Ventedagboka - ventetida er over

Åh, jeg håper det! Jeg går halvveis og håper at det går bra og halvveis og venter på at det skal ta slutt.

De to tidligere gangene har jeg fortalt det til et par venninner med en gang jeg har fått positiv test. Det har jeg ikke gjort nå. Vet ikke helt hvorfor, orker kanskje ikke «plage» dem med ting som ikke fører noe sted (plage er ikke egentlig rett ord, jeg bare fant ikke noe annet akkurat nå). Kanskje jeg sier noe etter tul.

Jeg forstår godt hvorfor du ikke sier noe enda dersom du har mistet - eller misforstår jeg? Jeg har ikke fortalt noen at vi prøver, men kommer til å si det tidlig til bestevenninnen min når / hvis jeg blir gravid.
 
Jeg forstår godt hvorfor du ikke sier noe enda dersom du har mistet - eller misforstår jeg? Jeg har ikke fortalt noen at vi prøver, men kommer til å si det tidlig til bestevenninnen min når / hvis jeg blir gravid.
Har mistet to ganger før, i august og januar det siste året. Tenker nok å si det tidlig, men vente litt.
 
Har mistet to ganger før, i august og januar det siste året. Tenker nok å si det tidlig, men vente litt.

Det var leit å høre. Det jeg tenker er at da er det mindre sannsynlighet for å miste denne gangen også, fordi du har vært gjennom det. Større sjanse for å lykkes nå som det er overstått. Sikkert lurt å dele det tidlig uansett, for å lufte tanker, bekymringer, dele gleder osv, men forstår godt at du ønsker å vente litt. Jeg har troen på at du har en liten en i desember :)
 
Det var leit å høre. Det jeg tenker er at da er det mindre sannsynlighet for å miste denne gangen også, fordi du har vært gjennom det. Større sjanse for å lykkes nå som det er overstått. Sikkert lurt å dele det tidlig uansett, for å lufte tanker, bekymringer, dele gleder osv, men forstår godt at du ønsker å vente litt. Jeg har troen på at du har en liten en i desember :)
Ja, det er det jeg håper nå, at statistikken er på min side. :)
 
Ny natt hvor jeg våkner tidlig. 0330 var visst tiden i dag. Nå er klokken 0530. Jeg har fått duppa av litt igjen, etter å ha snudd meg kanskje 100 ganger. som en menneskelig pølsegrill!

Skal prøve å duppe av litt mer, men nå begynner det å bli greit å stå opp etterhvert.
 
4+1

Tiden går i sneglefart. Har fått beskjed om at jeg skal på jobb neste uke for å ivareta en av elevene mine, da går nok tiden litt fortere i alle fall. Gleder meg til å gjøre noe annet enn å gå i skytteltrafikk mellom stue, kontor, kjøkken og toalett.

Jeg har tenkt meg ut en liten liste over milepæler, den vil vel helt sikkert bli lengre etter hvert:

- Runde 4+3 (tidligere SA)
- Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
- Runde 5+3 (tidligere SA)
- Bestille tul (gjerne uke 6)
- Gjennomføre tul

Tenker det er greit for nå. Tør ikke tenke for langt fram.
 
Last edited:
4+1

Tiden går i sneglefart. Har fått beskjed om at jeg skal på jobb neste uke for å ivareta en av elevene mine, da går nok tiden litt fortere i alle fall. Gleder meg til å gjøre noe annet enn å gå i skytteltrafikk mellom stue, kontor, kjøkken og toalett.

Jeg har tenkt meg ut en liten liste over milepæler, den vil vel helt sikkert bli lengre etter hvert:

- Runde 4+3 (tidligere SA)
- Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
- Runde 5+2 (tidligere SA)
- Bestille tul (gjerne uke 6)
- Gjennomføre tul

Tenker det er greit for nå. Tør ikke tenke for langt fram.
Så bra at du får noe mer å gjøre neste uke for å få tida til å gå og tankene over på noe annet. :) er greit å kunne distrahere seg selv litt :)

Synes det er bra og viktige milepæler du har satt deg. :)
 
4+1

Tiden går i sneglefart. Har fått beskjed om at jeg skal på jobb neste uke for å ivareta en av elevene mine, da går nok tiden litt fortere i alle fall. Gleder meg til å gjøre noe annet enn å gå i skytteltrafikk mellom stue, kontor, kjøkken og toalett.

Jeg har tenkt meg ut en liten liste over milepæler, den vil vel helt sikkert bli lengre etter hvert:

- Runde 4+3 (tidligere SA)
- Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
- Runde 5+2 (tidligere SA)
- Bestille tul (gjerne uke 6)
- Gjennomføre tul

Tenker det er greit for nå. Tør ikke tenke for langt fram.
Tips hvis du vil ha flere på lista; jeg liker 5+1, for da begynner hjerte å slå ❤️
 
Gikk tilbake i ting jeg har skrevet før, og hadde visst SA 5+3. Vel, en dag lengre å vente da. :rolleyes:
 
4+2

Hvordan få tiden til å gå? Jeg er ikke særlig glad i å rydde og vaske (skulle ønske jeg var det, for jeg liker å ha det ryddig og rent :p ), men i dag blir det vasking av kjøkken. Tar det helt rolig for å dra ut tiden. Rydder en stund før jeg tar et kvarter med lydbok og strikketøy.

Tok en test i dag og, bp 10 mlu. Maxer vel snart fargestoffet. :p

33D2146E-6A3C-4E76-ABB7-8AA42BC5A84E.jpeg
 
4+3

Framme ved første symbolske milepæl, og jeg er kjempebekymra. De ømme puppene forsvant som dugg for solen i går. Jeg var kjempekvalm i går kveld, men det kan jo like godt ha vært noe jeg spiste.

men ok. Har jeg noen symptomer da?

- murringer i underlivet. I går kveld kjentes det ut som om jeg hadde leamus en liten periode
- øm korsrygg
- utrolig varm på natten (må ofte ta av meg dyna. Det kan ikke forklares med økte temperaturer + vi åpnet nettopp vinduet på soverommet)
- våkner i 4-tiden

og så kanskje det viktigste symptomet:

- manglende blødning og uteblivelse av smerte

Så dette gamet er ikke over, men jeg er veldig utrygg.
 
4+3

Framme ved første symbolske milepæl, og jeg er kjempebekymra. De ømme puppene forsvant som dugg for solen i går. Jeg var kjempekvalm i går kveld, men det kan jo like godt ha vært noe jeg spiste.

men ok. Har jeg noen symptomer da?

- murringer i underlivet. I går kveld kjentes det ut som om jeg hadde leamus en liten periode
- øm korsrygg
- utrolig varm på natten (må ofte ta av meg dyna. Det kan ikke forklares med økte temperaturer + vi åpnet nettopp vinduet på soverommet)
- våkner i 4-tiden

og så kanskje det viktigste symptomet:

- manglende blødning og uteblivelse av smerte

Så dette gamet er ikke over, men jeg er veldig utrygg.
Tenkte på deg i morges fordi jeg vet at i dag er viktig for deg også.
Synes kvalmen høres ut som et positivt tegn! Selv om det er ubehagelig så er det iallefall positivt om det er et symptom? :)

Og så bra at du ikke at noen blødning eller smerter som tilsier at det skal starte å blø :)
Har trua på at det skal gå bra for deg denne gangen :):Heartred
 
Tenkte på deg i morges fordi jeg vet at i dag er viktig for deg også.
Synes kvalmen høres ut som et positivt tegn! Selv om det er ubehagelig så er det iallefall positivt om det er et symptom? :)

Og så bra at du ikke at noen blødning eller smerter som tilsier at det skal starte å blø :)
Har trua på at det skal gå bra for deg denne gangen :):Heartred
Ja, jeg håper det er den «gode» kvalmen! Kjentes ut som om jeg var på sjøen hver gang mannen bevegde seg i senga. Det har hendt at jeg har vært kvalm etter mat, men ikke SÅ kvalm. Bare én gang, men da hadde jeg spist for mye søtt på for kort tid. Og det hadde jeg ikke i går.

Litt øm i puppene igjen nå. Vurderer å jobbe med å innta mannens innstilling om at dette inntil videre ikke er noe.

Etterpå får vi besøk av et vennepar som har en sønn på 3 år. Hun oppdaget ikke graviditeten før i uke 12. Det viser jo at man ikke trenger å merke noen ting, og det er oppløftende.
 
Ja, jeg håper det er den «gode» kvalmen! Kjentes ut som om jeg var på sjøen hver gang mannen bevegde seg i senga. Det har hendt at jeg har vært kvalm etter mat, men ikke SÅ kvalm. Bare én gang, men da hadde jeg spist for mye søtt på for kort tid. Og det hadde jeg ikke i går.

Litt øm i puppene igjen nå. Vurderer å jobbe med å innta mannens innstilling om at dette inntil videre ikke er noe.

Etterpå får vi besøk av et vennepar som har en sønn på 3 år. Hun oppdaget ikke graviditeten før i uke 12. Det viser jo at man ikke trenger å merke noen ting, og det er oppløftende.
Jeg ville tatt mannens innstilling, spesielt siden du har de symptomene du har, ingen blødning og puppene starter å bli ømme igjen.

Jeg er redd for å bytte til et annet mer behagelig bh merke fordi jeg er redd det skal fjerne ømheten og gjøre meg paranoid :hilarious:

Wow 12 uker. Ja det er noen som ikke har symptomer i det heletatt så det går an :)

Når du sier at du er 4+3 følger du babyverden sin app og timing da? Og går du ut fra siste første mensdag?
Blir forvirra fordi babyverden og preggers sier 4+3 hos meg, men period tracker appen min sier 4+2.
 
Jeg ville tatt mannens innstilling, spesielt siden du har de symptomene du har, ingen blødning og puppene starter å bli ømme igjen.

Jeg er redd for å bytte til et annet mer behagelig bh merke fordi jeg er redd det skal fjerne ømheten og gjøre meg paranoid :hilarious:

Wow 12 uker. Ja det er noen som ikke har symptomer i det heletatt så det går an :)

Når du sier at du er 4+3 følger du babyverden sin app og timing da? Og går du ut fra siste første mensdag?
Blir forvirra fordi babyverden og preggers sier 4+3 hos meg, men period tracker appen min sier 4+2.
For meg sier alle apper det samme, siden jeg har hatt 28 dagers sykluser på slutten. Så det er veldig etter boka. :rolleyes: Går ut fra siste mensdag, ja. Men det har vært verre tidligere, når det har gått Lenger tid mellom siste mens og el.
 
For meg sier alle apper det samme, siden jeg har hatt 28 dagers sykluser på slutten. Så det er veldig etter boka. :rolleyes: Går ut fra siste mensdag, ja. Men det har vært verre tidligere, når det har gått Lenger tid mellom siste mens og el.
Er bra det er etter boka da. Hehe. :)
Håper og tror at det skal gå bra denne gangen. :)
 
Er bra det er etter boka da. Hehe. :)
Håper og tror at det skal gå bra denne gangen. :)
Jeg håper det også. Ser fram til i morgen, 4+4 kjennes mye lenger ut enn 4+3. :hilarious:

Vurderer å ta opp igjen yogaen også. Var på god vei i påsken, men er redd for å ødelegge noe nå. Tror jeg skal bare drite i det og gjøre yoga.
 
Jeg håper det også. Ser fram til i morgen, 4+4 kjennes mye lenger ut enn 4+3. :hilarious:

Vurderer å ta opp igjen yogaen også. Var på god vei i påsken, men er redd for å ødelegge noe nå. Tror jeg skal bare drite i det og gjøre yoga.
Hehe ja, ser frem til i morgen selv :)

Yoga skal jo være bra i svangerskapet eller? Så skal vel gå bra å ta opp igjen. :)
 
4+4

Det føles godt å være nærmere 5 enn 4. Og jeg kan krysse av første punkt på lista. Nå er det strake veien mot 5+0!

:Heartred Runde 4+3 (tidligere SA)
- Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
- Runde 5+3 (tidligere SA)
- Bestille tul (gjerne uke 6)
- Gjennomføre tul
 
Har fått bekreftelse på at jeg får ny fastlege fra 1. mai. Er kjempefornøyd, har stått på venteliste i nesten et år. :p Mannen forstår ikke min store begeistring da. Jeg har en venninne som har samme lege som sin fastlege, så vi kan juble litt sammen. :hilarious: Jeg ser SÅ fram til å ha denne nydelige dama som min lege, og å møte fastlegen hver gang! Nå er jeg lei av vikarer og vikarer for vikarer. Altså, de er flinke, men jeg liker ikke forutsigbarheten.

Ellers er jeg skikkelig uggen i dag. Brystvortene er skikkelig såre. Ellers føler jeg meg frisk og fin.

Er på jobben og jobber for første gang siden 12. mars. Det er noen fler her, og det er SÅ deilig å se andre ansikter enn mannen sitt, om man ser bort fra de jeg ser over Teams. I morgen skal jeg ha elever også, det blir fint. Mannen og jeg skal jobbe sammen faktisk, så det blir hyggelig. Godt å vite at jeg har en stødig person der sammen med meg. :)
 
Back
Topp