Ventetiden mot et lite mirakel

Superduper89

Betatt av forumet
Hei!

Da tenkte jeg at tiden er kommet for at jeg lager meg en dagbok!

Samboeren og jeg møttes i 2006 og har vært sammen siden 2007. Vi har prøvd å få barn i ca. fire år, uten hell. Ifølge legen er jeg "perfekt", mens han har dårlig sædkvalitet. Vi begynte utredningen i februar 2013, og skal på forsamtale den 11. des 2013.

Det kan til tider være tungt å gå å vente på et mirakel, og alle tankene og følelsene dette innebærer. En dagbok som dette passer jo bra i så tilfelle, og jeg håper at dette vil hjelpe meg til å takle følelsene på en god måte.
 
Hei! Gratulerer med dagbok:) Det er fint å ha et sted å skrive ned alle tanker og følelser som måtte dukke opp i denne prosessen!
Her er også problemet dårlig sædkvalitet hos mannen, alt bra med meg. Vi hadde vårt førte icsi-forsøk i august, som dessverre endte negativt. Har nå fått satt inn et perfekt fryseegg for to dager siden:)

Ønsker dere masse lykke til, måtte spiren sitte raskt:)
 
Tusen takk! Kjekt å høre at det er flere som er i samme situasjon, selv om jeg skulle ønske at det gikk naturlig for oss alle ;-)
Har du dagbok også? Lykke til massevis med fryseforsøket!
 
Gratulerer med dagbok! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Gratulerer med dagbok Merethe! :D skal bli kjekt å følge deg også nå! :D
 
Tusen takk dere!

Tiden går såååå seint mot forsamtale! Er det noen som vet hvordan det blir der? Får vi vite når oppstart blir og om det blir lang eller kort protokoll, eller kommer dette senere?
 
Du får vite hvilke protokoll du får, dere avtaler ca tidsrom for når du får starte opp alt etter når mens er forventet :) Nå er det veldig lang ventetid for tiden, til og med jeg som allerede er inni gamet på haukeland må vente 3-4 mnd, altså fra for 1 mnd siden helt til enten februar men muligens det må blir mars :( så forbered deg på venting :( dere går også gjennom alt som skal skje fremover, hvordan medisinene skal brukes og slikt :) de sjekker deg også med innvendig ul.
 
Du får vite hvilke protokoll du får, dere avtaler ca tidsrom for når du får starte opp alt etter når mens er forventet :) Nå er det veldig lang ventetid for tiden, til og med jeg som allerede er inni gamet på haukeland må vente 3-4 mnd, altså fra for 1 mnd siden helt til enten februar men muligens det må blir mars :( så forbered deg på venting :( dere går også gjennom alt som skal skje fremover, hvordan medisinene skal brukes og slikt :) de sjekker deg også med innvendig ul.

Takk for svar! Det skal hvertfall bli deilig å vite når vi får komme skikkelig i gang, selv om det kan ta tid :)
 
Gratulerer med dagbok, lykke til på forsamtalen :)
 
Tusen takk dere! Tiden fra vi kom oss inn i systemet til forsamtalen neste onsdag har vært lang, men samtidig har tiden fløyet avgårde! Håper månedene frem til oppstart går like fort! Syns ikke det er lenge siden jeg så på nedtellingen at det var 63 dager igjen til forsamtalen, men så kjøpte vi oss hus, og har holdt på med å selge leiligheten vår. I tillegg til at jeg har hatt eksamen en uke og hatt mange møter i det siste, så den siste tiden har virkelig gått utrolig fort! Har vel ingen grunn til å tro at resten av desember går noe saktere ;-)

Nå er jeg egentlig bare utrolig spent på forsamtalen og på når vi får komme i gang! Mannen i huset tar alt så rolig han.. Han vil ikke glede seg liksom, fordi han mener at det faktisk ikke er noe å glede seg over før vi har fått det til.. Kjenner jeg blir LITT frustert da ja.. Tror egentlig han bare ikke vil ha for høye forhåpninger (for å unngå å bli skuffet), fordi alt alltid tar mye lenger tid enn vi tenker/antar..

Jada, dette var dagens utblåsning! Baaare 6 dager til forsamtale! Tjohei!
 
Min kjære er HELT KLISS lik i oppfattelsen hehehe, rooolig og håper og tror ingenting før det foreligger positiv test :p hehe menn!!!
 
Min kjære er HELT KLISS lik i oppfattelsen hehehe, rooolig og håper og tror ingenting før det foreligger positiv test :p hehe menn!!!

Det er godt å høre at det ikke bare er min! ;-) Rart hvordan jenter skal tenke så mye, mens menn bare "tar-det-som-det-kommer" :p
 
mhmmmm, det er til tider litt forbanna irriterende hahahahah, hvorfor er det VI som alltid er bekymret eller tenker oss ihjel?!! hihi.. jajja... :) :)
 
Min sambo er ikke så engasjert pga han også tar det som det kommer. Han tenker mest på meg og vil at jeg skal ha det bra. Så ja! Typisk menn å ta det som det kommer :)
 
Nå er det bare to dager igjen! Jeg har så mye på agendaen for tiden, og alt er like nervepirrende! Men timen på onsdag er nok den jeg har vært mest spent på i hele denne prosessen.. Tenk at vi får en dato og en måned å forholde oss til! Kanskje blir vi gravide første gangen, eller kanskje må vi belage oss på en rekke forsøk.. Håper vi får en flink lege å snakke med, og at vi slipper å vente til sommeren.. Wæææ.. Altfor spennende!
 
Da var forsamtalen unnagjort, og vi har fått beskjed om at vi har fått plass i begynnelsen av mai (!!!).. Det var som et hardt slag i magen, hele fem laaange måneder å vente.. Det kan gå i februar dersom jeg er et par dager for tidlig/for sein, så skulle ringe inn da. Men fytti! Fem måneder er jo nesten et halvt år! :sad010
 
Huff, det var lenge å vente!!!
Jula og påsken hjelper i hvert fall på å få kortet ned litt på ventetiden. Som en liten trøst får dere kose dere og gjøre hva dere vil frem til da :)
 
Hvor tilhører du siden så lang ventetid?
 
Det var veldig kjedelig at du må vente såpass lenge:-( Skjønner deg så godt, for når man først må få hjelp vil man jo gjerne starte opp med en gang. Den eneste trøsten er vel at månedene som regel fyker fort, så mai kommer nok fortere enn du aner. Du begynner vel da med medisiner i april hvis uttaket blir i begynnelsen av mai? Du er også heldig som slipper lang protokoll! Kanskje er du heldig å lykkes på første forsøk og:)
 
Back
Topp