Vi som bruker CBFM ;) !

Jeg vil gjerne vite litt mer. Hvordan funker den?

Clearblue Fertility Monitor (CBFM) er 99% sikker på å finne din fruktbare periode hver syklus, og maksimerer sjansene for å bli gravid. Ved å måle hormonene østrogen og LH i urin, bygger CBFM opp et detaljert bilde av din personlige hormonsyklus, behandler dataene dine, og viser deg i enkle ord på skjermen om du nærmer deg eggløsning.
De fleste hjemme-eggløsningstestene finner de to mest fruktbare dagene i din syklus ved å måle økningen av hormonet LH, som utløser eggløsning. CBFM viser deg ikke bare disse to dagene, men finner hele perioden hvor du er mest fruktbar. Samleie dagene før eggløsning og selve eggløsningsdagen gir størst sannsynlighet for å bli gravid. Kliniske data har vist at de fleste graviditetene kommer etter å ha hatt samleie i tiden 6 dager før eggløsning og frem til dagen eggløsningen skjer.
Gjennom den første syklusen brukes 20 testpinner. Deretter brukes 10 testpinner hver syklus. CBFM passer for kvinner med en naturlig syklus som varer mellom 21 og 42 dager. Du kan tidligst begynne å bruke CBFM første dag i din neste syklus.
CBFM består av testpinner og en håndholdt monitor. Sammen vil disse finne forandringene i de hormonene som kontrollerer fruktbarheten din. Monitoren lagrer alle data i din personlige syklus for å bygge opp et fullstendig og nøyaktig bilde avdine mest fruktbare dager.
Høyt nivå av østrogen er assosiert med produksjonen av livmorhalssekret som er tynt og glatt (som eggehvite). Produksjonen av livmorhalssekret gjør at sædcellene har nok å svømme i, og kan overleve flere døgn inne i kvinnen. Hvis du har samleie i denne perioden vil det sannsynligvis være sædceller tilstede når egget løsner. Når CBFM merker en økning i østrogen, vil den vise på skjermen at du er i din fruktbare periode.
Høyt nivå av østrogen utløser en økning av LH. Eggløsning skjer normalt 24 til 36 timer etter denne stigningen av LH, når follikkelen sprekker og egget løsner. Måling av LH stigningen indikerer at du er nær å løsne et egg. Du får derfor beskjed på skjermen at du er i din mest fruktbare periode.
CBFM gir deg omfattende informasjon om din unike syklus. Du kan slappe helt av fordi du vet at CBFM teller dagene dine for deg, hvilke dager du bør teste deg, når du har din fruktbare periode, og den vil til og med fortelle deg når du har forventet menstruasjon. CBFM gjør at du eventuelt kan forberede deg på neste syklus, eller glede deg over at menstruasjonen ikke kommer og du er gravid.

Clearblue Fertility Monitor (CBFM) er 99% sikker på å finne din fruktbare periode hver syklus, og maksimerer sjansene for å bli gravid. Ved å måle hormonene østrogen og LH i urin, bygger CBFM opp et detaljert bilde av din personlige hormonsyklus, behandler dataene dine, og viser deg i enkle ord på skjermen om du nærmer deg eggløsning.
De fleste hjemme-eggløsningstestene finner de to mest fruktbare dagene i din syklus ved å måle økningen av hormonet LH, som utløser eggløsning. CBFM viser deg ikke bare disse to dagene, men finner hele perioden hvor du er mest fruktbar. Samleie dagene før eggløsning og selve eggløsningsdagen gir størst sannsynlighet for å bli gravid. Kliniske data har vist at de fleste graviditetene kommer etter å ha hatt samleie i tiden 6 dager før eggløsning og frem til dagen eggløsningen skjer.
Gjennom den første syklusen brukes 20 testpinner. Deretter brukes 10 testpinner hver syklus. CBFM passer for kvinner med en naturlig syklus som varer mellom 21 og 42 dager. Du kan tidligst begynne å bruke CBFM første dag i din neste syklus.
CBFM består av testpinner og en håndholdt monitor. Sammen vil disse finne forandringene i de hormonene som kontrollerer fruktbarheten din. Monitoren lagrer alle data i din personlige syklus for å bygge opp et fullstendig og nøyaktig bilde avdine mest fruktbare dager.
Høyt nivå av østrogen er assosiert med produksjonen av livmorhalssekret som er tynt og glatt (som eggehvite). Produksjonen av livmorhalssekret gjør at sædcellene har nok å svømme i, og kan overleve flere døgn inne i kvinnen. Hvis du har samleie i denne perioden vil det sannsynligvis være sædceller tilstede når egget løsner. Når CBFM merker en økning i østrogen, vil den vise på skjermen at du er i din fruktbare periode.
Høyt nivå av østrogen utløser en økning av LH. Eggløsning skjer normalt 24 til 36 timer etter denne stigningen av LH, når follikkelen sprekker og egget løsner. Måling av LH stigningen indikerer at du er nær å løsne et egg. Du får derfor beskjed på skjermen at du er i din mest fruktbare periode.
CBFM gir deg omfattende informasjon om din unike syklus. Du kan slappe helt av fordi du vet at CBFM teller dagene dine for deg, hvilke dager du bør teste deg, når du har din fruktbare periode, og den vil til og med fortelle deg når du har forventet menstruasjon. CBFM gjør at du eventuelt kan forberede deg på neste syklus, eller glede deg over at menstruasjonen ikke kommer og du er gravid.

TakkTakk!
Hva koster den?

TakkTakk!
Hva koster den?

Viktig å huske på at monitoren reagerer lit forskjellige fra person til person. For meg tok det 3 PP før den viste MAKS, for noen tok det bare 1 PP :) Min 1 + 2 PP viste bare LAV, noen sier det er fordi monitoren prøver å bli kjent med deg og kartlegger din syklus :) ...........Men noen er heldige på 1 PP allerede :)

Det koster fra ca 1300 kr og nedover......Jeg kjøpte på tilbud hos apoteket (BOOTS) - da det var ca 20%...
Ellers kan man kjøpe på finn.no til fra 500 kr til 800 kr :)

Testpinner kan man kjøpe på billigtester eller fertile.no eller på EBAY. (husk under 200 kr)

Man trykker på monitoren fra dag 1 den dagen man får MENS - så du trykker på et knapp der vinduet vises frem hver morgen - når den dagen monitoren blinker og spørre etter test, da begynner du frem til den stopper å spørre deg :)
Når neste mens kommer så holder du knappen inne frem til det viser dag 1 :)

:)

Baaah 20 dpo idag, negativ test og fortsatt ingen tegn til tr.
Prøvde å lese litt og så at flere jordmødre skriver at tr kommer senest 21 dpo, hvis ikke er man gravid.
Begynner å tro at jeg kanskje ikke hadde el når monitoren sa max.. Frustrerende!

Hvordan går det med dere damer? :D

Monitoren min vil jo ikke komme opp på max! Vet i grunnen ikke når jeg kan forvente at el skal være heller da syklusene mine har vært på 34 og 24 dager!
Følte veldig selv at el var på cd11-12, men hvis syklusen er på 34 dager denne gangen så skal el komme til helgen.
Begynte å tempe for noen dager siden og fra da av har tempen bare steget så ser jo ut som el er i nærheten, men el-testene har vært negative så ser ikke ut som om noe el nærmer seg.
gjenstår å se, men er utrolig forvirrende når alle tegn peker i alle retninger!

Men utrolig spesielt å være 20 dpo også ingen tegn til tanta eller graviditet!
Tenker at du burde jo ha produsert noe hcg til nå!
men håper tanta holder seg borte og at en liten spire sniker seg frem ;)

LAV.........I dag er på DPO 11.....Min TR kommer om 12 dager så er håpet ute, så mye LAV på meg i de siste, begynner å lure om jeg skal ta meg en tur til gynekolog....Begynner å bli tung og vondt når jeg sliter med å få eggløsning................ leste om PCOS....... men jeg har ikke så mange symptomer av disse.. :confused013

LAV.........I dag er på DPO 11.....Min TR kommer om 12 dager så er håpet ute, så mye LAV på meg i de siste, begynner å lure om jeg skal ta meg en tur til gynekolog....Begynner å bli tung og vondt når jeg sliter med å få eggløsning................ leste om PCOS....... men jeg har ikke så mange symptomer av disse.. :confused013

Skjønte ikke helt, er du 11 dpo? Eller mener du at du er i dag 11 i syklusen?
Hender jo at noen hopper rett fra lav og opp på maks, men føler ikke det skjer så ofte.
Hvor mange sykluser har du vert uten el?

Kan jo være greit å gå til en gynekolog for de kan jo se om du har egg i "redet" og om de modnes osv.
Greit å få svar hvis det skulle være noe!

Skjønte ikke helt, er du 11 dpo? Eller mener du at du er i dag 11 i syklusen?
Hender jo at noen hopper rett fra lav og opp på maks, men føler ikke det skjer så ofte.
Hvor mange sykluser har du vert uten el?

Kan jo være greit å gå til en gynekolog for de kan jo se om du har egg i "redet" og om de modnes osv.
Greit å få svar hvis det skulle være noe!

Oi, skrev feil ! Dag 11 mener jeg :) .........

Jeg sluttet med minipiller i mai..... men siden det har vært opp og ned...En måned uten EL - en måned med EL, så plutselig 2 måneder uten El.... opp og ned...... :( Min mens er kort - ligger mellom 22-26 dager......

Ja, er jo nå snart halvt år siden jeg sluttet med minipiller - men jeg har kort syklus så er det flere......
Men er redd at det er flaut å komme tidlig men samtidig føles godt å få sjekke det ut, er redd at det er vondt å sjekke nedentil? Hvordan kan de se om jeg har egg i redet, og om de modnes? Gjør undersøkelsen vondt?

Vet ikke. Regner med de bruker ultralyd så tviler på at det gjør vondt.
Jeg har ikke gjort det selv, bare hørt om andre som har vært å sjekket.

Går du til legen så er det ikke sikkert at de gjør noe med det enda siden det ikke ar\\har gått ett år, men du kan jo gå privat. Eller i det minste ringe til en gynekolog for å høre hva de kan finne ut, og hvordan de kan finne det ut!

Vet ikke. Regner med de bruker ultralyd så tviler på at det gjør vondt.
Jeg har ikke gjort det selv, bare hørt om andre som har vært å sjekket.

Går du til legen så er det ikke sikkert at de gjør noe med det enda siden det ikke ar\\har gått ett år, men du kan jo gå privat. Eller i det minste ringe til en gynekolog for å høre hva de kan finne ut, og hvordan de kan finne det ut!

Ja, selv om det har gått 6 måneder, men da vil det si flere forsøk siden jeg har kort syklus - men skal vente til jula, da har det gått 3 forsøk til......... så evnt. bestille time i januar. :)

Takk for praten. Trengte bare å lufte tanken min :D

Fikk maks i dag ! Hopper og danser ! Må visst gi meg selv litt tålmodig ;p

Jaaaaa :):) Gjelder å være tålmodig..
Jeg er på dag 19 og tredje dagen med høy, så håper på max i morgen eller mandag ;)

1 PP med pergo - 40 dager
2 PP med pergo - 28 dager
3 PP med pergo -

Håper på 2014 baby
♥♥♥Alle gode ting er 3♥♥♥

Ja
Jaaaaa :):) Gjelder å være tålmodig..
Jeg er på dag 19 og tredje dagen med høy, så håper på max i morgen eller mandag ;)

1 PP med pergo - 40 dager
2 PP med pergo - 28 dager
3 PP med pergo -

Håper på 2014 baby
♥♥♥Alle gode ting er 3♥♥♥
håper november bringer lykke for oss :)

Fikk maks i dag ! Hopper og danser ! Må visst gi meg selv litt tålmodig ;p

Så bra :D :D
Happy humping! Håper dette er gangen det klaffer! :)

Her har tanta enda ikke vist seg. Føler meg litt rådvill, vet ikke om jeg bare skal vente eller om jeg skal ringe legen til mandag..

Vet noen av dere om billigtestene er mer upålitelig enn de man får kjøpt på apoteket, CB osv? Har ikke prøvd annet enn billigtestene foreløpig nemlig

Heisann jenter!

Jeg er ny her, eller, har lenge vært medlem i Babyverden, men er ny prøver :)

Fikk en nydelig jente i august 2012, og eg nå klar for å prøve på nr. 2.

Har aldri prøvd å bli gravid første gangen, det skjedde ved et "uhell", men viste seg å være "hell i uhell ;)"!

Aner ikke hvor lang tid det tar for meg å bli gravid, og merker jeg bare blir stressa av tanken. Fikk for lenge siden beskjed av gynekologen min at jeg har litt PCOS symptomer når han tok UL av eggestokkene mine ved en vanlig sjekk og celleprøvetaging, men at han mente det ikke trengte å være noe problem nødvendigvis, det var ikke direkte PCOS, men ikke langt ifra heller pga. antall follikler. Ble jo gravid i etterkant av dette.

Nå har jeg kjøpt meg en Clearblue monitor. Fjernet spiralen 17. oktober. Fikk menstruasjon den 24. oktober, denne varte i 1 uke. Startet å bruke monitoren første menstruasjonsdagen og har fulgt opp med testpinner når den har spurt. Så blir spennende å se om den klarer å vise max selv om jeg ikke forventer det iom. at dette er 1.pp i mitt liv xsmile8

Håper å kunne dele spenning og glede og erfaringer her :hello2

Back
Topp