Vet du din egen blodtype?

Vifsla

Elsker forumet
Inspirert av denne stjernetegn tråden. Jeg husker ikke hvor, men så et program på TV en gang der de tok opp dette med at ALLE vet sitt stjernetegn (som er "humbug") men ganske mange aner faktisk ikke hvilken blodtype de har, noe som er langt viktigere spør du meg :p jeg visste det faktisk ikke sikkert selv før jeg ble gravid som 21 åring :p

Så vet du din? ;)

Jeg vet at jeg er rhesus negativ, men det er alt. Jeg spurte legen min, han visste ikke. Men jeg er blodgiver så kanskje jeg får informasjon der om jeg spør.

Ja, men bare pga skjema til sykehus i graviditet :) Har vanligste type!

Aner ikke. Kan sikkert finne det ut lett ja. Etter å vært gravid.

B+

Visste ikke det selv. Fikk jo vite det når jeg fant ut jeg var gravid med nr 1.

Har vist at eg er A+ sia eg var 13 år.

Er B Rh negativ :-)

Jeg vet at jeg er rhesus negativ, men det er alt. Jeg spurte legen min, han visste ikke. Men jeg er blodgiver så kanskje jeg får informasjon der om jeg spør.
Det står da på blodgiverkortet. Der de skiver dato og HB når du tapper.

Jeg er B+

Jeg og min bror fant ut som små ar vi måtte være A eller B siden vår far er 0 og vår mor AB. Men man får jo ikke vite blodtypen sin for gøy.

Han fant sin ut da han avviklet verneplikt, han er A. Jeg fant min ut da jeg ble blodgiver, jeg er B. Min mann er 0, så ungene 0 eller B(for jeg har jo B0-gener fra mine foreldre), men det får vi nok ikke vite på mange år.

Det står jo også på papirene når man er gravid. Så de fleste her inne buede kunne finne det ut lett om de har klart å overse det? Om de har tatt vare på de papirene, da. Jeg har mine et sted, men vet ikke hvor. Fikk nytt helsekort i går og blodtype er en av tingene de tester i de 7 glassene med blod hun tok av meg.

Jeg har spurt hver gang jeg har gitt blod, men husker det aldri. Tror jeg har AB eller noe slikt, noe vanlig... :p

Vi hadde et eksperiment på slutten av barneskolen vi, med blodtyper. Så da fant jeg ut at jeg er B+

Er 0 rhesus negativ. Eneste grunnen til at jeg vet det er at det ble sjekket inder graviditeten ;)

Back
Topp