Vi har en diskusjon...

Kjøleskapet..

Den skal oppbevares i kjøleskapet. Det gjøres utenom åpningstid nedpå butikken her også.

ORIGINAL: Jadasåneida

Den skal oppbevares kjølig.
Man kan ha den i romtemperatur, men da forkortes holdbarheten noe.

Helt feil.
Har jobbet i butikk og der har vi fått klare regler om hvordan frukt og grønnsaker skal oppbevares.

Agurk skal ikke være i kjøleskapet siden holdbarheten blir dårligere.
Har man den på benken holder den seg mye lengere enn i kjøleskap. samme gjelder ananas.

Den skal oppbevares slik den oppbevares i butikken...
I romtemperatur, men ikke i sol f.eks...
(selv om den ligger i kjøleskapet hos oss, hehe...)

ORIGINAL: Kranglefanten

Den skal oppbevares i kjøleskapet. Det gjøres utenom åpningstid nedpå butikken her også.

Det gjør den ikke på butikken jeg jobber i [;)]

ORIGINAL: Sjakkruta

Jeg har den i grønsaksskuffen i kjøleskapet

Jeg har den i kjøleskapet selv om den skal ligge på benken

De trenger ikke å være i kjøleskapet, og hvis du har det for kaldt blir de ødelagte. Jeg har alltid agurken på benken![:)]

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Agurker skal ikke ligge kaldt, men jeg syns agurken er best når den er kald.
Så min ligger derfor i kjøleskap, spiser den uansett opp før den blir dårlig[:)]

ORIGINAL: *Sookie*

Kjøleskapet.

Kjøleskapet.

Jeg synes agurken holder seg fastere ved å ha den i kjøleskap.. så jeg har den der[:)]

Jeg har den alltid i kjøleskapet. Blir fort dårlig (gul og vemmelig inne og syrlig på smak om den ligger i varmen). 

Kjøleskapet.

[:)]

Da jeg pratet med agurken min i dag så fortalte han meg at han føler seg best ute på kjøkkenbenken, helst oppi fruktskålen vår. Og hvis det var mulig om han kunne ligge i kjøleskapet noen timer om dagen, sånn bare for å avkjøle seg litt. Er så godt å få pratet ordentlig ut altså[:)]

Agurker skal ikke oppbevarers kaldt er det riktige!

Men jeg liker den best kald så har den samme diskusjonen me sambo gang på gang[8D]

agurken skal hverken ligge på benken eller i ikjøleskapet sånn HELT egentlig....den perfekte tempen for den er sånn midt i mellom der en plass så:)

den skal være på benken! Husk at det er slik den vokser, i romtemperatur, og slik holder den best på smak og væske [;)][;)]

Den skal vel helst ligge på benken for den tåler ikke kulden så godt. Men har den sjøl i kjøleskapet. For liker den best kald. Men den holder seg ikke fult så lenge da..

Back
Topp