Venner

Tuppelura92

Glad i forumet
Nå vet ikke jeg om mange av dere er i samme situasjon som meg. Men hva ville dere gjort/hva har dere gjort med venner som man plutselig ikke har så mye til felles med lenger med tanke på at livssituasjonen er blitt anderledes med barn. Jeg hat ei venninde som jeg har kjent heeele livet, og vi har holdt sammen gjennom tykt og tynt. Men nå som jeg har fått barn, så merker jeg at jeg ikke liker hu noe særlig mer, jeg blir så lei. Hun holder aldri avtaler, er enten treig, sover for lenge, misser bussen, glemmer avtalen osv. Hun har dumpa kjæresten sin som hun har hatt i mange år, for å kunne ligge rundt og føle seg fri. Dette kunne jeg leve med før jeg fikk barn, men nå kjenner jeg at jeg er drittlei!

Har avtale med henne i dag, hvor vi skulle være sammen på formiddagen, og jeg skal til svigers på ettermiddagen. Klokken er nå 13.30 og jeg har enda ikke hørt noe fra henne. Typisk henne! Hun har avlyst hver eneste avtale vi har hatt siden jeg fikk lillemann, så hun har enda ikke truffet han.

Ville dere bare droppet sånne "venner", selv om de har vært deres nærmeste i alle år?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ha først ville tatt en prat med hu. At du er avhenging av planlegging. Og hvis hun skal drive å avlyse avtaler evt. Komme for sent så er det heller bedre å la det være for du har en liten en som har rutiner.

Men at hun er "fri sinnet" får du endten godta. Gode venner er sjelden sak. Selv om hun er litt slapp i tøylene. :)

Men prat med hun. Det har jeg villet gjort. Så finner dere ut av det sammen om dere kanskje skal være litt fra hverandre eller ikke.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg hadde en sånn venninne. Tok 4 mnd før hun kom og hilste på storesøster. Hun var der ikke for meg under graviditeten eller i ettertid. Droppet henne uten å ta det opp. Voksen dame, om hun ikke skjønner at hun oppfører seg som en dårlig venn syns jeg ikke hun er noe å samle på. Sier hei hvordan går det i ny og ne, men lager ikke avtaler med henne lenger..

Skjønner deg godt! Har hatt det slik med ei venninne jeg og. Prøv å prate med henne, og nytter det ikke så ville jeg droppet å lage noen nye avtaler med henne.

Har hatt et par slike venner jeg også, prøvde å prate med dem, mem de fortsatte å bryte avtaler og trnkte kun på seg selv. Kom til et punkt jeg ikke orka noe mer, sluttet bare å kontakte dem. Hører ingenting fra dem i dag, så kjenner jeg er fornøyd med valget jeg tok. Alle forandrer seg etterhvert, man finner raskt ut vem som er drr for deg og ikke, de som ikkr bryr seg er ikke verdt å holde på.

uploadfromtaptalk1400367513736.jpg du er ikke alene! Aaaarg!

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Er det ikke en naturlig del av livet å vokse fra noen venner?

I noen tilfeller kan man jo finne tilbake etter noen års pause, når hun har "roet seg igjen" eller dere blir i mer lik livssituasjon igjen.

Jeg tenker at vedkommende ikke er interessert nok i meg viss de dropper avtaler gang på gang, ergo ikke verd min tid ;-)

Lykke til! :-)

Februar -14 mamma <3

Er det ikke en naturlig del av livet å vokse fra noen venner?

I noen tilfeller kan man jo finne tilbake etter noen års pause, når hun har "roet seg igjen" eller dere blir i mer lik livssituasjon igjen.

Jeg tenker at vedkommende ikke er interessert nok i meg viss de dropper avtaler gang på gang, ergo ikke verd min tid ;-)

Lykke til! :-)

Februar -14 mamma <3
Det er noen venner det bare har blitt sånn med, men akkurat henne jeg snakker om her har alltid vært en så nær venn, så det gjør jo veldig vondt å skulle bare droppe henne. Men vet jo egentlig innerst inne at hun er tidenes egoist, og at jeg ikke har godt av å ha henne i livet mitt før henne vokser opp litt :/ så kanskje det er lurest :(

Hmmm nå er det tross alt ikke hun som har forandret seg, men du. Før godtok du dette, men ikke nå lenger. Jeg ville snakket med henne om at dette ikke er noe du klarer etter du har fått barn - hverdagen er ikke den samme så avtaler og klokkeslett må holdes.

Back
Topp