Vi som bruker CBFM ;) !

Så bra da :) Stresset du mye med det før eller?
Ja gleder meg til jeg har kontroll på det ;)
Håper jeg også klarer å slappe av litt da.

Ja du skal helst det. Hvis ikke skal du legge til og trekke ifra å noe sånt. Har ikke helt satt meg inni hva en skal gjøre da :) Satser heller bare på å ta tempen på samme tidspunkt hver dag :)

Jeg stresset før da monitoren viste kun lav på runde 1 og 2.....og før jeg begynte brukte jeg billig tester - var så vanskelig å tyde :( En gang tror jeg at jeg ikke hadde EL men er usikker.....Hadde jo ikke mens da jeg gikk på piller, så endelig kom mens i riktige sykluser, og nå EL..Da føler jeg at jeg er normal ;) ......... Men synd at mine sykluser er så korte, skulle gjerne være 28 men ligger mellom 23-25......

Oi, jeg tror jeg står over temping - hvis det er et krav fra legen så gjør jeg det :)

Heeeelt enig! Det hadde jo vært helt fantastisk med sånn ordentlig "tikkefunksjon" gjerne med alarm i det egget slippes :p

Jeg tok også hostesaft og drakk den forferdelige juicen frem til EL. Det står i kjøla og venter til jeg kan begynne på igjen.

Hihi - kanskje en gang i fremtiden med tikkefunksjon ;)

Jeg elsker hostesaft og hater juicen! Smaker helt jævlig, gjør alt for at jeg skal få beibser! *hihi* .......Hvis jeg får TR, da er det ny runde med juice. Juice holder til august i 2014 :P ....... Tar ikke andre ting ellers - er redd å rote min syklus :)

Ja ville heller ikke ha tulla me syklusen hvis den endelig hadde vært på plass :)
Men er det lutealfasen din som er kort eller er det perioden før el?
Hvis det er perioden før el så er det jo bare greit :)

Ja til tikkefunksjon. Eller jeg kunne nøyd meg med et vindu inn til eggstokker å livmor så kunne jeg bare ha fulgt med selv :p

Ja ville heller ikke ha tulla me syklusen hvis den endelig hadde vært på plass :)
Men er det lutealfasen din som er kort eller er det perioden før el?
Hvis det er perioden før el så er det jo bare greit :)

Ja til tikkefunksjon. Eller jeg kunne nøyd meg med et vindu inn til eggstokker å livmor så kunne jeg bare ha fulgt med selv :p

Min lutealfase er i snitt 11-12 dager.....Tror det er vel bra? Jeg fikk litt seint EL denne gangen på dag 12, som var tidligere på dag 10......Hvis EL skulle stå på mellom dag 12+13....Så teller jeg DPO fra dag 14.....Hvis IKM er dag 24, så er lutealfasen min kort denne gangen på ca 10-11 dager. Men det står at det er normalt på nettet, hvis under så er det defekt. Hvis mellom 10-12 er det vanskeligere å bli gravid. Hvis jeg sliter litt, så neste skritt er å knaske masse B6 vitamin som mange har fått lengre lutealfase av :)

Tikkefunksjon : Haha, man kan se hvor sperm svømmer - og når den er fremme. Ser når egget slippes og hvor de flørter akkurat i livmora ;) Knisss....

Skikkelig kjærlighetshistorie i livmora ;)

Men det skulle jo ikke være noe problem da. er jo mange som har lutealfase på 11-12 dager.
På en 28 dagers syklus så regnes jo el å være på dag 15 og da blir lutealfasen på 13 da de ikke teller med el-dagene eller den første tantedagen! Vil si du er ganske normal ;)
Tenker i hvert fall at en dag fra eller til kan ikke ha så mye å si!

Mulig jeg er på samme spor som deg. Nå har jo ikke jeg hatt så mange sykluser uten å ha gått på p-piller. Bare de 3 etter ma'en i sommer. Men før hvis jeg har tullet med pillene, og gjerne ellers også så har tr kommet en uke før den skulle og da er jeg nede i 21 dager.
Forrige syklus var på 24 dager så er jo litt spent hvordan dagen i morgen blir da jeg er på CD24 i dag!

Skikkelig kjærlighetshistorie i livmora ;)

Men det skulle jo ikke være noe problem da. er jo mange som har lutealfase på 11-12 dager.
På en 28 dagers syklus så regnes jo el å være på dag 15 og da blir lutealfasen på 13 da de ikke teller med el-dagene eller den første tantedagen! Vil si du er ganske normal ;)
Tenker i hvert fall at en dag fra eller til kan ikke ha så mye å si!

Mulig jeg er på samme spor som deg. Nå har jo ikke jeg hatt så mange sykluser uten å ha gått på p-piller. Bare de 3 etter ma'en i sommer. Men før hvis jeg har tullet med pillene, og gjerne ellers også så har tr kommet en uke før den skulle og da er jeg nede i 21 dager.
Forrige syklus var på 24 dager så er jo litt spent hvordan dagen i morgen blir da jeg er på CD24 i dag!

Hihi :)

.......Lutealfase......Jeg tenker litt...... da de ikke teller med el dagene og den første TR dag....

Ja, jeg forventer TR....det er vanskelig når det er mellom 23-24 som i snitt.......Hvis ta bort 23 eller 24.....betyr.... min lutealfase blir kanskje ca 9 dager hvis tr kommer på dag 23.....Håper de aldri kommer, og at IKm skal være på 25 dager så.... men hvor lenge trenger egget å befrukte seg egentlig? ca 7-10 dager?

Så spennende...Noen symptomer du har merket så langt?

Hihi - kanskje en gang i fremtiden med tikkefunksjon ;)

Jeg elsker hostesaft og hater juicen! Smaker helt jævlig, gjør alt for at jeg skal få beibser! *hihi* .......Hvis jeg får TR, da er det ny runde med juice. Juice holder til august i 2014 :p ....... Tar ikke andre ting ellers - er redd å rote min syklus :)

Hva slags juice drikker du? Jeg har kjøpt min på Rema1000, trur det er Bama sin (orker ikke gå heeeelt ut på kjøkkenet å sjekke :p) Men den røsker virkelig i alt av smaksløker med hver eneste lille slurk! Smaker så fantastisk vondt at jeg tror tran på 2 litersflasker hadde vært mer fristende! :p Men, det er helt riktig som du sier :D Man gjør alt for å få bebis :D <3

Hva slags juice drikker du? Jeg har kjøpt min på Rema1000, trur det er Bama sin (orker ikke gå heeeelt ut på kjøkkenet å sjekke :p) Men den røsker virkelig i alt av smaksløker med hver eneste lille slurk! Smaker så fantastisk vondt at jeg tror tran på 2 litersflasker hadde vært mer fristende! :p Men, det er helt riktig som du sier :D Man gjør alt for å få bebis :D <3

Grapefruktjuice - HAPPY DAY heter den, skulle vel stå SOUR DAY? :P hahahaha..... tran med sitron høres nesten bedre ut! :) Er så sur at jeg måtte lage skikkelig grimase så har nok vunnet i grimasekonkurranse for de som klarte å lage den verste grimase! Hæhæ! :)

Ja hvis du har telt med el-dagene og første tantedag før så må du trekke dem ifra.
9 er jo lite men det kan jo gå helt fint!
Varierer fra person til person ja på når egget fester seg så alt mellom 7 og 10 dager.
fester det seg påden 7. dagen så er du jo safe :p
Men vanskelig å vite. Jeg kan i grunnen ikke nok om det til å kunne gi deg noe fornuftig svar heller.

Tja, alt blir symptomer den ene dagen, også er ingenting symptomer den andre dagen. Er ikke noe som har bemerket seg, utenom kviser på nakke og skuldre. Det hadde jeg forrige gang jeg var gravid og er vel det eneste jeg ikke kan forklare med noe annet.
Jeg pleier ikke å få kviser her, kun i ansiktet.
Ellers stikker det i livmora i dag (men det kan jo også være tanta som er på vei)
Kjente det nedover i lysken tidligere i dag (kan også skyldes at tanta er på vei!)
hetetokter og trøtt.
Er vanskelig å vite egentlig. Prøver å ikkje kjenne noe særlig etter.

Ja hvis du har telt med el-dagene og første tantedag før så må du trekke dem ifra.
9 er jo lite men det kan jo gå helt fint!
Varierer fra person til person ja på når egget fester seg så alt mellom 7 og 10 dager.
fester det seg påden 7. dagen så er du jo safe :p
Men vanskelig å vite. Jeg kan i grunnen ikke nok om det til å kunne gi deg noe fornuftig svar heller.

Tja, alt blir symptomer den ene dagen, også er ingenting symptomer den andre dagen. Er ikke noe som har bemerket seg, utenom kviser på nakke og skuldre. Det hadde jeg forrige gang jeg var gravid og er vel det eneste jeg ikke kan forklare med noe annet.
Jeg pleier ikke å få kviser her, kun i ansiktet.
Ellers stikker det i livmora i dag (men det kan jo også være tanta som er på vei)
Kjente det nedover i lysken tidligere i dag (kan også skyldes at tanta er på vei!)
hetetokter og trøtt.
Er vanskelig å vite egentlig. Prøver å ikkje kjenne noe særlig etter.

Nei, får håpe på at egget fester seg på 7. dag :) klor seg så fast og graver inn i det lunte stedet! :) ..........

Ja, jeg har PMS hver måned...stikking i eggstokka, underliv, ryggen, kviser, murringer, utrolige ømme bryster osv... men tr kommer alltid :( så de er så lik så det er ikke så lett :) skulle vært 2 symptomer for gravide og 2 for tr, stor forskjeller :D

Ja det hadde vært greit :)
Jeg blir veldig øm i brystene når jeg er gravid og aldri ellers så det er jo et bankers tegn. Problemet er bare at dette skjer først ca en uke etter IKM så da hjelper det ikke så mye nå hehe.
Regner med jeg VET hvis jeg går over ikm hehe :p

Eller er det ingenting.
Eller jeg kjente jo ikke etter heller da forrige gang. Kvisene merket jeg etter hvert ut i svangerskapet, men vet ikke når de dukket opp. Jeg kjente ikke etter, men merket absolutt ingen symptomer foruten om brystene før den positive testen. Tenker at da kan ikke symptomene ha vært serlig framtredende heller!

Krysser fingrene på en tidlig festing (blir det riktig å skrive hehe) og lengre lutealfase på deg!

Er hetetokter tidlig svangerskapstegn?

Jeg har prøvd å lese meg opp på hva som egentlig er tegn, men det kan jo stort sett stå: symptomer på at mensen kommer eller at spira har satt seg. Det er jo så likt!

Jeg har aldri hatt hetetokter uten å ha influensa eller mareritt, og det har jeg fått et par ganger hver dag i nesten 14 dager nå.
Kanskje jeg har innbilt svangerskap.. Husker bikkja mi hadde det engang, hu rappa oppvaskkosten og kjæla med den som om det var ungen hennes..

Hehe, bare ikke du begynner å kose med oppvaskkosten :p

Er vel litt frem og tilbake om hetetokter er et symptom. Noen plasser står det at det er det og andre plasser ikke. Er o veldig individuelt så det er sikkert noen som opplever å få hetetokter når de er gravide.

De fleste symptomene kommer vel stort sett i uke 3 og 4 så de som er tidligere er vel veldig ofte inbilte, eller bare vanlige ting som skjer med kroppen men som blir rolket som tegn. Synes det er super vanskelig selv. Sitter å overanalyserer alt egentlig og vakler frem og tilbake på om jeg tror jeg er gravid eller ei.

HAr du inbilt svangerskap så skal vel kroppen produsere hcg og du skulle hatt en positiv test ;)

Hvis jeg er gravid og kroppen bare produserer hcg ufattelig sakte så er jeg i så fall 6 uker på vei nå, så da kan det jo hende det er symptomer?
Leste at puppene endrer farge/ blir mørkere. Jeg har tre føflekker på areolaen som nesten ikke syns til vanlig, men nå er de faktisk blitt mørkebrune og hele areolaen inkludert brystvorte har fått stygg lysbrun farge, istedenfor lyserosa som de pleier å være.

Trur jeg skal gjemme oppvaskkosten for å være på den sikre siden :p tr kommer jo sikkert aldri nå som jeg febrilsk holder igjen på mitt 0,01% håp om å være gravid :p

15-17 dager over ikm og bare negative tester :/ og har hatt vondt nederst i magen og mot lysken de siste tre dagene. Er til å bli sprø av

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det synes faktisk jeg også er så irriterende, det er jo ingen forskjell på EL symptomer, mensensymptomer og graviditetssyptomer :confused004Iallfall ikke for meg. Om jeg hadde gått gravid sånn 100 ganger, så ja, kanskje hadde jeg merket en eller annen forskjell, men foreløpig så går det mye over i hverandre :confused013

Enig med dere at det er så typisk at man "lett" blir gravid når man ikke tenker over det. Det var det som skjedde med meg når jeg fikk min datter, jeg ville jo ikke ha barn, husker jeg rev meg i håret og gråt på badet, hahha...ikke helt planlagt nei, men det passet jo så godt inn i livet. Men nå, nå som jeg planlegger så virker det som et umuuuuulig prosjekt. Man skal ha eggeløsning...man må ha riktig slim, man må ha samleie på riktig tidspunkt, egget må være av god kvalitet, det må befruktes, festes....og dette er det bare 20% sjangs for om alt d oppramsa treffer bra...også er det jo sånn at det er endel prosent sjangs for spontanabort tidlig.....nesten sånn jeg lurer på hvordan menneskeheten formerer seg, virker som en umulig oppgave å få alt det der til å klaffe:happy118 hahaha

I dag er jeg på dag 12, fortsatt høy. Tviler på å nå max første pp, men er jo lov å håpe!

Vesledue, du må nesten bare vente noen dager og teste det på nytt, du vil jo ikke får ro før du får positiv test eller tr.

Jepp, 15-17 over ikm og 26 dpo. Hadde ifølge monitoren EL i starten av okt. kjente det veldig på kroppen da også, det vanlige EL-ubehaget. Så fatter virkelig ikke hva kroppen driver med.. Er dritfrustrerende, rett og slett!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Inatt havnet jeg på legevakta. Fyttisøren, de småsmertene jeg hadde i magen bestemte seg for å bli helt uholdbare!
Hadde først tenkt å drøye til idag og ringe fastlegen min. Men da vakttelefon på legevakta nevnte både graviditet utenfor livmor, spontanabort og andre kosesituasjoner, så dro jeg rett ditt.
Det viste seg at jeg har blod i urinen og noe han kalte urinblæresteiner, som visstnok bare må gå sin gang og rett og slett tisses ut.
Jeg tenkte "jaja, min 0,01% sjanse for å gro på en spire flakset avgådet med den diagnosen" men neida!! :D han trodde faktisk jeg kan være gravid, etter å ha kjent på magen min og slikt! Og mente at 0,01% var et urealistisk lavt(!!) tall :D
Så nå skal jeg grine i smerte frem til dissa steinene på naturlig måte velger å forlate meg også blir det blodprøve hos legen når jeg føler meg som menneske igjen :p

Ha en kjempefin dag damer!! :)

Back
Topp