Venter du/dere en gutt eller jente?

Venter du/dere en gutt eller jente?

• Antall som har svart
    69
Det er 3 svangerskap nå, og det er veldig likt de to første. Er generelt uggen gjennom dagen, mest morgen og kveld. Begge de forrige gangene har det vart til uke 14-16, så tipper det gjør det denne gangen og! Har to jenter fra før, så får vi sikkert en jente til :p klarer ikke helt å se for meg at vi kan få gutt, men det hadde vært en hyggelig overraskelse. Blir glad uansett hva det er :D vi får ikke vite kjønn før oul ;)

Jeg ønsker meg jente men har ikke kasta opp, vært mest uggen og kvalm.

Om det stemmer med sterkere kvalme og oppkast når man venter jente så ventet jeg vel gutt.

Kjæresten min har bare gutter fra før :)
Kanskje han bare kan få gutter, hørt det er mannen som «bestemmer» kjønn.

Jeg ønsker meg jente men har ikke kasta opp, vært mest uggen og kvalm.

Om det stemmer med sterkere kvalme og oppkast når man venter jente så ventet jeg vel gutt.

Kjæresten min har bare gutter fra før :)
Kanskje han bare kan få gutter, hørt det er mannen som «bestemmer» kjønn.
Når det gjelder mer kvalm med jenter så kan du bare sammenlikne med deg selv, og egne tidligere svangerskap. Jeg venter jente nå, og har heller ikke kastet opp av svangerskapskvalme, men jeg har vært mye mer uggen enn jeg har vært med guttene. Selv om det visstnok skjer ofte at man blir kvalmere med jente, på grunn av høyere hcg-verdier, så stemmer det ikke i det hele tatt for noen gravide. Det finnes de som har vært mer kvalm med gutt enn de har vært med jente, men det er visst ganske sjeldent.

Legen klarte ikke å se kjønnet i dag, 13+4, så her må vi vente i spenning til oul
Når det er sagt ift kvalme og kjønn. Jeg var like uggen med både gutten og jenta mi, avsmak på enkelte matvarer og oppkast noen ganger, men det gav seg rundt uke 9.
Denne gangen har jeg vært mye kvalmere over lengre tid, men ingen oppkast og heller ikke avsmak på noe (måtte det vare)
Fikk også vite i dag at morkaken var på bakre vegg denne gangen, de to andre gangene var den foran. Så svangerskapet er litt annerledes med nr 3 ja ;)

Vi var på ultralyd i går, er i uke 14(må bare begynne si uke, for dagene etter endrer seg for hver gang noen undersøker :P). Babyen lå perfekt til når bildet poppet opp, men klappet umiddelbart sammen beina og snudde ryggen til! Fikk se den litt fra siden etterhvert og beina ble strukket ut og trukket opp til magen.

Gynekologen sa hun ville tippe på at det er ei jente, for hun mente hun så kjønnslepper mellom beina kjapt først og hverken snopp eller pung var synlig når ungen strakk på seg. Så enn så lenge er vi fortsatt litt i limbo, men har begynt å tenke litt på jentenavn iallfall :)

Vi skal ikke vite, men synes det lignet veldig på en jente da vi var på ultralyd (13+0).

Får vite det om 17 dager dersom han/ hun ønsker å vise det!

Fikk vite vi venter en liten jente på oul i dag! Må innrømme jeg ble litt overrasket :oops: Kinesisk fødselskart sa gutt, ringtest sa gutt, både kollegaer og familie har tippet gutt, og ikke minst: magefølelsen min sa gutt..
Er ikke på noen måte skuffet, håpet ikke på det ene eller det andre! Men var på en måte innstilt på at det skulle bli gutt, så ble ganske overrasket :confused: Nå må jeg omstille meg til hvordan det skal bli å få en liten jente :joyful:

Trodde jeg skulle få gutt! Jm mente gutt og la faktisk ut et bilde her hvor alle som gjettet trodde gutt- MEN var på oul i dag og det er ei jente:dummy1: ♥️

Fikk vite vi venter en liten jente på oul i dag! Må innrømme jeg ble litt overrasket :oops: Kinesisk fødselskart sa gutt, ringtest sa gutt, både kollegaer og familie har tippet gutt, og ikke minst: magefølelsen min sa gutt..
Er ikke på noen måte skuffet, håpet ikke på det ene eller det andre! Men var på en måte innstilt på at det skulle bli gutt, så ble ganske overrasket :confused: Nå må jeg omstille meg til hvordan det skal bli å få en liten jente :joyful:

På samme måte her! Vi spiste lunsj etter vi hadde vært på UL i går, og brøt ut i latter flere ganger... var så uforberedt på at det skulle vær jente :P Men såklart veldig fornøyd uansett altså!

Jeg har jentefølelse og når vi kommer med navneforslag osv er det som alltid jentenavn av en merkelig grunn, får vite på ultralyd om 1 mnd :)

Jente ☺️
Har hatt jentefølelse hele veien, enda vennene mine har tippa gutt.

Back
Topp