Venter dere til uke 12?

Nela

Glad i forumet
Novemberfnuggene 2023
35 år, gravid med nr 2 :) 9+2 idag. Var på tul i uke 7+3, for å se at hjertet slo.
Planen er ny ul i uke 12-13 og deretter fortelle storesøster og familie, hvis alt er ok på ul.
men…. Jeg har lyst å fortelle det nå

når forteller dere gladnyheten?
Kun min søster som vet om det nå.

35 år, gravid med nr 2 :) 9+2 idag. Var på tul i uke 7+3, for å se at hjertet slo.
Planen er ny ul i uke 12-13 og deretter fortelle storesøster og familie, hvis alt er ok på ul.
men…. Jeg har lyst å fortelle det nå

når forteller dere gladnyheten?
Kun min søster som vet om det nå.
Her vet alle det:hilarious:, men så var dette et veldig nøye planlagt svangerskap med en ekstremt humpete vei :Heartred

Første svangerskap ventet vi til over 12 uker. Siste sa vi ifra etter ul i uke 8 hvor vi så hjerteslag. Denne gangen har folk visst det fra dagen vi begynte å planlegge innsett:Heartred

Min mening er at det ikke finnes en perfekt tid for å fortelle, man må kjenne på selv når det føles riktig :Heartred

Venter lengst mulig, helst til julaften og enda litt lenger hvis magen ikke er for tydelig :) er uke 18 på julaften. Blir så lenge å vente for unga, selvom de er store. Og så er det gøy å holde det hemmelig ;) Ingen andre enn min nærmeste sjef vet.

Skal på tidlig UL den 15, så da tenkte jeg å fortelle ungene, besteforeldre og sjefen, og resten litt sånn det faller seg hvis ting ser greit ut.
Et par venninner vet det, og en alliert på jobb.

Sniker..
Vi ventet ikke med å fortelle det til nærmeste familie og venner :) Nå har vi ikke noen barn fra før, så hvordan vi blir å gjøre det ved en senere anledning vet jeg ikke. For oss føltes det ihvertfall naturlig å ha de med på reisen, men samtidig ble det mye mer mas og kjas fra spesielt mine foreldre, som selvfølgelig bare gledet seg til å kunne fortelle videre, men det kunne bli litt slitsomt til tider ;) I uke 13 tok vi en ny ultralyd og etter det har det ikke vært noe hemmelig, men vi har heller ikke delt noe offentlig, det blir etter OUL om 2 uker :)

Skjønner godt at du vil fortelle det samme ville jeg idag etter at jeg fikk se en bankende hjerte idag hos fastlegen.Er 7+5 uker, men pågrunn av 2 blødninger så blir det nok til å vente til etter uke 12.

Kun min søster,mine foreldre,en god venninne og svigersøster som vet.

Har enda ikke sagt noe til de 3 kommende storesøstrene.

Kun nærmeste venninner som vet. Vil vente lengst mulig med å fortelle familie denne gangen! Storesøster maser om søsken daglig, så blir veldig gøy å fortelle henne :-)

Forsøker å vente med å fortelle det til våre foreldre og søsken til juletider, da er jeg ca 14 uker på vei.
Regner med at budskapet sprer seg raskt til andre etter det.

Haha uff, jeg har fortalt det til så mange allerede. Bare 6+2. :rolleyes: Men er en veldig åpen person, og mange venninner, og til og med noen på jobben har visst om at vi har prøvd på barn nr2 siden februar/mars.

Så nå vet fire venninner, hele min familie, sjefen og to av mine prosjektledere på jobben, samt to kollegaer.

Lever etter ordtaket «Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg». Håper håper håper alt går bra inne i magehuset, men holder en liste over de som vet, i tilfelle jeg må overbringe grimme nyheter en dag:oops: Håper jeg slipper det!! :Heartbigred

Haha uff, jeg har fortalt det til så mange allerede. Bare 6+2. :rolleyes: Men er en veldig åpen person, og mange venninner, og til og med noen på jobben har visst om at vi har prøvd på barn nr2 siden februar/mars.

Så nå vet fire venninner, hele min familie, sjefen og to av mine prosjektledere på jobben, samt to kollegaer.

Lever etter ordtaket «Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg». Håper håper håper alt går bra inne i magehuset, men holder en liste over de som vet, i tilfelle jeg må overbringe grimme nyheter en dag:oops: Håper jeg slipper det!! :Heartbigred

Samme her :) Dessuten er det godt med støtte om noe skulle skje

Vi har også valgt å dele det med alle de nærmeste, både familie og venner, tidlig. Fortalte det vel til familie når jeg var 7+0 og de nærmeste vennene fikk vite det omtrent når vi fikk positiv test. Hadde en SA i sommer hvor jeg ikke hadde fortalt det til noen før det gikk galt, og synes faktisk det såreste var å gå gjennom det uten å snakke med de nærmeste.. Fortalte det selvsagt til de aller nærmeste, men det var en ekstra påkjenning å måtte forklare at jeg hadde vært gravid, men nå ikke var det lenger. Så, vi har valgt å ta med oss venner og familie på både opptur og (forhåpentligvis ikke) evt. nedtur denne gangen.

Jeg har noen venner som vet, men resten Tenkte vi å fortelle etter TUL, men den er i slutten av november, så da tenker jeg å prøve å holde det til familien møtes i romjula :) barna våre får vite det på julaften, og da får den familien som er sammen med oss også vite :)

Vi fortalte det til foreldrene våre ganske tidlig. Og søskena til mannen fordi vi skal treffe dei til helga og eg sliter med å gøyme magen likevel. Så har eine svigerinne mi lånt ein del gravidklær eg gjerne ville ha igjen og vi treffes ikkje så ofte, så var greit å seie i frå før vi skulle møtes ;)

Forteller det nok til min bror også snart, og kanskje sjefen. Resten blir etter ul då eg er 11 veker, litt når det faller seg naturlig.

Vi har planer om å fortelle det ved fullført uke 12, som mest sannsynlig blir den 12.november. Skal fortelle det den helga, er farsdag på denne søndagen, så da blir det kopp der det står at de skal bli besteforeldre osv :) sjefen vet det pga jobbtilrettelegging/svangerskapspenger + et vennepar av oss :happy:

Jeg har måtte foltalt det til noen på jobb, og resten på jobb har mistanker. Fortalte det til et nært vennepar som kom på besøk med vin, blåmuggost og spekeskinke haha.
Tror foreldrene mine også mistenker graviditet, men de har ikke spurt, og det setter jeg pris på

Vi har sagt det til de det ville vært naturlig å snakka med om det, om det endte i SA. Er 9+0 i dag, og de siste fikk vite det i helga (svigerforeldre og svogere). Ellers er det tre nære venninner, mamma og sjefen som vet det. Vi har andre vennegrupper som vi venter med å fortelle det til, til etter uke 12 :)

Har sagt det til sjefen min og to venninner. Håper vi kan vente med å si det til familien på juleaften ☺️ Så håper magen holder seg smal til da!

Vi har snakket om å si det ca uke 10, da dukker julebord osv opp og folk kommer til å forstå uansett. Tenker å spre det på jobb etter jul kanskje?

Vi har begynt å si det til nermeste familie og venner nå i uke 10. Skulle i utgangspunktet vente litt lenger, men når vi fikk anledning til å si det personlig føltes det rett og dele det der og da. (Og med at jeg har vert/er i veldig dårlig form. Vi var på TUL i uke 8 der alt var fint, så satser på at alt er fint på neste ultralyd i uke 12 så vi kan dele det med alle:Heartred

Akkurat nå så er det selvsagt min samboer som vet. Svigermor vet det hun og. Men, jeg vil fortelle familien og vennene mine det etter uke 12

Back
Topp