fikk jeg høy og i dag. Det jeg lurer på er om jeg kan få kun "høy" også lav igjen når den har registrert at el nærmer seg eller er det det at den kan ha problemer med å finne den? Og at man da må bare følge f eks kalkulatoren til babyverden i forhold til el og syklus?

cbfm skal være riktig nok ganske så nøye når det kommer til å finne EL. det er ikke unormalt at man kan ha mange dager med høy. Var mandag din dag 6 i syklus?

Hvis man skulle oppleve at man aldri fikk max så kan det være av flere grunner. enten så har ikke monitoren fanget det opp ( siden man tester kun morning), noen kan ha ganskje kjapp stigning av LH, som gjør at man ikke rekker å få med seg EL pga at cbfm spør om test på morning. jeg teater alltid med strimler fra billigtester på kvelden, nettopp for å unngå å gå glipp av EL.. En annen grunn kan være at egget ikke har klart å slippe, og vil evt prøve om noen dager igjen. Det kan selvfølgelig være andre grunner også, men dette er de som jeg kan fortelle om, av erfaring :) Håper det var til nytte :)

cbfm skal være riktig nok ganske så nøye når det kommer til å finne EL. det er ikke unormalt at man kan ha mange dager med høy. Var mandag din dag 6 i syklus?

Hvis man skulle oppleve at man aldri fikk max så kan det være av flere grunner. enten så har ikke monitoren fanget det opp ( siden man tester kun morning), noen kan ha ganskje kjapp stigning av LH, som gjør at man ikke rekker å få med seg EL pga at cbfm spør om test på morning. jeg teater alltid med strimler fra billigtester på kvelden, nettopp for å unngå å gå glipp av EL.. En annen grunn kan være at egget ikke har klart å slippe, og vil evt prøve om noen dager igjen. Det kan selvfølgelig være andre grunner også, men dette er de som jeg kan fortelle om, av erfaring :) Håper det var til nytte :)

Ja mandag var min dag 6 og i går fikk jeg altså første høye. Har bare lest at det har vært en del som har opplevd å ikke få max så trodde kanskje det hjalt alle. I dag stod det ingen LH stigning registrert. På kalkulatoren til babyverden så står det at el skal være på tirsdag 6 oktober så det er jo mulig at det bare blir høy frem til da men med strimlene fikk jeg aldri så kjapt resultat? Kanskje jeg ikke kan sammenligne de? Lurer derfor på om kanskje el kommer før enn til tirsdag?

Back
Topp