Venter noen tvillinger?

Åhh gratulerer så mye MrsMille[emoji171][emoji171] jeg også ble helt rørt her... Ja da er de kanskje eneggede dine også da, så gøy at de ligner på hverandre [emoji11] kos deg masse med de små og håper alt er bra med deg også! Ja det var litt godt å få en halvveis plan nå syns jeg, men håper de begge kan komme over 2500 gram, legen sa det var en magisk grense når det gjaldt mating og robusthet.. så får prøve å knipe igjen litt til[emoji12]

Tusen takk[emoji3] Det er stor forskjell på han som veier over 2500 g og broren på 1800 g. Men minste mann er en sikkelig tøffing som sikkert tar igjen broren om ikke lenge[emoji170][emoji170] Lykke til med innspurten[emoji177]
 
Tusen takk[emoji3] Det er stor forskjell på han som veier over 2500 g og broren på 1800 g. Men minste mann er en sikkelig tøffing som sikkert tar igjen broren om ikke lenge[emoji170][emoji170] Lykke til med innspurten[emoji177]
Gratulerer [emoji324][emoji4]
 
Hei[emoji4] Jeg har blitt mamma[emoji170][emoji170] Rakk akkurat alle kontrollene før vannet gikk[emoji23] Det var vanskelig å måle mine også. Minste var ca 1800 g og største var rett over 2500 g. Mulig gutta er eneggede allikevel. De kom ut med en morkake, hvis ikke de hadde to som har vokst sammen[emoji85] På intensiven synes de at de lignet veldig på hverandre[emoji4]
Blir spennende hva som skjer den 8 februar, hvis ikke de kommer før[emoji6] Lykke til[emoji8]

Ååh gratulere :D så fantastisk at alt står bra til. Godt jobba :happy093
 
Tusen takk[emoji3] Det er stor forskjell på han som veier over 2500 g og broren på 1800 g. Men minste mann er en sikkelig tøffing som sikkert tar igjen broren om ikke lenge[emoji170][emoji170] Lykke til med innspurten[emoji177]
Ja det vil jeg tro, men som du sier så plutselig tar han broren igjen[emoji41][emoji106] må være fantastisk å endelig få møte de!! Gleder meg masse til å se mine nå[emoji173]
 
Ja det vil jeg tro, men som du sier så plutselig tar han broren igjen[emoji41][emoji106] må være fantastisk å endelig få møte de!! Gleder meg masse til å se mine nå[emoji173]

Helt fantastisk å møte de[emoji170][emoji170] Men synes det er litt trist at jeg er innlagt på en annen avdeling enn barna. Får nyte at jeg kan sove om natta så lenge det varer[emoji12] Snart kommer nok jentene dine også[emoji171][emoji171]
 
Noen av dere som har erfaring med kort livmorhals? :-( Var på UL på onsdag og hun sjekket med innvendig ultralyd, den var nå på kun 26 mm... Fikk beskjed om å ligge mest mulig og sitte minst mulig. Er bare 31 uker på vei, så er veldig redd for å føde allerede nå... Så hvis dere har tips tar jeg i mot med åpne armer!
 
Noen av dere som har erfaring med kort livmorhals? :-( Var på UL på onsdag og hun sjekket med innvendig ultralyd, den var nå på kun 26 mm... Fikk beskjed om å ligge mest mulig og sitte minst mulig. Er bare 31 uker på vei, så er veldig redd for å føde allerede nå... Så hvis dere har tips tar jeg i mot med åpne armer!

Ville ikke vært så veldig bekymret[emoji4] Min holdt seg på 5 mm fra uke 32 til fødsel i uke 35+2. Min var så kort at jeg var innlagt på sykehus hele perioden, så belastningen ble jo ikke normal med 3 uker i en seng. Men min var jo mye kortere enn din[emoji85]
 
Ville ikke vært så veldig bekymret[emoji4] Min holdt seg på 5 mm fra uke 32 til fødsel i uke 35+2. Min var så kort at jeg var innlagt på sykehus hele perioden, så belastningen ble jo ikke normal med 3 uker i en seng. Men min var jo mye kortere enn din[emoji85]
Oi, godt å høre at en kan gå såpass lenge med en forkortet livmorhals. Krysser fingrene for at å ligge mye hjelper i mitt tilfelle også... Målet mitt nå er uke 35, så hååper det går! Hadde du mye kynnere? Takk for svar :)
 
Oi, godt å høre at en kan gå såpass lenge med en forkortet livmorhals. Krysser fingrene for at å ligge mye hjelper i mitt tilfelle også... Målet mitt nå er uke 35, så hååper det går! Hadde du mye kynnere? Takk for svar :)

Hadde kynnere i perioder, men var ikke veldig plaget. Håper du klarer en stund til[emoji4]
 
Hvordan går det med dere, damer? Lenge siden noen oppdateringer her!

Jeg ruger ennå, men er SÅ lei maserier, og synes det er fryktelig tungt nå (34+3).. Så gleder meg helt sykt til å bli ferdig!
Forrige kontroll (33+0) ble gutta målt til 2200 og 2130, så jeg begynner snaaaart å bli fornøyd nå altså [emoji23][emoji111]️
 
Det er lenge siden forrige oppdatering fra oss. Det ble brått hektisk med to små.

Vi har nå kommet hjem etter 7 uker på sykehuset. Nå går det i amming, bleieskift, flaskekoking, klesvask osv [emoji28] om noen har gode råd for å få vasket flasker rene for tran tar jeg de gjerne imot [emoji29]

Skjønner godt du gleder deg til å bli ferdig, og nå har jo guttene fått fin vekt begge to [emoji1319]
 
Det er lenge siden forrige oppdatering fra oss. Det ble brått hektisk med to små.

Vi har nå kommet hjem etter 7 uker på sykehuset. Nå går det i amming, bleieskift, flaskekoking, klesvask osv [emoji28] om noen har gode råd for å få vasket flasker rene for tran tar jeg de gjerne imot [emoji29]

Skjønner godt du gleder deg til å bli ferdig, og nå har jo guttene fått fin vekt begge to [emoji1319]

Kan godt se for meg at det er hektisk nå ja [emoji28][emoji85] Hvordan går det, synes du? Er mannen fortsatt hjemme?
Tran har jeg aldri gitt på flaske før, så har dessverre ikke noen supre råd på akkurat det [emoji85] Har bare gitt med sånn «easytran» (eller hva det heter), slags sprøyte fra apoteket. Det funka bra hos mine, men kanskje vanskeligere for dine som er så små...?

Ja, jeg er veldig klar for å få de ut altså... Skal på kontroll litt senere idag, så er spent på vekten! Om den er rundt 2,5 nå (det regner jeg med), så kan de godt bare komme altså [emoji23][emoji1319]
 
Mannen blir hjemme til over påske, så guttene er 15 uker gamle da. Siden de ble født 10 uker før termin, er jeg veldig glad for det.
Vi har litt jobb med amming enda siden de er sugesvake. Ellers går det veldig bra. Hektisk og fantastisk [emoji170][emoji170]
Hvordan går det med deg? Og dere andre i tråden her?
 
Mannen blir hjemme til over påske, så guttene er 15 uker gamle da. Siden de ble født 10 uker før termin, er jeg veldig glad for det.
Vi har litt jobb med amming enda siden de er sugesvake. Ellers går det veldig bra. Hektisk og fantastisk [emoji170][emoji170]
Hvordan går det med deg? Og dere andre i tråden her?

Jo, her går det bra! Guttene kom til verden med igangsatt fødsel 8.3 klokken 5:38 og 5:42 [emoji7]
Minstemann har hatt litt starttrøbbel, og ble derfor innlagt på nyfødt intensiv med CPAP og glukose i veneflon. CPAP ble tatt av natt til igår, så det var et stort fremskritt! Vi håper han kan kobles av glukose også idag, men må bare se hvordan det går. Veldig rart å barw være med én baby på barsel, men vi får heldigvis besøke mini så mye vi får til! Størstemann går det supert med! Amming går strålende for han, men mini har enda ikke fått tak. Tar den biten ganske rolig. Mett er det viktigste [emoji4][emoji1303]

Så godt å høre at det går bra hos dere og!
 
Jo, her går det bra! Guttene kom til verden med igangsatt fødsel 8.3 klokken 5:38 og 5:42 [emoji7]
Minstemann har hatt litt starttrøbbel, og ble derfor innlagt på nyfødt intensiv med CPAP og glukose i veneflon. CPAP ble tatt av natt til igår, så det var et stort fremskritt! Vi håper han kan kobles av glukose også idag, men må bare se hvordan det går. Veldig rart å barw være med én baby på barsel, men vi får heldigvis besøke mini så mye vi får til! Størstemann går det supert med! Amming går strålende for han, men mini har enda ikke fått tak. Tar den biten ganske rolig. Mett er det viktigste [emoji4][emoji1303]

Så godt å høre at det går bra hos dere og!

Gratulerer så mye med guttene[emoji4] Håper det går bra med minstemann snart også! Hvor store var de når de ble født?

Tvillingmamma_mars2018 så heldig du er som har mannen hjemme til å hjelpe deg[emoji3]

Her går det stortsett veldig bra. Ofte mye stress når jeg er alene med de. Mannen jobber veldig lage dager i tillegg til natt av og til[emoji57] Gutta er snart 6 uker, minstemann har blitt syk og gått ned i vekt så han veier ca 2,2 kg. Sliter med amming da begge har vært sugesvake lenge, så de klarer ikke få i seg hele måltidet enda. Holder fortsatt på med pumping/amming og noe erstatning. Så dagene går i mat og skift.
 
Back
Topp