Vi er i midten av september folkens

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Det betyr at det nærmer seg med stormskritt og de som har kommet lengst av oss er straks 34 uker på vei. I teorien betyr det at vi ganske straks kan få opp en fødeliste. :eek:
Vi er superheldige som ikke har hatt noen premature enda.

Så hvordan står det til med knipeøvelsene? Hvem har begynt å pakke fødebagen? Hvem er fortsatt i jobb og hvem går hjemme alt? :D
 
Det slo meg og at det behøver ikke være lenge til de i vårt gruppe begynner å poppe ut. :) Jeg har termin 2. Nov og håper jeg får bli en av de som føder på slutten av neste mnd :D ...
Ellers sitter jeg her og venter på å få komme inn til rutine kontroll, har tenkt å spør om sykemelding for jeg fungerer ikke lenger på kontoret lenger. Holder på å sovne og må ta litt for ofte pauser kjenner jeg fordi jeg rett og slett ikke klarer å sitte lenge på kontor stol. Fødebagen skal være i boks forhåpentligvis til neste søndag :D . Hvordan er det med deg da?
 
Har termin 2 november, og etter denne uken runder jeg uke 34 :D jeg er beordret hvilende, pga tegn på prematur fødsel. men ingenting har skjedd enda, og jeg satser på å være gravid noen uker til :) (selv om jeg er mektig lei:dead:) Ellers er det ingen jobbing her, bare masse "hviling" og føler kiloene legger seg litt fortere nå som jeg ikke kan være aktiv:wacky:
Fødebagen er jeg i full gang med! Må bare finne ut hva jeg skal ha med:p Har pakket klær til meg og lille, og et bæresjal. Mangler tannbørste/tannkrem + sjampo, balsam og såpe.. ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal pakke:wacky:
 
Termin 6.november, så teller meg sakte ned nå... 55 dager til termin! 15 dager til høygravid.
Dette svangerskapet har Vært tungt. Tyngre enn første svangerskap føler jeg. Sover dårlig, og går på do minst 5-6 gang i løpet av natta. Som varer fra ca 24-06.00. Gleder ned til lille er ute, så jeg kan få mer enn 1time sammenhengende søv :p haha.

Ellers har jeg vært alt for dårlig til knipeøvelser, men går fast til fysioterapeut 2ganger i uka,og hun prøver å få meg til å gjøre det.

Fødebagen har jeg ikke helt tenkt på enda, men det meste hjemme er klart nå. Har vært sykemeldt siden uke 7 (pga svangerskapskvalme), så det har vært noen lange dager i det siste. Håper de siste ukene kan gå litt raskere. Kvalmen er heldigvis bedre, men lever som en zoombie for tiden.

Blir spennende å følge med på hvem som føder først! :) Satser på at alle holder til oktober iallfall! Masse lykke til alle sammen :)
 
Ja, tenk på det! Her er det akkurat 7 uker til termin idag! 33+3, termin 31.okt.

Håper på at han velger å komme i uke 38/39, sånn at det bare er 5-6 uker til :D
 
Helt sprøtt å tenke på, det nærmer seg med stormskritt:eek:
Jeg har termin 28 november, så det er jo litt lenger til. Men det blir veldig surrealistisk når fødetråder begynner å komme i november forumet :p

Jeg har begynt å tenke litt på fødebagen, skal skrive ned en liste nå tenker jeg:) og i dag skal jeg gjøre klart kurvene som skal stå i stellekommoden :D så og si alt som trengs til lille er i hus :)
jeg mistet jobben min i denne oljekrisen, så nå er jeg i første måned som arbeidsledig;)
 
I går var det nøyaktig to (kalender)måneder til jeg har termin! Syns enda det er lenge igjen, da jeg aldri har gått så lenge gravid, men to måneder går fort!

Knipeøvelsene har jeg glemt helt av. Gjør de svært sjeldent, og burde nok være mye flinkere. Tenkte å begynne å pakke bagen nå, er 32+0 i morgen, også må vi planlegge med svigers angående barnevakt under fødselen.

Jeg har gått hjemme i mammaperm hele svangerskapet, og får ikke gå på jobb nå selv om pappaen er hjemme i perm med lillemor. Tenkte også å begynne å bake å fryse ned snart, slik at vi har noe å tilby barselbesøket når den tid kommer! Og når lønna kommer må jeg kjøpe inn resten av det vi trenger til gutten i magen. Har maks to lønninger igjen før han er her, så nå må det nesten gjøres!
 
Ja, tenk det!:) er jo av de som har kommet lengst og fikk jo UL termin 31. Oktober (Menstermin 5. NOV tror jeg, eller 2...). Ser ikke for meg at han kommer før i november da. Både pga at storesøster kom ti dager over og at det hadde vært for godt til å være sant å akkurat få rett på barnehageplass. Så heldige tror jeg ikke vi kommer til å være med termin akkurat på grensa!:(

Er 50% sykmeldt pga bekken, kynnere og at jeg blir veldig sliten av ingenting. Det fungerer helt greit, og ser for meg at det blir sånn de suste 4 ukene før permisjonen starter.

Fødebagen har jeg ikke begynt å tenke på, me. Ordner sakte med sikkert andre ting. Fått opp seng, kjøpt vugge, vasket madrasstrekk og overmadrass Etc. Så det blir mer og mer klart. Må gjøre litt og litt pga bekkenet. Klarer ikke så mye om gangen.

Syntes første del av svangerskapet gikk veldig treigt og føler at jeg har vært gravid i en evighet, men etter sommeren har det gått fort, så håper det fortsetter for nå begynner jeg å bli lei!:p

Lykke til i de spennende ukene fremover alle sammen!:) blir spennende å se hvem som blir først ut!
 
Det blir spennende å følge med på hvem som får først :D

Selv har jeg ikke termin før 29 nov, så det er nok lenge til det er min tur.
 
Godt å tenke på at det nærmer seg! :-D Begynner å bli motløst lei nå! :-( Tårene spretter innimellom! Knipeøvelser er jeg dårlig på å huske! :-o Har skrevet fødebag-liste, men ikke pakket noe!
 
Jeg har ikke termin før 25.november, så jeg har egentlig ikke tenkt på noe... :p Er fortsatt i full jobb. Eneste forskjellen hos oss er at det sakte men sikkert skal komme på plass et barnerom.. :)
 
10 uker igjen til termin i dag her, og er lei av å gå gravid selv om formen har vært fantastisk :p gleder meg :D

Men håper virkelig vogna kommer i butikk snart. Kjenner det begynner å stresse meg litt :eek:
 
Oi jeg var ei uke lenger på vei enn jeg trodde. Begynner bli skikkelig lei av å være sur og grinete nå. Tror jeg var veldig frekk med svigerfar idag når han ba meg slappe av og ta det med ro, han skulle fikse det jeg var frustrert over. Men trøtthet, hodepine, svimmelhet og begynnende bekkenplager gjør meg til ei megge
 
10 uker igjen til termin i dag her, og er lei av å gå gravid selv om formen har vært fantastisk :p gleder meg :D

Men håper virkelig vogna kommer i butikk snart. Kjenner det begynner å stresse meg litt :eek:

Ikke kjøpt vogn vi heller! :p Pleier det å være bestillingsvare?
 
Ikke kjøpt vogn vi heller! :p Pleier det å være bestillingsvare?
Det vet jeg ikke, men den vogna jeg vil se på har ikke kommet i butikk i det hele tatt enda. Den er helt ny

Men håper ikke det tar lang tid når vi først bestemmer oss. Kan jo være greit å ha i hus et par uker før termin.
 
4 uker til så er jeg i uke 37, og da er lillesøster hjertelig velkommen!! <3

Driver med knipeøvelser når jeg kommer på det, så det blir verfall en gang daglig xP

Fødebagen er halveis pakket klar, mangler litt småtteri og selvsagt det som ikke kan pakkes før fødselen starter; som toaletsaker osv :)

Nå er jeg bare hjemme og prøver å samle de kreftene jeg har frem til fødsel og gjør mitt beste for at alt ellers og er på stell til lillesøster kommer. :)
 
Er kommet til uke 31 i dag. Formen har ikke vært på topp dette svangerskapet, noe som sikkert skyldes en stressende jobb og en 2-åring som ikke sover natten gjennom. Har nå vært syk siden onsdag i forrige uke, trodde jeg var blitt bra i helgen. Men har nå fått halsbetennelse og feber. Tror jeg for en gangs skyld skal holde meg hjemme til jeg er blitt ganske bra, pleier vanligvis presse meg på jobb i tilfelle formen er bedre..

Ellers har vi ikke kjøpt inn noe til lille enda, har det meste fra eldstemann. Men må vel få på plass det som gjenstår, for jeg får det veldig travelt på jobb før jeg går ut i permisjon. Kanskje jeg får ta en runde til helgen om formen har kommet seg. Synest også at tiden før sommeren gikk veldig sent, men nå går det unna gitt. Snart sitter vi der med en liten baby som premie :) gleder meg til permisjon og en annen hverdag!
 
Ja tenk det! Jeg er 34+0 i dag!
Begynte å se litt på babyklærene etter storebror i går, det var veldig koselig og litt rart. Rart å tenke på at snart er det en helt annen gutt som skal ha de på seg, blir litt emosjonell av hele greia. Fine storebror som plutselig har blitt så stor! Det er så rart og fint og litt ekkelt hvor fort tiden går og at en ikke har mulighet til å bremse den litt.
Jobber enda litt, 50%. Har ikke begynt å pakke noe fødebag enda, men kanskje jeg burde gått i gang med det snart? Er jo greit med alt som er gjort :)
 
Selv har jeg gått hjemme hele veien. Vi har et novemberbarn fra 2014 og hun fikk ikke barnehageplass før august.
Nå blir jo dagene nesten litt tomme, men det er ufattelig godt å kunne hvile når jeg føler for det. Formen er enda grei, men jeg blir brått trøtt og føler det som om jeg skal kollapse der og da. :( Jeg var innlagt på sykehus forrige fredag fordi jeg har lavt blodtrykk og får serier med blodtrykksfall og det gjør meg nok ekstra slapp.
Men dagene går. Klærne etter storesøster er pakket frem og lagt på plass i skuffen, jeg forsøker å forberede meg mentalt til fødselen.
Fødebagen har jeg dog ikke begynt med enda :p
Og planene om å strikke ferdig vognteppet jeg startet på til lillesøster ligger enda urørt :p
Og jeg burde tatt ferdig lappen. Og merket klær, og... nok å gjøre.
:p men først skal jeg sove litt. Haha
 
33+2 i dag, og jeg blir litt stresset av at det er så kort tid igjen. Føler det er så mye jeg skulle ordnet. Men det går seg vel til etterhvert
 
Back
Topp