Ventoline mot slimhoste?

Bluedabadi

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Pappa var med jentungen til legen idag pga hun nå har hostet så fælt i over 2 uker.hoster så mye hun brekker seg. Fekk beskjed om at det var virus så klart så hadde Dem fått med en flaske cosylan og ventoline på blå resept?? Cosylan er jo til tørrhoste? Og på pakken med ventoline står det: 1 dose skal inhalerest inntil 4 ganger daglig.ved tetthet brukast ventoline 10 min før inhalasjon med flutide?? Vi har ikke noe flutide? Aldri fått denne medesinen for slimhoste før.... er dette "normal" medesin og få for slimhoste?...
 
Last edited:
Tettheten de snakker om her er vel ved astma? Begge deler brukes vel mot astma, tror mannen har/har hatt begge. Så er nok ikke meningen dere skal bruke flutide.

Jeg fikk cosylan nettopp etter å ha svelger spytt i vranghalsen og ikke klarte å slutte å hoste. Da mente legen at det var bedre å "slå av hosten" så jeg fikk sove og ikke slet ut både halsen og i kroppen, i forhold til at jeg spurte om det var dumt hvis jeg hadde noe å hoste opp. Var veldig irritert i halsen de neste dagene, dannet seg slim etter å ha hostet så mye at jeg ble sår, men om jeg fikk et tak med hoste som ikke roet seg, så tok jeg en dose. Merket ikke noe problem selv. Men ved slimhoste hos barn vet jeg ikke helt. Tenker ventolinen kanskje skal hjelpe mot slimet da? Merkelig at det ikke ble gitt noe slimløsende da, har dere prøvd solvipect?
 
Synst det var veldig rart og få astma medesin.. ingen tetthet her..

Ja prøvd bisolvon i flere dager og den er slimløsende.. kan prøve og gi henne cosylan den har vi brukt en del før så vet den er god. Men ventoline tror eg atvi holder oss unna?...
 
Last edited:
Synst det var veldig rart og få astma medesin.. ingen tetthet her..

Ja prøvd bisolvon i flere dager og den er slimløsende.. kan prøve og gi henne cosylan den har vi brukt en del før så vet den er god. Men ventoline tror eg atvi holder oss unna?...

Det er vel for å åpne bronkiene? Tviler på at det er noe problem. Legen har vel hatt en tanke med å gi det.
 
Ventoline gies ved forkjølelse/slimhoste til små barn fordi den åpner opp og dermed gjør det lettere for barnet å få ut slimet :) Voksne får den gjerne ved lungebetennelse eller bronkitt hoste. Fluitide er brukt ved astma, den er forebyggende og har langtidseffekt, denne må brukes sammen med ventoline når barnet er tett for at den skal komme skikkelig ned i lungene :) Den har ingen hensikt ved en forkjølelse/slimhoste da det tar tid før fluitide virker.
Har en sønn med astma :)
 
Back
Topp