Vi over 38 ❤️

Jeg har fått satt inn mitt første egg, og går nå utålmodig og venter på blodprøvetid.. Noen som vet hvor lang tid det tar å få svar på blodprøven? Jeg skal ta den på torsdag og gjør det hos privatklinikken jeg går hos.
Er det ferskt? Jeg bruker alltid strimler og tester dagen etter innsetting. Da går ovitrellen ut ( den har litt hcg i seg) og så slår det om og blir sterkere igjen hvis det er positivt. Da har jeg fått positiv test rundt 9 og 10 dpo.
Det er fordi jeg synes ventetiden er ueeeeeendelig lang. Litt galskap kanskje , men mange gjør dette.

Er det ferskt? Jeg bruker alltid strimler og tester dagen etter innsetting. Da går ovitrellen ut ( den har litt hcg i seg) og så slår det om og blir sterkere igjen hvis det er positivt. Da har jeg fått positiv test rundt 9 og 10 dpo.
Det er fordi jeg synes ventetiden er ueeeeeendelig lang. Litt galskap kanskje , men mange gjør dette.
Nei, fryseforsøk fordi jeg er i fare for overstimulering. Jeg går på progynova og cyclogest, så har ikke satt ovitrelle i denne runden. Jeg vet at mange tester mye, og jeg synes ikke det er galskap, for dette er jo uuutholdelig spennende. Jeg har bestemt meg for å vente på klinikken, det er jo uansett de som legger løpet framover.

Grunnen til bekymringen er at det er to ulike leger sine ulike vurderinger…. Den jeg gikk til UL hos sa at vi ikke burde risikere disse tre gode for å få med en eller to nokså usikre… At vi risikerte at de enten ble overmodne eller at blærene sprakk slik at de ble borte…. Derfor burde jeg ha uttak på torsdag. Da er jeg selvfølgelig redd for at det blir tre overmodne egg og to umodne….
Men det er de på spiren som ville vente til fredag? Hva vil du selv?
Tror jeg personlig ville gått for å ta ut de tre gode..

Nei, fryseforsøk fordi jeg er i fare for overstimulering. Jeg går på progynova og cyclogest, så har ikke satt ovitrelle i denne runden. Jeg vet at mange tester mye, og jeg synes ikke det er galskap, for dette er jo uuutholdelig spennende. Jeg har bestemt meg for å vente på klinikken, det er jo uansett de som legger løpet framover.
Ja, det er sikkert best å vente. Selv greier jeg jo knapt å tenke på annet i ventetiden….Blir helt teste-gal-glad

Ja, det er sikkert best å vente. Selv greier jeg jo knapt å tenke på annet i ventetiden….Blir helt teste-gal-glad
Jeg klarer ikke å tenke på annet jeg heller, så derfor jeg har full forståelse for at andre velger å teste seg ofte Lykke til med egguttak på fredag, håper de finner gullegget ditt

Kjenner jeg gruer meg sånn til fredag :( skal ta Endometriotest fredag og Era test. Og leser mange synes det er smertefullt og jeg begynner sammenligne med de smertefulle uttakene i Porsgrunn :( Legen ved spiren tror ikke de vil finne noe galt men nå vil jeg sjekke alt liksom før siste forsøk ❤️

Kjenner jeg gruer meg sånn til fredag :( skal ta Endometriotest fredag og Era test. Og leser mange synes det er smertefullt og jeg begynner sammenligne med de smertefulle uttakene i Porsgrunn :( Legen ved spiren tror ikke de vil finne noe galt men nå vil jeg sjekke alt liksom før siste forsøk ❤️
Lykke til :Heartred
Selv gruer jeg meg til i morgen- uttak i Porsgrunn. Det var sinnsykt vondt sist gang. De skal gi meg dobbel lokalbedøvelse denne gangen, men usikker på hvor mye det hjelper. Litt misunnelig på mannen som «bare» skal ordne noe i en kopp :p
Ufattelig at det ikke går Ann å gi nok smertelindring med tester og uttak- det er nok bekymringer for oss kvinner:confused:

Selv gruer jeg meg til i morgen- uttak i Porsgrunn. Det var sinnsykt vondt sist gang. De skal gi meg dobbel lokalbedøvelse denne gangen, men usikker på hvor mye det hjelper. Litt misunnelig på mannen som «bare» skal ordne noe i en kopp :p
Ufattelig at det ikke går Ann å gi nok smertelindring med tester og uttak- det er nok bekymringer for oss kvinner:confused:
Lykke til i morgen ❤️
Jeg fikk dobbel dose lokalbedøvelse og det hjalp meg

Tusen takk og i like måte ❤️ husker jeg fikk dobbel lokal bedøvelse og dobbelt av alt siste uttaket jeg hadde i Porsgrunn

Hva tenker dere andre jenter om ro- sykemelding når dere står i forsøk? Jeg er 41 år og det nærmer seg slutten for mine sjangser. Er flere i kretsen min som setter spørsmålstegn på hvorfor jeg ikke er sykemeldt. Jeg er helsefagarbeider og har mye stress fysisk og psykisk på jobb. Jeg satt og tenkte på at kanskje er beste sjansen vår at jeg slapper helt av og ruger på sofaen? Hva gjør dere andre? Kan man i det hele tatt få sykemelding for dette? Skulle det ha noe for seg må det jo bli fra nå ( uttak torsdag- innsett tirsdag) og i minst en måned til egget har festet seg skikkelig? Jeg synes det er villt å tenke tanken på å sykemelde meg så lenge- samtidig er dette ekstremt viktig for vårt liv og det er jo synd å evnt ikke gjøre det som skal til for å bedre sjansene. Hva gjør dere andre? Noen tanker å dele?
Sniker innom her siden jeg nærmer meg 38..
Det med sykmelding tenker jeg er veldig individuelt, og noe man må kjenne på selv. Utgangspunktet er jo at stress o.l.ikke påvirker sannsynligheten for at en lykkes. Selv synes jeg det er godt å gå på jobb så mye som mulig ifm forsøk. Da må jeg tenke på noe annet. Jeg hadde blitt sprø, hvis jeg skulle gå hjemme og gruble hele dagen. Men nå er jeg heldig ved at jeg har en god arbeidsgiver og trives på jobb. I tillegg er det kontorjobb, så i hvertfall ikke fysisk krevende. Hadde jobben min vært belastende på noe måte, hadde jeg nok tenkt anerledes. IVF-verden er ekstremt psykisk krevende. Så hvis man føler jobben gjør ting verre, så tenker jeg at man med god samvittighet kan be om sykemelding.

Sniker innom her siden jeg nærmer meg 38..
Det med sykmelding tenker jeg er veldig individuelt, og noe man må kjenne på selv. Utgangspunktet er jo at stress o.l.ikke påvirker sannsynligheten for at en lykkes. Selv synes jeg det er godt å gå på jobb så mye som mulig ifm forsøk. Da må jeg tenke på noe annet. Jeg hadde blitt sprø, hvis jeg skulle gå hjemme og gruble hele dagen. Men nå er jeg heldig ved at jeg har en god arbeidsgiver og trives på jobb. I tillegg er det kontorjobb, så i hvertfall ikke fysisk krevende. Hadde jobben min vært belastende på noe måte, hadde jeg nok tenkt anerledes. IVF-verden er ekstremt psykisk krevende. Så hvis man føler jobben gjør ting verre, så tenker jeg at man med god samvittighet kan be om sykemelding.
Ved mitt forrige forsøk synes jeg det var godt å jobbe og tenke på andre ting. Jeg jobbet hele helgen jeg gjennomgikk sa også fordi jeg ikke orket sitte hjemme å grine. Mandag kom smellen… Denne gangen kjenner jeg at jobben stresser meg og at løftene er tunge. Har vært hjemme siden mandag kveld og er mye roligere til sinns allerede. :) Tok egenmelding i dag og blir uansett sm noen dager nå etter uttak i morgen. Kjenner at hvis det blir innsett til uka så er sm det som blir riktig for meg denne gangen.:Heartred

Ved mitt forrige forsøk synes jeg det var godt å jobbe og tenke på andre ting. Jeg jobbet hele helgen jeg gjennomgikk sa også fordi jeg ikke orket sitte hjemme å grine. Mandag kom smellen… Denne gangen kjenner jeg at jobben stresser meg og at løftene er tunge. Har vært hjemme siden mandag kveld og er mye roligere til sinns allerede. :) Tok egenmelding i dag og blir uansett sm noen dager nå etter uttak i morgen. Kjenner at hvis det blir innsett til uka så er sm det som blir riktig for meg denne gangen.:Heartred
Masse lykke til i morgen Cissa10! Krysser fingrene for god avkastning fra eggstokkene og alle befruktet!!! Må sende en beskjed her da når du orker. Er så spent på dine vegne! Tror du får bra mye mer enn ett befruktet med ICSI!

Jeg har fulgt tråden her uten å melde meg inn, men det er vel kanskje på tide å gjøre det når jeg begynner å kommentere andres innlegg .

LE83 - 39 - barn #1 - ivf#2 - Porsgrunn
Hadde innsett av en blasto 7 september
Så kjekt! Velkommen! Ditt første barn! Da hadde jeg nervene på utsiden. Det betyr så mye å få det første barnet! Det er den som gjør deg til mamma for alltid!

Jeg har fulgt tråden her uten å melde meg inn, men det er vel kanskje på tide å gjøre det når jeg begynner å kommentere andres innlegg .

Velkommen til oss!! Skal oppdatera! Kryssar alt for deg! ❤️

Alle andre som vil bli med i gruppa og oversikten vår må også hyla ut, så skal eg oppdatera.

Det samme har jeg gjort, så vil melde meg inn jeg og.

Gamlemor80 - 42 - barn#1 - ivf#1 - privat - innsett 5 september

Back
Topp