Vi over 38 ❤️

da var det hele over. av ti eggposer, var 9 tomme. Det ene egget ble befruktet, men delte seg ikke skikkelig. Vi har ikke råd til flere forsøk, så takk for meg (den korte tiden det varte) og lykke til videre til dere andre :Heartred
Så utruleg leit!! :shy: Føler med deg og partner. Ingen måte de kan få råd til fleire forsøk? Verkeleg vondt. Sender mange styrkeklemmar ❤️
 
Spm til nedregulering...
Jeg har en relativt stabil syklus på 24 til 28 dager med el på CD 10 til 14. Det hender seg jeg får en el fri syklus og disse blir da på ca 18 dager.
Men her er spørsmålet, når nedreguleringen starter på CD 2, når fikk dere innsett?
Hei RainbowDash, veit ikkje om nokon har svart på spørsmålet ditt? Eg stiller først eit spørsmål tilbake… Skal du ha nedregulering med Synarela eller Procren Depot eller noko anna? Du skal jo gjera embryoadopsjon, ikkje sant? Då skal jo innsett gjerast i styrt syklus, for din syklus må jo då vera «avslått» først. Og då skal du nok ta Progynova/Estradot e.l. først for å stimulera slimhinne og så begynna med progesteron ofte fem dagar før innsett. Eg tok først Procren Depot, så måtte eg ha menstruasjon før eg begynte med østrogen i innsettsyklusen. Hadde då innsett på syklusdag 20, men dette styrer klinikken heilt basert på dag for progesteronstart. :happy: Eg gjorde fryseforsøk med eige egg/sæd, men prinsippet blir det samme som embryoadopsjon.
 
Hei Gode deg :) Har du kommet deg hjem? Når kan du teste? Jeg er så spent på dine vegne!!! Nå er det din tur :Heartred:wav
Åååh, tusen takk, beste Saltvann! ❤️ Er trygt heime igjen! Skal på jobbseminar denne veka, litt nervøs for det med tanke på både min form, all medisinering og at eg ikkje kan drikka vin, men satsar på at det går OK…! :yuck: Skal ta blodprøve på fredag, hjeeeelp!! Og så tar eg nok sikkert ein test før det. Så nervepirrande, altså!! Skal halda dykk oppdatert, gode folk!
 
I dag kjenner jeg igjen gutten min. Han har sparket sin mor etter hvert dobesøk i natt, han har sparket etter kaffe og etter frokost og nå gjør de en ny runde ctg. De slet med å finne ut hvor knappen skulle settes fordi han var så aktiv og byttet side. Så, masse masse positivt og kjenner han igjen. Er rart, aner jo ikke hvem jeg har i magen, men han har føltes så fremmed de siste dagene og nå er han tilbake.

Takk for fine lykkeønskninger :Heartred setter pris på dem. Er utpå et jorde i Sarpsborg altså Kalnes :)
Dette var så godt å høyra, kjære deg! ❤️ No håpar me han lagar masse liv heilt til mål!!
 
Åååh, tusen takk, beste Saltvann! ❤️ Er trygt heime igjen! Skal på jobbseminar denne veka, litt nervøs for det med tanke på både min form, all medisinering og at eg ikkje kan drikka vin, men satsar på at det går OK…! :yuck: Skal ta blodprøve på fredag, hjeeeelp!! Og så tar eg nok sikkert ein test før det. Så nervepirrande, altså!! Skal halda dykk oppdatert, gode folk!

Så spennende, Smuta!! Jeg har absolutt trua på dette egget. Ja, du må absolutt holde oss oppdatert :)
 
Åååh, tusen takk, beste Saltvann! ❤️ Er trygt heime igjen! Skal på jobbseminar denne veka, litt nervøs for det med tanke på både min form, all medisinering og at eg ikkje kan drikka vin, men satsar på at det går OK…! :yuck: Skal ta blodprøve på fredag, hjeeeelp!! Og så tar eg nok sikkert ein test før det. Så nervepirrande, altså!! Skal halda dykk oppdatert, gode folk!
Altså , når skal du tisse på den pinnen? Jeg skal sitte klar jeg:hilarious:Jeg står å roper heiarop og kniper like mye som deg om dagen!!❤️
 
Heisann! En liten oppdatering herfra: jeg er fortsatt frisk, helsen er bra og kroppen blir sterkere litt etter litt. Jeg har vært til samtale med overlegene der de nå anbefaler meg å vente til våren for å ha maksimale forhold for å lykkes. Så jeg har bestemt meg for gjøre som de sier:joyful: Eggene ligger nå der og venter og er fryst ned i en alder av 38, så det beroliger meg litt selv om jeg føler tiden bare går.
Det er til tider tøft med den ventingen, men man kan ikke annet enn å se framover og holde hodet oppe. Jeg er ikke så aktiv her inne for tiden, men jeg tenker på dere og lover å følge med innimellom :Heartred Så må man bare leve på best mulig måte og sette pris på det man har; familien, hverdagene, helsen, jobb, venner, et hjem...det er mye som skjer fremover heldigvis, så jeg har mye å være takknemlig for. Og plutselig er våren her igjen. Alt skal gå bra tilslutt, det tror jeg fullt og helt på! Styrkeklemmer fra meg til de tøffeste damene jeg "kjenner":love7
 
Da er første besøket mitt til Ukraina bestemt; fredag om 10 dager! :nailbiting: Det er disse omfattende pre-testene som skal gjøres, men jeg antar jeg vil lære litt også. Og i bagasjen på vei heim har jeg da medisiner til egguttak.
Det blir godt å få startet med dette første ordentlige steget, deretter er det bare å fortsette å bevege føttene framover til neste steg og neste steg, håper jeg!

I går ble jeg helt opphengt i den banale og umulige tanken "jeg vil ikke gjøre dette hvis det ikke går!" og ga meg nesten igjen. Håper at når toget først er i gang, så kan jeg droppe all tenkinga og bare holde meg fast.
 
Da er første besøket mitt til Ukraina bestemt; fredag om 10 dager! :nailbiting: Det er disse omfattende pre-testene som skal gjøres, men jeg antar jeg vil lære litt også. Og i bagasjen på vei heim har jeg da medisiner til egguttak.
Det blir godt å få startet med dette første ordentlige steget, deretter er det bare å fortsette å bevege føttene framover til neste steg og neste steg, håper jeg!

I går ble jeg helt opphengt i den banale og umulige tanken "jeg vil ikke gjøre dette hvis det ikke går!" og ga meg nesten igjen. Håper at når toget først er i gang, så kan jeg droppe all tenkinga og bare holde meg fast.

Jeg tror vi er mange som har vært der. Det er ingen enkel prosess og hvis man ikke kommer i mål føles reisen unødvendig og brutal. Samtidig, så tror jeg mange kriger med en annen tanke; gjorde jeg nok? Et sted mellom disse to ytterpunktene lander vi, og fordi hver situasjon er unik landet vi litt ulikt. Nå går reisen din til Ukraina og jeg ønsker deg masse lykke til. Gjør det som føles riktig for deg hele veien, kjenn etter i magen og vær ærlig med deg selv. Jeg har ikke alltid gjort det og det er kanskje noe av det jeg angrer mest på. Lykke til :Heartred
 
Da er første besøket mitt til Ukraina bestemt; fredag om 10 dager! :nailbiting: Det er disse omfattende pre-testene som skal gjøres, men jeg antar jeg vil lære litt også. Og i bagasjen på vei heim har jeg da medisiner til egguttak.
Det blir godt å få startet med dette første ordentlige steget, deretter er det bare å fortsette å bevege føttene framover til neste steg og neste steg, håper jeg!

I går ble jeg helt opphengt i den banale og umulige tanken "jeg vil ikke gjøre dette hvis det ikke går!" og ga meg nesten igjen. Håper at når toget først er i gang, så kan jeg droppe all tenkinga og bare holde meg fast.

Redd tanker aldri stopper, bare endres.:wtf:

Da jeg startet prosessen rundt det første forsøket her i Norge gikk jeg inn i det med en magefølelse om at jeg ikke var ferdig med å teste mine egne egg, selv om klinikk i Danmark sa at de kun anbefalte dobbeldonasjon i videre forsøk).
Jeg var veldig forberedt på at det ikke skulle fungere, men måtte liksom prøve en gang til før jeg begynte å se etter alternativ.

Og jaggu fikk jeg en eskimo gitt, som i tillegg bestemte seg for å bosette seg i livmora mi. Nå har jeg tippet 12 uker, skal straks på utvidet UL og NIPT (pga alder) og hvilke tanker dukker opp da?

Jo...
Har jeg valgt riktig?
Er jeg klar for denne totale endringen i livet mitt?
Kommer jeg til å bli ei god mor?
Klarer jeg dette alene?

Og nå rett før TUL/NIPT: Tenk om noe er galt? Hva gjør jeg da?

Det hoper seg opp med alskens spørsmål.
Og dette selv om det er en prosess jeg har vært veldig sikker på at jeg ønsker å gjennomføre, og selv om jeg er overlykkelig over at det faktisk fantes ett gullegg - for det var virkelig bare ETT.

Krysser fingrene for min NIPT og din start-up!
 
I dag er jeg 6+0 og redselen har tatt helt over. Klarer ikke å slutte å gråte. Har tul om 1 uke og jeg er så redd for at det nok engang skal vise seg å ikke være noe hjerteaktivitet. Har fått kranglet meg til en legetime i dag. Jordmor ville ikke ha meg inn før jeg hadde vært hos lege. Lege vil egentlig ikke ha meg inn før nærmere uke 12 når blodprøver skal taes. Kan ikke huske at jeg tok blodprøvene så sent i første svangerskap. Tror jeg tok de rundt uke 8 da? Uansett, skjønner ikke at de sier når man mister at man skal ta kontakt tidlig neste svangerskap for tettere oppfølging, åsså er det ingen som vil ta deg inn :(
Hva slags system er det de har egentlig.
Ja det var altså dagens utblåsning. Spent på hva legen sier i dag siden jeg har kranglet meg til en time.......

Tenker på alle fine damer her inne hver dag og håper dere har det bra :Heartred

@Smuta sender over masse håp og forventninger om en positiv test snart :Heartred
 
I dag er jeg 6+0 og redselen har tatt helt over. Klarer ikke å slutte å gråte. Har tul om 1 uke og jeg er så redd for at det nok engang skal vise seg å ikke være noe hjerteaktivitet. Har fått kranglet meg til en legetime i dag. Jordmor ville ikke ha meg inn før jeg hadde vært hos lege. Lege vil egentlig ikke ha meg inn før nærmere uke 12 når blodprøver skal taes. Kan ikke huske at jeg tok blodprøvene så sent i første svangerskap. Tror jeg tok de rundt uke 8 da? Uansett, skjønner ikke at de sier når man mister at man skal ta kontakt tidlig neste svangerskap for tettere oppfølging, åsså er det ingen som vil ta deg inn :(
Hva slags system er det de har egentlig.
Ja det var altså dagens utblåsning. Spent på hva legen sier i dag siden jeg har kranglet meg til en time.......

Tenker på alle fine damer her inne hver dag og håper dere har det bra :Heartred

@Smuta sender over masse håp og forventninger om en positiv test snart :Heartred
Hei, skjønner deg så godt og føler virkelig med deg. Kan nesten si at jeg har stått i dine sko. Håper timen blir bra og du kan «roe» kroppen litt ned. ❤️
 
I dag er jeg 6+0 og redselen har tatt helt over. Klarer ikke å slutte å gråte. Har tul om 1 uke og jeg er så redd for at det nok engang skal vise seg å ikke være noe hjerteaktivitet. Har fått kranglet meg til en legetime i dag. Jordmor ville ikke ha meg inn før jeg hadde vært hos lege. Lege vil egentlig ikke ha meg inn før nærmere uke 12 når blodprøver skal taes. Kan ikke huske at jeg tok blodprøvene så sent i første svangerskap. Tror jeg tok de rundt uke 8 da? Uansett, skjønner ikke at de sier når man mister at man skal ta kontakt tidlig neste svangerskap for tettere oppfølging, åsså er det ingen som vil ta deg inn :(
Hva slags system er det de har egentlig.
Ja det var altså dagens utblåsning. Spent på hva legen sier i dag siden jeg har kranglet meg til en time.......

Tenker på alle fine damer her inne hver dag og håper dere har det bra :Heartred

@Smuta sender over masse håp og forventninger om en positiv test snart :Heartred
Fine deg ❤ Skjønner SÅ godt frustrasjonen din. Det er tøft når man har en historikk med at det ikke er noen selvfølge at det går bra, og graviditetshormoner herjer i kroppen. Håper du får gode nyheter om en uke ❤
 
Da får jeg lungemodning i morgen, og neste uke kommer ho. Ble bestemt i dag. Kjenner jeg gru/gleder meg :wideyed::woot:Er ikke helt klar , så skulle gjerne gått siste ukene. !
 
Back
Topp