Vi som bruker CBFM ;) !

PP 5

Dag 1-5 =
Dag 6 =
Dag 7 =
Dag 8 =
Dag 9 =
Dag 10 =
Dag 11 =
Dag 12 =
Dag 13 =
Dag 14 =
Dag 15 =
Dag 16 =
Dag 17 =
Dag 18 =
Dag 19 =
Dag 20 =
Dag 21 =
Dag 22 =
Dag 23 =
Dag 24 = IKM

PP 4
Dag 1-6 = LAV :rolleyes:
Dag 7 = LAV ;) (CBFM-START idag)
Dag 8 = LAV :D
Dag 9 = LAV :) .........
Dag 10 = LAV :)
Dag 11 = lav - positiv EL test om kvelden
Dag 12 = maks !;)
Dag 13 = maks :D
Dag 14 = Høy :D - 1 DPO
Dag 15 = Lav - 2 DPO :)
Dag 16 = LAV - 3 DPO :)
Dag 17 = lav - 4 dpo :)
Dag 18 = lav - 5 dpo :)
Dag 19 = lav 6 dpo :)
Dag 20 = lav 7 dpo :)
Dag 21 = lav 8 dpo :)
Dag 22 = lav 9 dpo :)
Dag 23 = lav 10 dpo :)
Dag 24 = TR! :smiley-angry016:smiley-angry007:smiley-angry005:smiley-angry002:smiley-angry019:smiley-angry026

PP 5

Dag 1-5 =
Dag 6 =
Dag 7 =
Dag 8 =
Dag 9 =
Dag 10 =
Dag 11 =
Dag 12 =
Dag 13 =
Dag 14 =
Dag 15 =
Dag 16 =
Dag 17 =
Dag 18 =
Dag 19 =
Dag 20 =
Dag 21 =
Dag 22 =
Dag 23 =
Dag 24 = IKM

PP 4
Dag 1-6 = LAV :rolleyes:
Dag 7 = LAV ;) (CBFM-START idag)
Dag 8 = LAV :D
Dag 9 = LAV :) .........
Dag 10 = LAV :)
Dag 11 = lav - positiv EL test om kvelden
Dag 12 = maks !;)
Dag 13 = maks :D
Dag 14 = Høy :D - 1 DPO
Dag 15 = Lav - 2 DPO :)
Dag 16 = LAV - 3 DPO :)
Dag 17 = lav - 4 dpo :)
Dag 18 = lav - 5 dpo :)
Dag 19 = lav 6 dpo :)
Dag 20 = lav 7 dpo :)
Dag 21 = lav 8 dpo :)
Dag 22 = lav 9 dpo :)
Dag 23 = lav 10 dpo :)
Dag 24 = TR! :smiley-angry016:smiley-angry007:smiley-angry005:smiley-angry002:smiley-angry019:smiley-angry026

Fikk du mensen? :( Var det det som skjedde?

Ikke mist motet!! Du må bare prøve å tenke på at for hver pp, så er du nærmere premien!!

Er på CD 7 i dag og det plager meg at monitoren ikke spør om testpinne!!
Den spør ikke etter det før på CD 9 og 10! men det står jo i bruksanvisningen at den skal spør på dag 6...
frykter det blir en ny pp uten at monitoren henger med!

Slapp litt av du :) Hehe.

Sist gang spurte monitoren meg på dag 9 ;) Mellom dag 6 og 9 - når den blir kjent med deg så kanskje den føler unødvendig å spørre fra dag 6...du slipper å bruke mye penger på testpinner da :)

Stol på monitoren ;)

Får håpe det :)
Har veldig lyst på en tydelig maks denne pp.
Og nei, den sparer ikke på testpinnene mine selv om den spør sent.
har brukt 20 begge periodene. Heldigvis har jeg kjøpt dem litt billigere på nettet ;)

Men du begynte også på ny pp?
Kjedelig det da... eneste positive er om du havner i ikm 49 gruppa :p

Jeg sa litt feil om testpinner :P du slipper å bruke 20 etter hvert når den blir kjent med deg :)

Min syklus er på 24 dager - den spør meg nå på dag 7 - sist på dag 9. Jeg pleier å få maks på dag 10-12 :) Har bare brukt 10 på runde 3 og 4 da den ble bedre kjent med meg :)

Har fått TR - så begynner nok med monitoren i neste uke på dag 6-9 :)

IKM 49 ? :P Hva er det? :D

ikke kommende mens :) Den uka tanta skal komme men som du håper at hu ikke kommer hehe :)
Jeg har ikm uke 49 og er derfor med i ikm 49 gruppa. Da er det jo flere som er på samme plass i syklusen så det blir ganske gøy å følge med på hverandre :)

Da er det 10 dager igjen til forventet mens. Hva var statistikken for å bli gravid hver pp om man treffer riktig? Var det 25% hver pp for friske par. Det er jo et snitt tall, det varierer vel + og - for hvert par. Har jo ei venninne som bare blir gravid hver gang på 1. forsøk....(hun har to barn og har spontanabortert endel ganger før og mellom barna, derfor jeg vet det.

Jeg håper på en måte ikke jeg er gravid nå, føler ikke det hadde passet før i februar (pga. ny jobb/vikariat) og jeg er sånn dårlig mellom uke 6 og 12 at det hadde vært umulig å skjule graviditeten frem til februar, men føler jeg måtte starte å prøve nå, for de sier jo i snitt minst 4 måneder før man blir gravid, og vil helst være det innen utløpet av mars 2014....HAHHA, skulle gjerne fått det på bestilling vet du ;)

Endelig fått tr igjen også klarer jeg å klusse det til med monitoren. Den driver å teller dager i hytt og gevær og testvinduet finner jeg jaggu ikke igjen engang :p BLÆ!!!

Så denne mnd skal jeg kjøpe meg sånne EL-tester på billigtester.no.
Har noen av dere brukt de testene før? Når ca. I syklusen starter man å teste EL?

Kjedelig å se at tr kom livelovelaugh. Men vi håper fortsatt på julemirakel :D

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Endelig fått tr igjen også klarer jeg å klusse det til med monitoren. Den driver å teller dager i hytt og gevær og testvinduet finner jeg jaggu ikke igjen engang :p BLÆ!!!

Så denne mnd skal jeg kjøpe meg sånne EL-tester på billigtester.no.
Har noen av dere brukt de testene før? Når ca. I syklusen starter man å teste EL?

Kjedelig å se at tr kom livelovelaugh. Men vi håper fortsatt på julemirakel :D

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg kjøpte tester på billigtester.no. De fungerte helt fint, jeg fant det ikke vanskelig å tyde om jeg hadde EL eller ikke. De dagene det ikke var EL, var det bare en strek. Dagen før EL ble teststreken myyyyye tydeligere....og de to dagene som varsla EL, så var teststreken like sterk/og eller sterkere enn kontrollstreken....og det stemte med monitoren også som sa at jeg hadde EL, så sånn sett så synes jeg de billigtestene var like bra. Jeg har en syklus på 32 dager ca, og min EL var sist gang på dag 17 og 18 i syklusen. Nå har jeg dog bare testet syklusen min en gang, men regner med at jeg ikke trenger å starte å teste før dag 11 i neste syklus, med billigtestene, tviler på at EL kommer før det. Så kanskje du skal starte ca. 7 dager før du vanligvis pleier å få EL. Hvis du har mer regelmessige sykluser, så kan du gjerne starte mindre enn 7 dager også, jeg starter 7 dager før fordi jeg bare har vært prøver i 1pp, så er ikke så sikker på at syklusene mine er av den regelmessige sorten.

Frustrert! Er på pp 2 med monitoren (har vært prøvere siden slutten av mars), og er på dag18 idag. Har litt varierende sykluser, men ser ut som de siste mnd har de stabilisert seg på 31 dager (liker ikke så lane sykluser). Forrige mnd fikk jeg maks på dag 16 og 17 (hoppa direkte fra lav til maks). Men denne perioden ser det ikke ut til at jeg får el. Skuffa. Har hatt el smerter og har liksom bare venta på at monitoren skal bekrefte. Ifølge babyverden kalkulatoren skal min fruktbare periode være fra 18-23 med eggeløsning idag. Men monitoren er ikke enig. Bah.. Begynner å bli ganske lei av prøvingen igrunn. Ihvrtfall når flere veninner hopper av glede etter å ha blitt gravide på pp1 og 3. Åh, kjenner jeg blir litt deppa.
*kjennerdetvargodtåfåutlittfrustrasjon*

Skjønner frustrasjonen! Er frustrerende når en føler på kroppen en har el, men så er det ingen tester som slår ut!
Viktig å huske på at det betyr nødvendigvis ikke at du ikke har hatt el :)

Sånn i forhold til sykluslengdene mine stemmer det mer med at jeg har hatt el de dagene jeg selv mener, og ikke de dagene monitoren mente jeg hadde så jeg velger å stole på kroppen ;)

Men vi helgraderer oss med å ha oss jevnlig ca annenhver eller hver 3 dag.
Så slipper jeg å bli stresset hvis eldatoen endrer seg :p
Da har jeg liksom lagt inn aksjer hele tiden uansett.

Eneste som er litt stress er å ikke være sikker på hvor mange dpo en er!
Er jo litt gøy å kunne være litt testegal og forventningsfull :p

Skjønner godt frustrasjonen din Babyønske2014! Nå er jeg bare prøver i pp1, men har også lange sykluser på ca. 32 dager og føler det tar en evighet før man får prøve på nytt....hvis du skjønner hva jeg mener. Det er ikke alltid monitoren klarer å fange opp EL, selv om den er nøyaktig i målingene sine, og det er ikke alltid alle kvinner har EL hver syklus, så hvis jeg var deg ville jeg helgradert meg slik som verpehøna sier, bare ha sex annenhver dag. Man skal egentlig være garantert graviditet med det., altså ikke garantert, men det skal liksom være like bra som å følge med på når EL er hver syklus.

Jeg og mannen orker ikke annenhver dag...haha, husker når vi ble sammen så var vi som kaniner, men med en 15 måneder jente i hus, så er vi som regel skutt på kveldene xsmile8

Jeg er i dag 9 dpo, men føler på meg at det ikke funka denne måneden iom. at jeg har skikkelig korsryggsmerter og mensenmurringer. Nå er jo PMS og graviditetssymptomer like, men føler jeg kjenner at mensen er rundt hjørnet. Sist gang jeg gikk gravid så husker jeg at supervonde pupper var en av de første symptomene, og det har jeg ikke nå :eek:

Frustrerende hvis ikke monitoren klarer å fange opp el. Testa med eltester fra billigtester igårkveld, og da var de så å si positive/lik styrke. Så var sikker på at jeg sku få maks idag, men den gang ei. Kan jeg ha fått et parti med dårlige tester? Eller var kjøpet av monitoren en tabbe? Er det kroppen som lurer meg når jeg kjenner el smerter. Bah... I og med at vi har prøvd i noen mnd så merker jeg at motivasjonen synker. Å jeg stresser mer når ikke monitoren får opp at jeg har el engang. Å kafor då de smertene?
Vi prøver jo å gardere oss med annenhver dag. Men med en mann som må opp 6 om morgenen og er ferdig på jobb 8 om kvelden så er det jo ikke alltid like mye overskudd (pleier ikke være sånn - men sykemelding fra en annen gir lange dager). Å når pp er så lange så tar det jo så lang tid. Heldige de som bare har 28 dagers syklus....

Har du testet med de billigstestene i kveld da? Jeg har troen på at monitoren kanskje slår ut max på deg i morgen...pleier som regel å skje i etterkant av positiv billig ELstrimmel. Det er min erfaring, mn har bare erfaring fra en pp da :p meeeen, vet at jeg har lest at flere har samme erfaring.

Tror ikke kjøpet var en tabbe altså, i følge bruksanvisningen så skal den vise EL de gangene man faktisk har EL. Det står ikke noe om at det foreligger noe feilmargin. Det står bare at det kan være at EL ikke påvises noen sykluser pga. at man evt. ikke har EL (noen har jo ikke hver syklus), eller fordi man ikke tester hver gang den spør. Så ut fra bruksanvisningen så virker det til at den skal være 100% bulletproof i påvisning av EL dersom man gjør som den spør og dersom man har EL. Dessuten er du på pp2 med monitoren. Flere her inne som ikke fikk påvist EL i det hele tatt de første 2 pp.

Skjønner godt at det ikke er lett å ha overskudd til annenhverdag alltid, har samme problemet vi også. Vår 1,5åring våkner mellom 05-06 hver morgen (ergo morningene er uaktuelle)......midt på dagen er umulig med en liten en i huset som sover dagsluren sin i bhg.....kvelden er eneste alternativet...og da er vi ofte skutt når vi senker skuldrene.

Jeg også misunner de som har 28 dagers sykluser. På søndag venter jeg menstruasjon (32. dag)...og føler det er eviiiigheter siden EL....og eviiiiiigheter til neste :angry2 Men sånn ellers, så er jeg glad til at jeg har 32 dager mellom og ikke 28, dvs. jeg har mensen sjeldnere enn de som har 28...mensen er jo ikke kjekt å ha sånn utenom babymakingen;)

Du må bare ha tålmodighet med monitoren. Prøv å ikke "vent" på EL, da tar det enda lenger tid.

Slenger meg med her inne jeg :-) er nå på min første pp med cbfm og har testet siden dag 6.

Dag 6 - Lav
Dag 7 - Lav
Dag 8 - Høy :-)

Noen av dere som har blitt gravid med cbfm ? Hvor mange pp hadde dere ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ser ut som mine frustrasjoner over å aldri finne el endelighar gitt seg!
3 runden med monitoren nå og endelig slo den ut på et tidspunkt som kunne passe sammen med resten av signalene! første runde slo den ut alt for sent, fikk tanta 4 dager etterpå. Andre runde fikk jeg bare høy, men nå 3 runde klarte den det.

Jeg har også brukt el-tester fra ebay som aldri slo ut! Så jeg kjøpte strimler fra billige tester istedenfor og da fikk jeg utslag med en gang. blendahvit ebay test og kjempetydelig positiv test fra billige tester i går :)

Maks på monitoren i dag og forhåpentligvis temperaturstigning fremover nå :)

Men det tok jo 3 sykluser å få alt til å klaffe så det tar tid!
Litt deprimerende å tenke på at det er bare første trinn. Etterpå skal jo egget befruktes, feste seg, bli værende og utvikle seg normalt!!

Har du testet med de billigstestene i kveld da? Jeg har troen på at monitoren kanskje slår ut max på deg i morgen...pleier som regel å skje i etterkant av positiv billig ELstrimmel. Det er min erfaring, mn har bare erfaring fra en pp da :p meeeen, vet at jeg har lest at flere har samme erfaring.

Tror ikke kjøpet var en tabbe altså, i følge bruksanvisningen så skal den vise EL de gangene man faktisk har EL. Det står ikke noe om at det foreligger noe feilmargin. Det står bare at det kan være at EL ikke påvises noen sykluser pga. at man evt. ikke har EL (noen har jo ikke hver syklus), eller fordi man ikke tester hver gang den spør. Så ut fra bruksanvisningen så virker det til at den skal være 100% bulletproof i påvisning av EL dersom man gjør som den spør og dersom man har EL. Dessuten er du på pp2 med monitoren. Flere her inne som ikke fikk påvist EL i det hele tatt de første 2 pp.

Skjønner godt at det ikke er lett å ha overskudd til annenhverdag alltid, har samme problemet vi også. Vår 1,5åring våkner mellom 05-06 hver morgen (ergo morningene er uaktuelle)......midt på dagen er umulig med en liten en i huset som sover dagsluren sin i bhg.....kvelden er eneste alternativet...og da er vi ofte skutt når vi senker skuldrene.

Jeg også misunner de som har 28 dagers sykluser. På søndag venter jeg menstruasjon (32. dag)...og føler det er eviiiigheter siden EL....og eviiiiiigheter til neste :angry2 Men sånn ellers, så er jeg glad til at jeg har 32 dager mellom og ikke 28, dvs. jeg har mensen sjeldnere enn de som har 28...mensen er jo ikke kjekt å ha sånn utenom babymakingen;)

Du må bare ha tålmodighet med monitoren. Prøv å ikke "vent" på EL, da tar det enda lenger tid.

Er tom for billigstrimler, så får ikke testet utenom monitoren. Men får vel bare ha tolmodighet da;-) (Akkurat som det er noe lett). Får vel bare vente til tanta kommer i starten av desember. Og være ved godt mot ved pp 9.
Enig med at det er ok med lange sykluser sånn ellers, men akkurat nå snegler det jo seg avgårde;-) Jaja. Det blir vel vår tur engang og:-)

Ser ut som mine frustrasjoner over å aldri finne el endelighar gitt seg!
3 runden med monitoren nå og endelig slo den ut på et tidspunkt som kunne passe sammen med resten av signalene! første runde slo den ut alt for sent, fikk tanta 4 dager etterpå. Andre runde fikk jeg bare høy, men nå 3 runde klarte den det.

Jeg har også brukt el-tester fra ebay som aldri slo ut! Så jeg kjøpte strimler fra billige tester istedenfor og da fikk jeg utslag med en gang. blendahvit ebay test og kjempetydelig positiv test fra billige tester i går :)

Maks på monitoren i dag og forhåpentligvis temperaturstigning fremover nå :)

Men det tok jo 3 sykluser å få alt til å klaffe så det tar tid!
Litt deprimerende å tenke på at det er bare første trinn. Etterpå skal jo egget befruktes, feste seg, bli værende og utvikle seg normalt!!

Hurra:-) Å perfekt med helg da gitt;-)
Får satse på at monitoren fungerer optimalt for meg og i pp3.
Ha en strålende helg;-)
Her er det julebord med jobben ikveld....

Back
Topp