Vet dere hva

To stk i mars som har fått for noen uker siden også.

Synes det er litt skummelt, og prøver å nyte tiden jeg og kjæresten har sammen fremover, tenker en del på de tingene som blir vanskeligere å gjøre når lillemann kommer, for å nyte det ekstra nu. livet blir jo aldri det samme.. Det er veldig vanskelig forestille seg hvordan det blir... Vi har mye å glede oss til, men tar meg selv i å tenke mye på søvnmangel, konstant husvask, og hvordan det blir å gå med mini og hunden sammen.. Og ikke minst mangel på helt alenetid..
Jeg syntes det var lettere å gå fra null til en, enn ett til to barn. Ja, livet blir annerledes, men det blir en berikelse! :-) Du kommer ikke til å huske noe annet, det blir et nytt liv på en måte. :-)
Vi var veldig heldige når første barnet vårt kom, og hadde mange i familien som stilte opp. Siden vi da var 21 år var det godt å kunne ha litt kjærestetid av og til.
Ettersom første vokste opp, vokste og flyttet familie også, så med nummer to fikk vi så og si ingen hjelp. Sikkert derfor jeg syntes det ble litt overveldende. Med ett barn har du masse tid og oppmerksomhet til det ene barnet, men når to kommer, med stor aldersforskjell, må man lærere seg et nytt familieliv hvor tid og oppmerksomhet må fordeles.
Nå som nummer tre er på vei har jeg av og til litt panikk, med tanke på så og si null familiehjelp, og "venner" som forsvinner...

Så du må nyte tiden med det første barnet ditt. Du kommer til å klare det veldig bra, og dere blir på en måte litt "forelsket" i babyen, og forholdet får en ny dimensjon. :-)
Som foreldre må dere også hjelpe hverandre, så du kan få deg noe alenetid på badet, med lang dusj for eksempel. Dersom du ikke ammer kan far også hjelpe om natten, men det kommer an på om han må tidlig på jobb osv også da.
Og husk å sove når babyen sover! :-)
Ikke bekymre deg så mye (sier jeg som har panikk for barn nummer tre), men kos deg den siste tiden. Legg nye planer for fremtiden. :-)

Synes det er litt skummelt, og prøver å nyte tiden jeg og kjæresten har sammen fremover, tenker en del på de tingene som blir vanskeligere å gjøre når lillemann kommer, for å nyte det ekstra nu. livet blir jo aldri det samme.. Det er veldig vanskelig forestille seg hvordan det blir... Vi har mye å glede oss til, men tar meg selv i å tenke mye på søvnmangel, konstant husvask, og hvordan det blir å gå med mini og hunden sammen.. Og ikke minst mangel på helt alenetid..
Jeg skjønner godt hva du mener - føler det litt sånn jeg også.. jeg har en hobby som tar mye tid og som jeg trives veldig godt med, og sambo jobber mye og trenger også litt fritid.. men jeg tror at prioriteringene endrer seg veldig.. barnet blir det viktigste, og om man planlegger litt så får man til det meste likevel - om enn i noe mindre grad.. nyt tiden fremover :-)

Spennende tider i møte:)

Jeg eeeeelsker å være gravid og dette er tredje og siste gangen så nyter hvert sekund:) synes egentlig tiden går for fort:P

Spennende tider i møte:)

Jeg eeeeelsker å være gravid og dette er tredje og siste gangen så nyter hvert sekund:) synes egentlig tiden går for fort:p

Ja, det er det virkelig!
Synes det herlig herlig og gå gravid jeg og, men denne gangen har jeg så store plager med bekkenet at jeg får verken til å sove, sitte, gå eller ligge, så jeg ser veeeldig frem til april!! :)

Back
Topp