Vi i Oslo!

Så koselig at det er så mange :) Jeg skal ha første og skal føde på Ullevål.
 
Jeg bor i Oslo! Min andre dette her, og jeg har termin 6 juli! Fått fødeplass på ABC på Ullevål. Det gleder jeg meg til!!
 
Bor litt utenfor Oslo men er fra Oslo ♡ Venter mitt 3 barn , skal føde på AHUS ♡
 
Oslojente her og, men har nå flyttet rett utenfor grensen - til Nittedal kommune. Venter nr 2, og venter på bekreftelse på fødeplass på Ahus. Førstemann er født på Riksen

:)
 
Jeg fødte på Ullevål sist, så spent på hvordan det er på Ahus. Har vært der, men ikke føden;)

Jeg fødte på Ahus sist og skal det igjen. Husker obs'en best, var der i 5 timer ish. Føden husker jeg ikke mye av, var der i kun 2timer. Men det var mange med siden det var 2 juledag og svært få fødsler! Husker " Marit kommer og, ville gjerne ha med seg en fødsel i dag" haha
Han var 5 uker prematur, så fikk med lege og. Veldig betryggende. Men han ville ikke ha med mini på nyfødt for han var i fin form. Så vi endte på barsel, ikke hotell siden han var prematur.
Jeg ELSKER barsel!!! Jeg vil tilbake!
Så god oppfølging og for noen fantastiske pleiere!
 
Jeg fødte på Ahus sist og skal det igjen. Husker obs'en best, var der i 5 timer ish. Føden husker jeg ikke mye av, var der i kun 2timer. Men det var mange med siden det var 2 juledag og svært få fødsler! Husker " Marit kommer og, ville gjerne ha med seg en fødsel i dag" haha
Han var 5 uker prematur, så fikk med lege og. Veldig betryggende. Men han ville ikke ha med mini på nyfødt for han var i fin form. Så vi endte på barsel, ikke hotell siden han var prematur.
Jeg ELSKER barsel!!! Jeg vil tilbake!
Så god oppfølging og for noen fantastiske pleiere!


Så godt å høre at du har en god opplevelse derfra:)
 
Jeg fødte på Ahus sist og skal det igjen. Husker obs'en best, var der i 5 timer ish. Føden husker jeg ikke mye av, var der i kun 2timer. Men det var mange med siden det var 2 juledag og svært få fødsler! Husker " Marit kommer og, ville gjerne ha med seg en fødsel i dag" haha
Han var 5 uker prematur, så fikk med lege og. Veldig betryggende. Men han ville ikke ha med mini på nyfødt for han var i fin form. Så vi endte på barsel, ikke hotell siden han var prematur.
Jeg ELSKER barsel!!! Jeg vil tilbake!
Så god oppfølging og for noen fantastiske pleiere!
Heldig du var, hadde eksakt motsatt opplevelse av barsel. Kunne ikke amme han på natten fordi ingen hadde tid å bære han fra hans seng til min. Jeg kunne ikke selv pga keisersnitt.
 
Heldig du var, hadde eksakt motsatt opplevelse av barsel. Kunne ikke amme han på natten fordi ingen hadde tid å bære han fra hans seng til min. Jeg kunne ikke selv pga keisersnitt.
Huff da! Da har du virkelig truffet feil folk! Vi lå i 5 døgn. Hadde en nattevakt som spurte om hun skulle ta nettene for meg, og når hun gjorde det så la hun han tilbake ved meg oppi nestet.
Jeg hadde med nest og det skal jeg denne gangen og!
 
Huff da! Da har du virkelig truffet feil folk! Vi lå i 5 døgn. Hadde en nattevakt som spurte om hun skulle ta nettene for meg, og når hun gjorde det så la hun han tilbake ved meg oppi nestet.
Jeg hadde med nest og det skal jeg denne gangen og!
Ja virkelig feil folk! Var der fra fredag til fredag og skrev meg ut mot deres anbefalninger fordi jeg var så misnøyd. Men møtte veldig mange hyggelige folk også. Men på natten var det ingen hjelp å få.
 
Ja virkelig feil folk! Var der fra fredag til fredag og skrev meg ut mot deres anbefalninger fordi jeg var så misnøyd. Men møtte veldig mange hyggelige folk også. Men på natten var det ingen hjelp å få.
Merkelig! Men desverre er det noe jeg har hørt fra flere forskjellige sykehus. Håper det blir bra denne gangen!
 
Merkelig! Men desverre er det noe jeg har hørt fra flere forskjellige sykehus. Håper det blir bra denne gangen!
Skal på Ullevål. Er selv ansatt på en annen avdeling der, de pleier ofte å være litt ekstra hyggelige da. Gratis ul-bilder osv :) den eneste goden som sykehusansatt ;)
 
Bor i Akershus men skal føde på Ullevål denne gangen også:) Hadde akkurat flyttet fra Oslo sist svangerskap.
 
Skal på Ullevål. Er selv ansatt på en annen avdeling der, de pleier ofte å være litt ekstra hyggelige da. Gratis ul-bilder osv :) den eneste goden som sykehusansatt ;)

Ingen ting er som gratis bilder:)
Får håpe opplevelsen blir bedre denne gangen:)
 
Jeg bor også i Oslo.. Har en gutt fra før av på 3 jeg er litt usikker på fødested enda, men mest sannsynlig blir det Ullevål på meg :)
 
Last edited:
Noen som vet hvordan det er med barselgrupper? Er det jordmor som ordner det, eller må nan ordne/melde seg selv? Og er det innen bydelene? Har så lite peiling :p
 
Det var helsestasjonen innen bydelen som ordnet barselgruppe der jeg bodde i allefall. Hadde noen felles møter på helsestasjonen med forskjellige tema og et møte med fysioterapeut. Og vi organiserte treff utenfor helsestasjonen selv i tillegg :)
 
Back
Topp