Ventetiden

LilleMy88

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg holder på å bli gal av denne ventetida! 10 dager til termin og det eneste jeg klarer å tenke på er fødsel, modningstegn og bekymringer for at det skal være noe galt med lille[emoji33] vil bare møte henne nå! [emoji173]️ Flere som er lei?[emoji28]

Vanskelig å bevege seg om dagen, så får gjort veldig lite.

Noen som har tips til å få tiden til å gå litt raskere i ventetida? [emoji56]
 
Har akkurat de samme følelsene og bekymringere.
Har termin om 8 dager. Tenker også om fødselsskader, hva hvis noe går galt.. de har sagt at det blir en stor jente (4kg) så jeg vet ikke hvordan skal jeg klare å presse hun ut :)
 
Mitt tips er å gjøre akkuratt det du føler for, tiden etterpå vil fyke!
 
Ventetiden er lang, men skal være hjemme alene i 3 dager med junior 1,5 år så regner med dagene der vil fyke så da er d jo snart nyttår å han kan bare komme [emoji4][emoji4]
 
Ja. Nå er det tolv dager til pks for meg. Er tung og har mye vondt. Dager jeg gjør for mye, får jeg maserier på kvelden. Strikker litt. Men orker lite av det og. Men hver dag kommer slutten nærmere. Jeg sover litt, ser film, spiller på pcen. Prøver å gjøre en ting som gir meg glede hver dag. I dag skal jeg en tur på biblioteket med mann og barn.
 
Jeg synes det er verst å ikke vite når ting skal skje :p Jeg er sånn som liker å planlegge alt, haha- men nå må jeg bare sitte her, å vite at det kan skje alt mellom idag og 3 uker frem i tid. Termin 9.1 [emoji4] men, jeg prøver å slappe av, lese bok, se serier på TV.. å så hjelper det jo at det er jul, og andre også har fri og tid til å finne på ting. Blir nok verre om jeg må trø hjemme alene hele dagen i to uker etter jul [emoji21]
 
Jeg synes det er verst å ikke vite når ting skal skje [emoji14] Jeg er sånn som liker å planlegge alt, haha- men nå må jeg bare sitte her, å vite at det kan skje alt mellom idag og 3 uker frem i tid. Termin 9.1 [emoji4] men, jeg prøver å slappe av, lese bok, se serier på TV.. å så hjelper det jo at det er jul, og andre også har fri og tid til å finne på ting. Blir nok verre om jeg må trø hjemme alene hele dagen i to uker etter jul [emoji21]
Ja. Jeg er glad jeg har sluttdato på termin. Da skal han skjæres ut. 8.1. så jeg vet at jeg får en uke etter jul. Og da tror jeg at jeg kommer til å nyte hviletida. Vet jo at det blir lite søvn uka etter, med baby.
 
Har akkurat de samme følelsene og bekymringere.
Har termin om 8 dager. Tenker også om fødselsskader, hva hvis noe går galt.. de har sagt at det blir en stor jente (4kg) så jeg vet ikke hvordan skal jeg klare å presse hun ut :)

Det er vel vanlig når ting nærmer seg å kjenne ekstra godt på bekymringer, men det er vanskelig å ikke tenke på det også.

Jeg og aner ikke hvordan jeg skal få ungen ut[emoji28] nå som magen er så stor. Men kroppen er jo fantastisk, så får bare stole på den. [emoji16]
 
8 dager igjen her også! Er så møkk lei!
Hadde jeg bare kunne gjort noe særlig, så skulle jeg gjort noe. Men pga bt må jeg nesten ligge pal :( er så kjedelig og blir nesten deppa av dette!
 
3 dager til termin her..og bekymringene sniker seg mer og mer innpå. Mindre aktivitet enn vanlig i magen..men nå er det jo ganske trangt der. Skal til jm i morgen for siste kontroll, får nok roet nervene da håper jeg.
Akkurat nå går tiden til familiekos.. når jeg er hjemme alene har jeg sovet mye om dagene, slik at jeg ikke klage på lite søvn når søvnmangelen kommer pga våkenetter med babyen ;)
 
3 dager til termin her..og bekymringene sniker seg mer og mer innpå. Mindre aktivitet enn vanlig i magen..men nå er det jo ganske trangt der. Skal til jm i morgen for siste kontroll, får nok roet nervene da håper jeg.
Akkurat nå går tiden til familiekos.. når jeg er hjemme alene har jeg sovet mye om dagene, slik at jeg ikke klage på lite søvn når søvnmangelen kommer pga våkenetter med babyen ;)
Hvis du synes det er annerledes er det kanskje lurt med en sjekk ? Det skal jo ikke bli mindre bevegelser, men litt mer knuffing/annerledes bevegelser pga lite plass? Ellers håper jeg jordmor timen imorgen roer deg :) nå er du fryktelig nære å treffe babyen din, masse lykke til i siste innspurt :):)
 
Hvis du synes det er annerledes er det kanskje lurt med en sjekk ? Det skal jo ikke bli mindre bevegelser, men litt mer knuffing/annerledes bevegelser pga lite plass? Ellers håper jeg jordmor timen imorgen roer deg :) nå er du fryktelig nære å treffe babyen din, masse lykke til i siste innspurt :):)
Jeg ville kontaktet idag om det er lite aktivitet....skal jo ikke minske bare bli mer knuffing...
Måtte ringe selv en dag før kontroll pga lite aktivitet og jeg og jm var glad for det selv om ingenting var galt. Hun så at er du bekymret og aner mistanker så ringer du uansett når kontrollen er
 
3 dager til termin her..og bekymringene sniker seg mer og mer innpå. Mindre aktivitet enn vanlig i magen..men nå er det jo ganske trangt der. Skal til jm i morgen for siste kontroll, får nok roet nervene da håper jeg.
Akkurat nå går tiden til familiekos.. når jeg er hjemme alene har jeg sovet mye om dagene, slik at jeg ikke klage på lite søvn når søvnmangelen kommer pga våkenetter med babyen ;)

Har du prøvd saft/cola trikset? Drikke et glass for å se om det blir litt mer livlig der inne?

Jeg har også reagert på at det har vært roligere idag, generelt mye mindre modningstegn enn de siste par dagene. Men tok en boks cola nå, og etter noen minutter ble det litt knuffing og romstering der inne. Skal kjenne godt etter resten av kvelden, da hun pleier være mer aktiv senere. Er jo vanlig at de kan ha litt roligere dager de også, men helt «tamt» skal det jo ikke være.

Men er du bekymret, så er det jo bedre med en sjekk for mye enn for lite [emoji4]
 
Hvis du synes det er annerledes er det kanskje lurt med en sjekk ? Det skal jo ikke bli mindre bevegelser, men litt mer knuffing/annerledes bevegelser pga lite plass? Ellers håper jeg jordmor timen imorgen roer deg :) nå er du fryktelig nære å treffe babyen din, masse lykke til i siste innspurt :):)
Kjenner henne, men ikke like mye som før. Får et par knuff/merker at hun snur seg før det er stilt igjen. Før var det mer sprell/knuffing over lengre perioder.
Takk for det! :)
Har du prøvd saft/cola trikset? Drikke et glass for å se om det blir litt mer livlig der inne?

Jeg har også reagert på at det har vært roligere idag, generelt mye mindre modningstegn enn de siste par dagene. Men tok en boks cola nå, og etter noen minutter ble det litt knuffing og romstering der inne. Skal kjenne godt etter resten av kvelden, da hun pleier være mer aktiv senere. Er jo vanlig at de kan ha litt roligere dager de også, men helt «tamt» skal det jo ikke være.

Men er du bekymret, så er det jo bedre med en sjekk for mye enn for lite [emoji4]
Mest aktiv om kveldene her også..Kjenner litt resten av dagen, men ikke like mye som før.
Saft/brus hjelper litt, men roer seg fort igjen.
De har jo sine dager der de er roligere de også, så tenker å vente til kontrollen i morgen (skal kl. 09).
Akkurat nå er hun litt aktiv :)
 
Kjenner henne, men ikke like mye som før. Får et par knuff/merker at hun snur seg før det er stilt igjen. Før var det mer sprell/knuffing over lengre perioder.
Takk for det! :)

Mest aktiv om kveldene her også..Kjenner litt resten av dagen, men ikke like mye som før.
Saft/brus hjelper litt, men roer seg fort igjen.
De har jo sine dager der de er roligere de også, så tenker å vente til kontrollen i morgen (skal kl. 09).
Akkurat nå er hun litt aktiv :)

Mi er også litt sånn nå. Blitt mer bedagelig på en måte. Kjenner henne flere ganger daglig så ikke bekymret for at det er noe galt, men ting har definitivt forandret seg den siste uka.
Kontroll idag, de siste dagene har jeg hatt endel tak i mage og rygg så jeg håper det har gjort noe med modning og ikke bare er tull og tøys som sliter meg ut.
 
Mi er også litt sånn nå. Blitt mer bedagelig på en måte. Kjenner henne flere ganger daglig så ikke bekymret for at det er noe galt, men ting har definitivt forandret seg den siste uka.
Kontroll idag, de siste dagene har jeg hatt endel tak i mage og rygg så jeg håper det har gjort noe med modning og ikke bare er tull og tøys som sliter meg ut.
Akkurat sånn jeg har det også.. siden lille julaften har det vært sånn. Kjenner liv flere ganger daglig, men mest på kveldstid.
Kanskje noe er på gang? ;) Kanskje de små samler krefter til fødselen :p
 
Det er vel vanlig når ting nærmer seg å kjenne ekstra godt på bekymringer, men det er vanskelig å ikke tenke på det også.

Jeg og aner ikke hvordan jeg skal få ungen ut[emoji28] nå som magen er så stor. Men kroppen er jo fantastisk, så får bare stole på den. [emoji16]

Jeg sitter fortsatt og ser på henne og lurer på hvordan i all verden det gikk til at hun var i magen og nå er her ute :laughing002
 
Mi er også litt sånn nå. Blitt mer bedagelig på en måte. Kjenner henne flere ganger daglig så ikke bekymret for at det er noe galt, men ting har definitivt forandret seg den siste uka.
Kontroll idag, de siste dagene har jeg hatt endel tak i mage og rygg så jeg håper det har gjort noe med modning og ikke bare er tull og tøys som sliter meg ut.
Så deilig. Her er det lange perioder med mye bevegelse. Har en på 3500g der inne og et magemål som krysser over det lilla på sf-skjemaet. Så han sloss seg bare til mer plass. Magen ser ofte helt deformert ut.
 
Back
Topp