Venter dere til uke 12?

Har kun fortalt det til sjefen grunnet situasjon på arbeidsplassen, samt en kollega/venn da det hadde vært vanskelig å bortforklare hvorfor jeg ikke er på jobb. Skal på TUL neste uke da jeg er 7+6 og kommer til å fortelle det til søsteren min uken etter. Resten venter vi med til nærmere jul når vi har vært på TUL 12+2, hvis alt går bra :Heartred

Her har aaalle visst siden positiv test :hilarious: Det er generelt helt umulig for meg å holde ting om meg selv hemmelig for andre! Hadde ikke hatt kjangs til å skjule det med den kvalmen her uansett! Eneste vi ikke har fortalt det til er barnehagen. Har egentlig sykt lyst til å fortelle dem også, men føles ikke helt naturlig :p

Førstegangsgravid her og har lyst til å skrike det ut, men prøver å holde oss litt lengre :nailbiting:

Har sagt ifra til to sjefer på jobb, og igår ble jeg 100% sykemeldt. Dro til legen for å få sykemelding for å kunne starte senere på jobb, men legen ville det visst anderledes. Av den grunn, så blir jeg nå hjemme i 2 uker til jeg skal på 12u kontroll. Og igjen - av den grunn så ser vi oss nødt til å slippe nyheten til svigers, da vi bor på samme eiendom, og jeg ikke orker å lyve lengre om hvorfor jeg ikke er på jobb :spitoutdummy:

Vi har fortalt nærmeste familie som vi bor i samme by med, to venner hver og jobb. Pga. lang og trøblete vei samt blødninger, så tørr vi ikke si noe før det er noe mer sikkert i uke 12. Men jeg gleder meg veldig til å kunne dele gleden og kanskje det føles litt mer virkelig ut da. ☺️

Vi har også valgt å dele det med alle de nærmeste, både familie og venner, tidlig. Fortalte det vel til familie når jeg var 7+0 og de nærmeste vennene fikk vite det omtrent når vi fikk positiv test. Hadde en SA i sommer hvor jeg ikke hadde fortalt det til noen før det gikk galt, og synes faktisk det såreste var å gå gjennom det uten å snakke med de nærmeste.. Fortalte det selvsagt til de aller nærmeste, men det var en ekstra påkjenning å måtte forklare at jeg hadde vært gravid, men nå ikke var det lenger. Så, vi har valgt å ta med oss venner og familie på både opptur og (forhåpentligvis ikke) evt. nedtur denne gangen.

Har gjort samme som deg. Hadde SA i vår og da var det kun mine foreldre som visste om det, hadde fortalt de bare et par dager tidligere. Følte det var kjempevanskelig å fortelle mine nærmeste venner at jeg hadde vært gravid, men ikke fortalt det og at jeg nå ikke var det lengre. Så denne gangen har vi ikke ventet med å fortelle det til noen. Fortalte venner etter første grav.test jeg gjorde der det kun var skyggestrek, i uke 3 :wacky:
Sjefene fikk vite straks etter. Samt flere i familien.
For meg har det føltes bedre å fortelle denne gangen enn å vente iallefall.

Har ikke fortalt det til noen enda, vil vente til etter TUL neste torsdag. Er da 13+4. Føler imidlertid at det står skrevet gravid med blokkbokstaver i panna mi :laughing002 tipper det er flere som har det på feelingen!

Back
Topp