Vi førstegangs med desember spirer ❤

Trenger så absolutt ikke det :) Jeg hadde ikke kommet til å gjort det hvis ikke legen min hadde tatt det automatisk... :)
Ok ☺ hadde nok ikke tenkt på det hvis ikke det hadde vært for alt en leser, ser jo ut som at de aller fleste gjør det, så blir litt usikker.
 
Ok ☺ hadde nok ikke tenkt på det hvis ikke det hadde vært for alt en leser, ser jo ut som at de aller fleste gjør det, så blir litt usikker.
Ja, det virker som at alle her inne er på tul, men det vanligste er faktisk å vente til rundt uke 18 på oul :)
 
Hei. Førstegangs her å! Er 11+1 :) Har pcos og har derfor vært inne til tidlig ul allerede. Alt så veldig bra ut, så derfor tørr jeg som smått å begynne å planlegge litt. Er det noen her som har kommet over et forum eller lignende hvor det står hva man trenger å handle inn før babyen kommer? En "handleliste" over ting en trenger :)
 
Hei. Førstegangs her å! Er 11+1 :) Har pcos og har derfor vært inne til tidlig ul allerede. Alt så veldig bra ut, så derfor tørr jeg som smått å begynne å planlegge litt. Er det noen her som har kommet over et forum eller lignende hvor det står hva man trenger å handle inn før babyen kommer? En "handleliste" over ting en trenger :)

Jeg har Googlet å fant denne siden her på babyverden som jeg synes var til hjelp:)http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Utstyr-til-mor-og-barn/Hva-trenger-vi-av-utstyr-til-babyen/
I tillegg har jeg i det siste året lest mye blogger med de som har barn, å snappet opp diverse små tips :) Google er fint :joyful:
 
I appen Gravid og Baby er det en fin liste over ting man bør ha på plass før babyen kommer. Mye det samme som i listen over, men de har tatt med noen flere ting (feks kan det være man vil ha en dyne i vognen og en annen i vuggen/sengen).
 
Hei :) Så ikke denne tråden før nå jeg :p
Er førstegangs jeg også, har termin 7. desember:)
11+5 i dag.
 
Dette er vår første. Vi hadde snakket litt om barn og bestemt oss for å vente litt, men det gikk ikke helt som planlagt:laughing002 Veldig glad og spent. 8+5 i dag og tul 9+3xsmile9
 
Har endelig kommet til uke 12, og er veldig glad! :)
Men nå bekymrer jeg med for å ikke høre noe hjertelyd på ul :p
Stopper disse bekymringene noen gang? Jeg blir bittelitt koko av alle disse tankene.
 
Har endelig kommet til uke 12, og er veldig glad! :)
Men nå bekymrer jeg med for å ikke høre noe hjertelyd på ul :p
Stopper disse bekymringene noen gang? Jeg blir bittelitt koko av alle disse tankene.
Jeg håper dt :confused: jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten angelsounden min :joyful: har brukt den hver dag fra jeg fant hjertelyden 10+2. Er nå 11+5 og skal til ul igjen onsdag 12+0. Kommer til å bruke doppler til jeg kan kjenner liv, og da heller bruke den for kosen sin skyld å høre lyden:Heartred
 
Jeg håper på å få høre hjertelyd på svangerskapskontroll hos legen på torsdag, men har bestilt doppler i tillegg. Tenker også at den er fin å bruke fram til man kjenner liv i magen :)
 
Husk at man ikke skal overdrive bruk av doppler! Har selv, men ikke funnet hjertelyd hjemme enda. Vil sjekke et par ganger i uken.
 
Jeg håper dt :confused: jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten angelsounden min :joyful: har brukt den hver dag fra jeg fant hjertelyden 10+2. Er nå 11+5 og skal til ul igjen onsdag 12+0. Kommer til å bruke doppler til jeg kan kjenner liv, og da heller bruke den for kosen sin skyld å høre lyden:Heartred
Håper også at bekymringene minker etterhvert :p
Skal til jordmor i juni, og da mente hun at vi skulle klare å høre hjertelyd, så håper inderlig at jeg får høre det lille hjerte.
Vet det er mange som tar tidlig ul, men hvis jeg kan høre det hos jordmor så skal jeg klare å vente til obligatorisk ul i juli :)
Uff, hater å ikke vite :/
 
Håper også at bekymringene minker etterhvert :p
Skal til jordmor i juni, og da mente hun at vi skulle klare å høre hjertelyd, så håper inderlig at jeg får høre det lille hjerte.
Vet det er mange som tar tidlig ul, men hvis jeg kan høre det hos jordmor så skal jeg klare å vente til obligatorisk ul i juli :)
Uff, hater å ikke vite :/
Ja forferdelig å ikke vite, så glad jeg kan roe nervene litt å sjekke etter lyden. Men vet jo selvfølgelig ikke om alt er ok for det, så spent å se på onsdag hvordan alt står til :Heartred Men vet at det er liv, å dt er det viktigste :Heartpink når i juni skal du til jordmor? :) jeg har som sagt time hos min gynekolog i morgen, da han har fulgt meg tett siden jeg testet positivt. Men etter i morgen er det oul å jordmor videre :) så spent på hvordan jordmor er :joyful:
 
Ja forferdelig å ikke vite, så glad jeg kan roe nervene litt å sjekke etter lyden. Men vet jo selvfølgelig ikke om alt er ok for det, så spent å se på onsdag hvordan alt står til :Heartred Men vet at det er liv, å dt er det viktigste :Heartpink når i juni skal du til jordmor? :) jeg har som sagt time hos min gynekolog i morgen, da han har fulgt meg tett siden jeg testet positivt. Men etter i morgen er det oul å jordmor videre :) så spent på hvordan jordmor er :joyful:
Kan tenke meg at det hjelper å høre lyd ja:)
Jeg skal til jordmor 16. juni:)
Jeg hadde en spontanabort i januar, så sikkert derfor jeg bekymrer meg sånn.
Klarte ikke vente, så ringte å bestilte tidlig ul nå :p Skal dit på tirsdag :)
Spennende i morgen da:) Skal du ta tidlig ul?
 
Jeg håper dt :confused: jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten angelsounden min :joyful: har brukt den hver dag fra jeg fant hjertelyden 10+2. Er nå 11+5 og skal til ul igjen onsdag 12+0. Kommer til å bruke doppler til jeg kan kjenner liv, og da heller bruke den for kosen sin skyld å høre lyden:Heartred


Jeg leste en plass at dopplereb kan varme opp fostervannet v for mye bruk, og at det ikke er bra og bruke den for mye.
Så vær forsiktig!
 
Kan tenke meg at det hjelper å høre lyd ja:)
Jeg skal til jordmor 16. juni:)
Jeg hadde en spontanabort i januar, så sikkert derfor jeg bekymrer meg sånn.
Klarte ikke vente, så ringte å bestilte tidlig ul nå :p Skal dit på tirsdag :)
Spennende i morgen da:) Skal du ta tidlig ul?
Huff leit å høre du har opplevd dt:HeartpinkSå spennende med ultralyd da:) håper uken går fort:) hvor langt er du på vei da?:) jeg har hatt to tul :) en i uke 6+1,en i uke 8+6 og nå i morgen :) dette fordi jeg i oktober i fjor ble gravid utenfor livmoren å fjernet en eggleder i en akutt operasjon.. :sorry: ble gravid igjen i januar å mistet i spontanabort hvor jeg på ny havnet på sykehuset pga mistanke for ny exu.. .. Så måtte derfor sjekkes tidlig så de evt kunne reddet siste eggleder dersom det hadde vært utenfor igjen. Heldigvis satt spiren riktig denne gangen å klorte seg fast, men siden jeg er litt vel brent etter å mistet to på bare et par mnder ville gynekologen min roe meg ned med å gi meg i uke 8-9 og, uten at jeg måtte spørre :shy: å timen i morgen satte han opp fordi han vil sjekke at alt er bra før han henviser meg videre til sykehuset. Jeg har fått verdens beste oppfølging, noe som er gull verdt for meg ihvertfall :Heartred
 
Jeg leste en plass at dopplereb kan varme opp fostervannet v for mye bruk, og at det ikke er bra og bruke den for mye.
Så vær forsiktig!

Jeg bruker den bare et par sekunder, bare så jeg hører hjertet :) ligger ikke å hører lenge slik jeg har skjønt mange gjør :)
 
Back
Topp