Vet noen hva dette er....?

Celineth

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jenta mi har fått noe utslett på mage og rygg. Mest på ryggen. Hun har ikke feber eller virker plaget, jeg er bare nysgjerrig på om dere har vært borti liknende og kanskje vet hva det er? Oppdaget det i går. Hun fikk grøt for første gang i forigårs, men jeg vet ikke om det har noe sammenheng?
Burde jeg høre med hs selv om hun ikke virker plaget og har god allmenntilstand?
ImageUploadedByBV Forum1453891618.072807.jpg
 
Kanskje hun har fått noe utslett fra noe klær eller vaskemiddel? Har ikke sett noe lignende her, men hvis det ikke blir borte kunne det kanskje vært greit å undersøke det :)
 
Kanskje hun har fått noe utslett fra noe klær eller vaskemiddel? Har ikke sett noe lignende her, men hvis det ikke blir borte kunne det kanskje vært greit å undersøke det :)
Kan hende! Men, jeg har brukt blenda hele tiden, og ikke skyllemiddel. :eek:
 
For meg minner det om svetteutslett :) Men ville gått en ekstra tur til legen bare for sikkerhetsskyld :)
 
Varmeutslett var det første jeg tenkte på. Det hender hun har det i nakken, men det pleier å forsvinne i løpet av samme dagen. Hun er veldig varm av seg, derfor kler jeg ikke mye på henne. Synes det er rart. Det var først ryggen og magen, og nå på rumpa og litt på lårene. Det er ikke noe verre da, men det er der enda.
 
Hun kan reagere på nan, melkeprotein allergi
Nan har hun fått siden hun var to måneder, men det kan jo være grøten så klart. Det kom jo morgenen etter hun fikk grøt.
Men kan det være bare en reaksjon med en gang uten at det er allergi? Vi har ingen allergi i familien og er begavet med god helse og godt immunforsvar. :) Jeg er ikke noe hysterisk mamma, så jeg tror jeg venter noen dager og ser om det går over. Så lenge hun er frisk og glad, så er jeg ikke bekymret. Jeg vet jo at de kan få mye rart i huden som ikke er av betydning. Hun har hatt både nyfødtutslett og skurv.
 
Back
Topp