Venter noen tvillinger?

Dine er store[emoji3] Jeg er 28+5. Tv1 var 1140 g og tv2 var 1100 g på tirsdag denne uken. Godt du ikke har fått svangerskapsdiabetes[emoji4][emoji1360]
Jeg har nr 1 i hodeleie og nr 2 i seteleie, satser på at det går greit å få dem ut[emoji170][emoji170]

Ja, de er store [emoji28] Men nå som det ikke var sv diabetes, så var det visst bare bra de var litt store [emoji23] Her tror både leger og jeg selv at de kommer noen uker før termin, så sånn sett er jeg jo bare glad for alt de klarer å legge på seg.. Men ingenting tyder heldigvis på fødsel ennå!! 4 cm lang livmorhals [emoji28][emoji111]️

Legen igår mente at dette var beste utgangspunkt, fordi de da kunne «hente» ut nr 2 med å dra i beina hvis han ikke ville ut [emoji33] [emoji28] Men håper på at det går greit uten sånn hjelp... [emoji85]
 
Ja, de er store [emoji28] Men nå som det ikke var sv diabetes, så var det visst bare bra de var litt store [emoji23] Her tror både leger og jeg selv at de kommer noen uker før termin, så sånn sett er jeg jo bare glad for alt de klarer å legge på seg.. Men ingenting tyder heldigvis på fødsel ennå!! 4 cm lang livmorhals [emoji28][emoji111]️

Legen igår mente at dette var beste utgangspunkt, fordi de da kunne «hente» ut nr 2 med å dra i beina hvis han ikke ville ut [emoji33] [emoji28] Men håper på at det går greit uten sånn hjelp... [emoji85]

Ja, det er jo bare bra at de er store[emoji3] Håper mine også legger på seg endel fremover. Men jeg må nok begynne å spise litt mer. Sliter veldig med halsbrann så orker ikke så mye mat[emoji57]
De kommer sikkert en stund før hos deg siden de andre også har gjort det. Hadde vel vært rart om du skulle gått til termin med tvillinger[emoji848]
Jeg har ikke målt livmorhalsen siden uke 24 da var den rett under 4 cm.
Jeg har også fått beskjed om at det går veldig fint med nr 2 i sete, selvom vi kan håpe han også snur seg[emoji6]
 
Hvilken uke er dere alle i nå? Og hvordan ligger tvillingene?

Jeg er uke 25+3. Var på UL igår, og de er målt til å være over gjennomsnittet store; 1kg og 1,1kg! De tenkte det kunne ha en sammenheng med sv.diabetes, men det ble jeg testet for idag, og har det ikke [emoji16][emoji1319] Så da er det visst bare fint at de er litt store..

Tv1 ligger med hodet ned nå, og nr 2 med rompa først.. Ble litt skremt av han nr 2 i setefødsel da, men de mente at jeg ikke kom til å merke forskjell, siden nr 1 baner vei. Om nr 1 lå i sete, så hadde det uten tvil blitt keisersnitt på meg. Men jeg vil absolutt aller helst føde normalt.. Har bak meg ett akutt keisersnitt etter 17 timer i fødsel, det vil jeg helst unngå igjen. Nr 2 kom med en drømmefødsel! Synes det var skikkelig KULT, faktisk [emoji23][emoji1303]

I følge en venninne av meg som har 5 barn, hvorav 2 er tvillinger, så var tvillingfødselen både den raskeste og letteste.. Så håper jeg har like flaks [emoji23][emoji111]️
Jeg er i uke 28. Så bra at de er litt større da, er jo bare en trygghet det:) Mine har fulgt kurven sin hele veien og målte at de var ca 1070 gram i uke 26, men etter ett besøk hos foster medisin i uke 27 så mente hun at de var 950 gram.. men hun ville ha meg tilbake til kontroll om 1 uke for hun trodde kanskje det kunne være feilmåling. Så da vet jeg egentlig ikke så mye mer før etter den sjekken!
 
Spent på kontrollen hos foster medisin i morgen, da vil jeg få vite om målinga sist var riktig eller ei.. Håper de ikke er mindre enn først antatt, de trenger jo de kiloene når de skal komme litt tidligere enn termin♡♡
 
Spent på kontrollen hos foster medisin i morgen, da vil jeg få vite om målinga sist var riktig eller ei.. Håper de ikke er mindre enn først antatt, de trenger jo de kiloene når de skal komme litt tidligere enn termin♡♡

Lykke til idag[emoji4] Håper de har vokst som de skal[emoji1348][emoji1348]
 
Spent på kontrollen hos foster medisin i morgen, da vil jeg få vite om målinga sist var riktig eller ei.. Håper de ikke er mindre enn først antatt, de trenger jo de kiloene når de skal komme litt tidligere enn termin♡♡

Det blir spennende! Jeg har kun gått til fostermed etter OUL, men sist fikk jeg beskjed om at jeg måtte regne med at vekten dems kanskje flatet ut litt fremover, og at det var helt normalt med tvillinger. Fikk klar beskjed om å ikke bekymre meg hvis det skulle skje. Så da sender jeg beskjeden videre til deg også [emoji177]
Men det er klart vi alle vil at de skal vokse og legge greit på seg.

Lykke til idag!
 
Lykke til idag[emoji4] Håper de har vokst som de skal[emoji1348][emoji1348]
Takk [emoji5] alt så bra ut og forrige måling var feil, så da er jeg glad. Skal på ny kontroll i morgen [emoji173] de veide ca 1500 gram hver forrige uke (28+3).
Håper alt er bra med deg og dine også[emoji5]
 
Det blir spennende! Jeg har kun gått til fostermed etter OUL, men sist fikk jeg beskjed om at jeg måtte regne med at vekten dems kanskje flatet ut litt fremover, og at det var helt normalt med tvillinger. Fikk klar beskjed om å ikke bekymre meg hvis det skulle skje. Så da sender jeg beskjeden videre til deg også [emoji177]
Men det er klart vi alle vil at de skal vokse og legge greit på seg.

Lykke til idag!
Ja ok, litt ulik praksis fra sykehus til sykehus sikkert. Ja har lest at f.o.m uke 30 så vil vekta flate ut litt.. synes magen har vokst sykt mye kort tid [emoji16] sprøtt å tenke på at det er over 3 kg baby der inne (nesten like stor som sønnen min var da han ble født). Og litt skremmende at det fort blir over 5 kg der inne[emoji50][emoji20] alt bra med deg og dine 2 nurk??
 
Ja ok, litt ulik praksis fra sykehus til sykehus sikkert. Ja har lest at f.o.m uke 30 så vil vekta flate ut litt.. synes magen har vokst sykt mye kort tid [emoji16] sprøtt å tenke på at det er over 3 kg baby der inne (nesten like stor som sønnen min var da han ble født). Og litt skremmende at det fort blir over 5 kg der inne[emoji50][emoji20] alt bra med deg og dine 2 nurk??

Helt enig - veldig rart å tenke på at det er like mye vekt der inne (morkaker + vann og babyer [emoji28]) som det var da de to andre ble født, hos meg også [emoji28] Søren ikke rart at det allerede er tungt! For det synes jeg jammen det har blitt..

Alt er bra med nurka, litt verre med meg nå [emoji85] Er helt på bunn med jern, B12 og blodprosent, som gjør at jeg er fryktelig sliten - konstant. Venter en telefon imorgen på de siste blodprøvene, og krysser fingrene for at vi hvertfall har fått verdiene opp såpass (med tabletter og sprøyter) at jeg slipper innleggelse. Det er målet akkurat nå! Fikk også påvist glukoseintoleranse, og synes det er fryktelig vanskelig å holde meg helt unna sukker nå i jula.. Men det går det også, på et vis! Kaster opp fortsatt, så det er jeg lei av. Rett og slett helt sinnsykt lei av å være gravid nå [emoji30][emoji85] Ser frem til å se en ende på dette etterhvert [emoji23][emoji1319]

Hva med deg? Er formen fin på deg? Godt at nurkene har bikket 1500g! Synes liksom først 1 kg var en milepæl, og nå er 1500 neste for min del. Vi regner med at disse kommer litt før termin, så er glad for alt de legger på seg [emoji28]
 
Takk [emoji5] alt så bra ut og forrige måling var feil, så da er jeg glad. Skal på ny kontroll i morgen [emoji173] de veide ca 1500 gram hver forrige uke (28+3).
Håper alt er bra med deg og dine også[emoji5]

Så bra at forrige måling var feil, og at de har lagt godt på seg[emoji3][emoji1360]
Virker som alt er bra med mine også. Har ikke vært på ul siden uke 28, neste er i uke 32 veldig spent på vekta[emoji4] Jeg har gått opp mye siste ukene, så håper det skyldes at gutta har lagt på seg litt også. Ellers synes jeg det begynner å bli tungt, slitsomt med alle plagene som følger med.
Lykke til på kontroll i morgen[emoji4] Håper formen er grei!
 
Helt enig - veldig rart å tenke på at det er like mye vekt der inne (morkaker + vann og babyer [emoji28]) som det var da de to andre ble født, hos meg også [emoji28] Søren ikke rart at det allerede er tungt! For det synes jeg jammen det har blitt..

Alt er bra med nurka, litt verre med meg nå [emoji85] Er helt på bunn med jern, B12 og blodprosent, som gjør at jeg er fryktelig sliten - konstant. Venter en telefon imorgen på de siste blodprøvene, og krysser fingrene for at vi hvertfall har fått verdiene opp såpass (med tabletter og sprøyter) at jeg slipper innleggelse. Det er målet akkurat nå! Fikk også påvist glukoseintoleranse, og synes det er fryktelig vanskelig å holde meg helt unna sukker nå i jula.. Men det går det også, på et vis! Kaster opp fortsatt, så det er jeg lei av. Rett og slett helt sinnsykt lei av å være gravid nå [emoji30][emoji85] Ser frem til å se en ende på dette etterhvert [emoji23][emoji1319]

Hva med deg? Er formen fin på deg? Godt at nurkene har bikket 1500g! Synes liksom først 1 kg var en milepæl, og nå er 1500 neste for min del. Vi regner med at disse kommer litt før termin, så er glad for alt de legger på seg [emoji28]

Hørtes ille ut med alle plagene[emoji57] God bedring, får håpe du slipper unna innleggelse[emoji4]
 
Helt enig - veldig rart å tenke på at det er like mye vekt der inne (morkaker + vann og babyer [emoji28]) som det var da de to andre ble født, hos meg også [emoji28] Søren ikke rart at det allerede er tungt! For det synes jeg jammen det har blitt..

Alt er bra med nurka, litt verre med meg nå [emoji85] Er helt på bunn med jern, B12 og blodprosent, som gjør at jeg er fryktelig sliten - konstant. Venter en telefon imorgen på de siste blodprøvene, og krysser fingrene for at vi hvertfall har fått verdiene opp såpass (med tabletter og sprøyter) at jeg slipper innleggelse. Det er målet akkurat nå! Fikk også påvist glukoseintoleranse, og synes det er fryktelig vanskelig å holde meg helt unna sukker nå i jula.. Men det går det også, på et vis! Kaster opp fortsatt, så det er jeg lei av. Rett og slett helt sinnsykt lei av å være gravid nå [emoji30][emoji85] Ser frem til å se en ende på dette etterhvert [emoji23][emoji1319]

Hva med deg? Er formen fin på deg? Godt at nurkene har bikket 1500g! Synes liksom først 1 kg var en milepæl, og nå er 1500 neste for min del. Vi regner med at disse kommer litt før termin, så er glad for alt de legger på seg [emoji28]
Ja det begynner å bli tungt nå syns jeg også.. klarer ikke gå så lenge av gangen og må ta pauser[emoji5] håper formen din bedrer seg da[emoji173], blir jo ekstra tungt når verdier er for lave og blod prosenten er lav.. tar på med 2 i magen!! selv kan jeg ikke klage, alle prøver hittil har vært fine, ingen kvalme eller noe, bare blir fortere sliten og nettene er det litt opp og ned med.

Ja veldig glad alt så bra ut på kontrollen.. haha legen jeg var hos i går sa at sånn som det så ut nå så så det ut som de kunne være der til minst 37++ (litt på fleip da), for ting kan jo endre seg.

Mine ligger fortsatt ikke i hodeleie, TV 1 med rumpa ned og TV2 på tvers.. kjenner jeg er litt usikker ifht fødsel. Har lest så mange steder at det anbefales keisersnitt på monochoriale tvillinger spesielt hvis tv1 ikke ligger i hodeleie.. har du hørt noe om det? Er riktignok ikke norske nettsider jeg har lest det, men finner nesten ingenting om det her.
 
Så bra at forrige måling var feil, og at de har lagt godt på seg[emoji3][emoji1360]
Virker som alt er bra med mine også. Har ikke vært på ul siden uke 28, neste er i uke 32 veldig spent på vekta[emoji4] Jeg har gått opp mye siste ukene, så håper det skyldes at gutta har lagt på seg litt også. Ellers synes jeg det begynner å bli tungt, slitsomt med alle plagene som følger med.
Lykke til på kontroll i morgen[emoji4] Håper formen er grei!
Ja de følger kurven sin så alt var bra:) hvilken uke er du i nå? Jeg er uke 30 i morgen! Begynner å telle ned litt nå merker jeg... er hvertfall under 2 mnd til nå:) Ja helt enig... begynner å bli slitsomt å gå gravid nå og er ikke like sprek som for noen uker siden, kjenner man blir fortere sliten og må hvile oftere.
Apropos.. tror jeg skal legge meg å ta en siesta nå mens jeg er alene[emoji6]
 
Ja de følger kurven sin så alt var bra:) hvilken uke er du i nå? Jeg er uke 30 i morgen! Begynner å telle ned litt nå merker jeg... er hvertfall under 2 mnd til nå:) Ja helt enig... begynner å bli slitsomt å gå gravid nå og er ikke like sprek som for noen uker siden, kjenner man blir fortere sliten og må hvile oftere.
Apropos.. tror jeg skal legge meg å ta en siesta nå mens jeg er alene[emoji6]

Det er bra de følger kurven sin[emoji4] Vi er ganske likt, jeg er 30+4 idag. Ja, nå begynner det å nærme seg at de kommer ut. Lurt å hvile mens man kan. Jeg er vel «heldigere» enn dere med at jeg bare har meg selv og ingen andre barn som krever sitt.
 
Hvordan går det med dere?♡♡ synes det er stor endring på bare 2 uker nå, begynner å føle meg skikkelig høygravid og litt som en hval... 31 uker på fredag og kan ikke tenke på at det kan være 6 uker til... de siste nettene har jeg vært lenge våken og sliter med å finne en god posisjon og finne søvnen. Sorry for mye klaging altså, men er vel nå den tyngste tida for oss kommer. Er jo veldig veldig glad for at alt er bra med jentene i magen♡
 
Du er ikke alene, de siste ukene har det blitt mye tyngre. Jeg sover nesten ikke om natten lenger. Sover med bb hugme og ligger egentlig greit, men sliter med korsryggen, vonde føtter og at jeg må på toalettet ca hver time[emoji849] Det er vel nå det tyngste kommer, så lenge alt er bra med barna holder jeg ut[emoji3] Godt jeg har fri hele dagen til å slappe av[emoji177] Håper det går greit med Wenchus også[emoji4]
 
Hvordan går det med dere?♡♡ synes det er stor endring på bare 2 uker nå, begynner å føle meg skikkelig høygravid og litt som en hval... 31 uker på fredag og kan ikke tenke på at det kan være 6 uker til... de siste nettene har jeg vært lenge våken og sliter med å finne en god posisjon og finne søvnen. Sorry for mye klaging altså, men er vel nå den tyngste tida for oss kommer. Er jo veldig veldig glad for at alt er bra med jentene i magen♡

Litt godt at det er flere med plager [emoji28] Men unner deg det ikke da, selvfølgelig! Det er grusomt tungt nå, synes jeg også.. Og umulig å sove med vondt bekken osv. Idag stod jeg opp med 2-åringen 4:30 også [emoji28] Men det verste var at jeg faktisk var glad for å kunne stå opp, når kroppen kranglet så fælt [emoji23]

Akkurat NÅ er det litt deilig da, når alle er ute av huset, og jeg kan slappe helt av helt alene [emoji1317] Trenger litt ekstra hvile nå for tiden ja.

Og er selvfølgelig også glad for at alt er bra med guttene hos meg, men det må være lov å klage litt ohså [emoji23]
 
God morgen damer!
Guttene våre hadde det travelt og kom til verden for ei uke siden (uke 30+3) [emoji170][emoji170]
De veide da 1331 og 1430 gram.

Heldigvis går alt fint med de. Det er selvfølgelig noen utfordringer, men alt i alt går det framover dag for dag.

Håper alt er bra med dere alle!
 
God morgen damer!
Guttene våre hadde det travelt og kom til verden for ei uke siden (uke 30+3) [emoji170][emoji170]
De veide da 1331 og 1430 gram.

Heldigvis går alt fint med de. Det er selvfølgelig noen utfordringer, men alt i alt går det framover dag for dag.

Håper alt er bra med dere alle!

Gratulerer så mye med guttene[emoji170][emoji170] Så flott at det går bra med dem. Lykke til[emoji4]
 
God morgen damer!
Guttene våre hadde det travelt og kom til verden for ei uke siden (uke 30+3) [emoji170][emoji170]
De veide da 1331 og 1430 gram.

Heldigvis går alt fint med de. Det er selvfølgelig noen utfordringer, men alt i alt går det framover dag for dag.

Håper alt er bra med dere alle!
Gratulera så masse med babyene. Håpar alt går greit videre. [emoji1]
 
Back
Topp