Venter du/dere en gutt eller jente?

Venter du/dere en gutt eller jente?


  • Antall som har svart
    69

Bebbis

Blir kjent med forumet
Stem i vei når du vet. Artig å se hvordan statistikken blir for Maiblomstene 2020.

Vi har ei jente fra før, og fikk i dag vite at vi venter en liten gutt :Heartblue
 
Stem i vei når du vet. Artig å se hvordan statistikken blir for Maiblomstene 2020.

Vi har ei jente fra før, og fikk i dag vite at vi venter en liten gutt :Heartblue

Så koselig :Heartred Hvordan fikk dere vite det så tidlig?
 
Svært erfaren jordmor, hun så det med en gang. Og vi så det veldig tydelig selv :p Var akkurat det magefølelsen sa, og jeg er i mye bedre form denne gangen enn det jeg var med jenta vår :dummy1:

Er en artikkel om hun her på babyverden; https://www.babyverden.no/gravid/gutt-eller-jente/ultralyd-a-bestemme-kjonn/
Så gøy å få vite så tidlig!
Vet du om det generelt er sånn at man er i bedre form når man venter gutt enn jente? Jeg er mye dårligere nå enn da jeg gikk gravid med gutten vår, så håper på en liten jente :dummy1:
 
Så gøy å få vite så tidlig!
Vet du om det generelt er sånn at man er i bedre form når man venter gutt enn jente? Jeg er mye dårligere nå enn da jeg gikk gravid med gutten vår, så håper på en liten jente :dummy1:
Tenkte på akkurat det samme, for denne gangen spyr jeg ukentlig og får ikke i meg så alt for mye mat :wtf: Sist med gutt var jeg ikke så dårlig, men vet ikke kjønn enda denne gangen:p
 
Så gøy å få vite så tidlig!
Vet du om det generelt er sånn at man er i bedre form når man venter gutt enn jente? Jeg er mye dårligere nå enn da jeg gikk gravid med gutten vår, så håper på en liten jente :dummy1:

Med de fleste jeg vet om så har de enten ikke vært dårlige i noen av svangerskapene, eller vært skikkelig dålig med jente, og i bedre form med gutt. Har foreløpig ikke hørt at det har vært motsatt, men det kan såklart være individuelt.

I mitt tilfelle tror jeg definitivt det hadde noe å si. Kastet opp så og si hver dag i 4 måneder, og var på grensen til å bli innlagt med datteren. Denne gangen har jeg ikke kastet opp en eneste gang, og merker nesten ikke at jeg er gravid. Har ikke før nå forstått hvordan noen kan være gravid uten å vite det xsmile9

Det blir veldig spennende å få en av hver, selv om jeg ikke klarer å se for meg hvordan det blir å få en gutt nå som jeg bare har hatt ei jente:p

Masse lykke til! Selvom kjønnet ikke spiller noen rolle er jeg helt enig i at det er lov å håpe/ønske. Glad blir man uansett :Heartpink
 
Jeg venter jente nå, og dette er det svangerskapet jeg har vært mest kvalm. Med guttene var jeg bare kvalm om jeg var sulten. Nå har jeg også innimellom vært kvalm som mett.
 
Oi, så tidlig dere har fått vite kjønn! Jeg har hatt 3 heeeelt forskjellige svangerskap (har 2 gutter fra før) så er spent, men magefølelsen sier gutt :happy:
 
Får å jente, vært 10 ganger så dårlig nå:) med gutta var jeg kun tom for energi, den har jeg mye mer av nå, men kvalm 24/7.
 
Jeg tror ikke det stemmer det hvor kvalm man er og med tanke på kjønn.
En venninne nå var sikker på hun skulle få en jente, for hun er mye dårligere nå enn forrige svangerskap hvor hun ventet en gutt. Men det er gutt denne gangen også!
En annen venninne fikk jente, og hun var ikke kvalm. Min søster har to jenter, og var ikke kvalm med sine. En annen venninne fikk gutt i fjor, og hun var veldig dårlig.
Jeg ser ingen sammenheng med kjønn og grad av kvalme hos noen av de jeg kjenner. Og de har også snakket om hva de ventet utifra grad av kvalmen, men ingenting stemte. Er nok veldig tilfeldig.
 
Stem i vei når du vet. Artig å se hvordan statistikken blir for Maiblomstene 2020.

Vi har ei jente fra før, og fikk i dag vite at vi venter en liten gutt :Heartblue

"Vet ikke" burde også være et svaralternativ! :)
 
Jeg tror ikke det stemmer det hvor kvalm man er og med tanke på kjønn.
En venninne nå var sikker på hun skulle få en jente, for hun er mye dårligere nå enn forrige svangerskap hvor hun ventet en gutt. Men det er gutt denne gangen også!
En annen venninne fikk jente, og hun var ikke kvalm. Min søster har to jenter, og var ikke kvalm med sine. En annen venninne fikk gutt i fjor, og hun var veldig dårlig.
Jeg ser ingen sammenheng med kjønn og grad av kvalme hos noen av de jeg kjenner. Og de har også snakket om hva de ventet utifra grad av kvalmen, men ingenting stemte. Er nok veldig tilfeldig.
Man kan i alle fall ikke sammenlikne sin egen kvalme med andres. Jeg lurte på om jeg kanskje ventet jente forrige gang fordi jeg var kvalmere enn med de 2 første, men det var tredje gutten. Denne gangen har jeg vært betydelig kvalmere, mer søtsug og mindre generelt sulten. Nå er det jente. Så for meg stemte det. Men det var jo som sagt en forskjell mellom de to første guttene og gutt nr 3 også, bare mindre. Når jeg sier betydelig mer kvalm denne gangen så betyr ikke det at jeg har vært bekymret for å kaste opp noen gang. Jeg er ikke blant dem som blir fullt så kvalm. Det ser ikke ut som om noen av de du nevner har fått begge kjønn, og da har de vel ikke noe grunnlag for å si om kjønn påvirker kvalmen? Jeg ser ikke bort ifra at det er tilfeldig at jeg er mest kvalm nå med jente, men det kan også være det er en sammenheng.
 
Jeg hadde akkurat samme symptomer med både gutten og jenta vår. Kvalm med litt oppkast fra uke 6-9. Bare at med jenta vår kom kvalmen tilbake igjen i uke 11 et par uker. I tillegg hadde jeg avsmak på enkelte matvarer og crawet sjokolademelk og cola. Denne gangen har jeg vært konstant kvalm fra uke 7 og er det enda, runder 12 uker i morgen. Men jeg har bare vært veldig kvalm men ingen oppkast. Det kan jo være fordi jeg ikke har avsmak på noen matvarer denne gangen?! Måtte det forbli slik ;) jeg har heller ikke noe crawings så langt...så ja, man kan trygt si at jeg er spent på hvem som bor inni magen min :)
 
Jente ifølge gyn på ul i går 13+4 :sign19
Men får se hva de sier på oul, er vel litt mer sikrere å se da ;)
 
Back
Topp