Prøv heller å tenk at du faktisk HAR gitt henne muligheten til pupp i 2 år, det er faktisk så fantastisk at det bør gis medaljer! Supermamma kan du kalle deg, og ikke verdens verste
Hvis du klarer det er jo gradvis nedtrapping ofte det mest skånsomme for miniene (trenger ikke være det da, men som oftest), og kanskje dere kan snakke om det? Min var ca 2 år når jeg måtte begynne å begrense ammingen for min egen del, vi trengte ikke slutte helt siden vi klarte å begrense det til morgen og kveld da, men ihvertfall, vi snakket om at puppen må hvile da og da men at du kan få etter det og det (eksempelvis middag, eller etter tannpussen, etc etc), gjorde det konkret og tydelig og holdt lovnadene. Trengte ikke bruke det så mye, men testet og med å "telle ned" når ammestunden hadde vart lenge nok (brukte det et par ganger jeg skikkelig måtte tisse
), og det fungerte kjempefint på min, da ble han så opptatt av å være med å telle at det ikke gjorde noe at puppen ble pakket vekk. Mange bruker sanger og til det samme.
https://www.emmapickettbreastfeedin...-how-do-you-stop-breastfeeding-an-older-child plukket litt tips herfra. Selve avslutningen gikk av seg selv her da og var mer uplanlagt, men det var pga ny graviditet og at puppen faktisk ble tom, så da var han ikke veldig interessert mer
Det er og et triks, men kanskje ikke i din situasjon, hehe.