Vi har en diskusjon...

Har alltid trodd den skulle ligge i grønnsaksskuffen i kjøleskapet jeg..

ORIGINAL: Jadasåneida

ORIGINAL: ballah

Jeg har den i kjøleskapet, men vet ikke om det er riktig eller ikke. Den ligger jo i varmen når den er i butikken.

Det er jo bare i åpningstiden. Ligger på kjølerom ellers.

Nei.

Fra bama.no:

Oppbevaring
Den beste lagringstemperaturen er 12-14 °C. Kjøleskap er derfor ikke et egnet sted for oppbevaring. Allerede ved 8 °C kan agurken få kjøleskade. Romtemperatur anbefales fremfor kaldt kjøleskap. Behold plasten på. Når agurken er skåret i, oppbevares den i kjøleskapet i en plastpose eller plastboks.

[:)]Agurker skal oppbevares ved en temperatur på ca 12-14 grader for å holde seg optimal på smak og holdbarhet.
[8|]Men hvem i huleste har et sted på mellom 12-14 grader da??? Jeg har den på benken i alle fall,tomater ved siden av brødboksen - høyre side - agurken på venstre..
Slitsomt å huske hvilke frukt og grønnsaker som dreper hverandre om de ligger ved siden av hverandre[8D].

I kjøleskapet [:)]
Men tomater og bananer har jeg på benken! [:)]

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Agurker skal ikke ligge kaldt, men jeg syns agurken er best når den er kald.
Så min ligger derfor i kjøleskap, spiser den uansett opp før den blir dårlig[:)]

sign! bare at jeg ikke visste at den ikke skal ligge kaldt.. syns den holder seg lenge i kjøleskapet jeg!

Agurken smaker best når den er kald

Så derfor skal den ligge i kjøleskapet[:D]

Svogeren min er butikksjef på rema 1000 og han sa at agurker ikke skal ligge i kjøleskap. Men personlig så driter j i hva han sier, for agurker smaker bedre kaldt [8D] Så jeg gjør visst feil fikk j høre [:D]

Så min ligger derfor i kjøleskap, spiser den uansett opp før den blir dårlig[:)]

ORIGINAL: Sjakkruta

Jeg har den i grønsaksskuffen i kjøleskapet

Samme her. Men her hørt den skal ligge på benken. Liker den best kald, derfor har jeg den i kjøleskapet

Det er vel sånn at utenlandske grønnsaker skal ligge varmt, men norske skal ligge kaldt? (poteter og lignende)

Her er den i kjøleskapet..

Vi har den i kjøleskapet, synes den er best da [:)]

Vet ikke hva som er riktig, men vi har den i kjøleskapet, liker den best kald jeg..

Er jo bare og tenke på hvor den ligger i butikken.. Den ligger ikke på ett kjørlig sted... det gjør heller ikke tomat og banan..  Så den skal nok ligge på benken den ja

Her og.

For at den skal holde seg best bør den ligge på benken, men her i huset ligger den i kjøleskapet (mest fordi jeg synes den smaker best da) [:)]

Back
Topp