Ventetid

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Er det vanlig å vente flere dager på legetime? Har hatt to blødninger og ringte legen sist fredag, men fikk i time før torsdag. Skummelt!
 
Er det vanlig å vente flere dager på legetime? Har hatt to blødninger og ringte legen sist fredag, men fikk i time før torsdag. Skummelt!
Det er desverre ikke noe de kan gjøre uansett, men synes det var lenge å vente ja..


TuMmY LoVe
 
Er det vanlig å vente flere dager på legetime? Har hatt to blødninger og ringte legen sist fredag, men fikk i time før torsdag. Skummelt!

Hos min lege kan man ringe å få akuttime samme dag.. men ellers kan det fort gå noen dager ja.. men en uke var ganske lenge dersom du har forklart problemet.. på vanlige konsultasjoner har jeg innimellom måttet vente to uker..
 
Det er normalt å vente så lenge på ordinær time, men hvis du ringer på morgenen for å bestille akuttime får du det samme dag.
 
Her har de stort sett bare time samme dag nå, med unntak av de 3 første timene av dagene.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Når jeg begynte å blø i fjor fikk jeg også beskjed om at jeg ville vente. Jeg hadde også ringt uken før fordi jeg hadde smerter, men var da i uke 10 og de mente jeg måtte vente til uke 12, for det var for tidlig med 1. Kontroll. Det endte med at jeg dro til legevakten med ambulanse fordi jeg begynte å blø så vanvittig mye og hadde så utrolig vondt. Synes det er dårlig at man ikke får hjelp med en gang og at man ikke blir prioritert. Selv om det ikke alltid er noe galt så er det veldig vondt å gå å bekymre seg :(

Jeg vil anbefale deg å ta en tur på legevakten om det tar lang tid før du får time. Masse lykke til!
 
De fleste leger har slike akutttimer om du ringer på morgenen når de åpner. Eller er det ganske vanlig å vente 1 uke ja...gjerne to og, om det ikke er hast..


<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Back
Topp